טעינת רכב חשמלי ושמירה על הסביבה ועל אוויר נקי

טעינת רכב חשמלי ושמירה על הסביבה ועל אוויר נקי

רכב חשמלי הוא רכב אשר מונע באמצעות מצבר. המצבר של הרכב החשמלי ניתן לטעינה חיצונית באמצעות התחברות למתקן טעינה חשמלי מתאים, המאפשר פעולה של טעינת רכב חשמלי במהירות יחסית וביעילות, והכנה שלו לנסיעה נוספת. במהלך שנת 2019, וביתר שאת במהלך שנת 2020, הולכת ומתחזקת המגמה של לקוחות הרוכשים רכבים חדשים, להעדיף את הרכבים החשמליים על פני הרכבים מונעי הדלק הקיימים מזה מאה שנים ויותר. בנוסף, גם מגוון הרכבים החשמליים נמצא בעלייה מתמדת. המגוון הזה כולל הן רכבים פרטיים והן רכבים מסחריים ורכבי שטח. מהו בדיוק רכב חשמלי ומהם היתרונות שלו על פני רכב המונע באמצעות בעירה פנימית או, אם לתרגם את זה למילים פשוטות, מונע באמצעות דלק? מה הקשר בין האפשרות לביצוע טעינת רכב חשמלי, לבין העלייה ברכישות של רכבים חשמליים? היכן ניתן להצטייד באמצעים יעילים לביצוע טעינת רכב חשמלי בקלות וביעילות?

רכב חשמלי והיתרונות שלו על פני רכב מונע באמצעות דלק

רכב חשמלי הוא רכב שהאנרגיה המשמשת לצורך ההנעה שלו, נצברת במצברים פנימיים הנמצאים ברכב, בדומה למיכל דלק שבו נשמר הדלק שיספיק לנסיעה למרחק כזה או אחר. טעינת רכב חשמלי מתבצעת כיום במקומות המיועדים לכך, שבהם ניתן לחבר את הרכב למטען חשמלי מיוחד, כאשר החיבור לחשמל גורם לטעינת הסוללות של הרכב, בדיוק בדומה לטעינה של סוללת הטלפון הסלולארי. היתרונות של רכבים חשמליים על פני רכבים מונעים באמצעות דלק הם בולטים. בראש וראשונה – רכב חשמלי הוא פחות מזהם ומאפשר לשמור על אוויר נקי. הדבר חשוב מאד, בעיקר במרכזי ערים ואזורים צפופים במיוחד. יתרון נוסף טמון בפשטות היחסית של המנוע, מה שככל הנראה מפחית את כמת התקלות ומאפשר לרכב לנסוע למרחקים גדולים יותר ללא צורך בטיפולים או תיקונים. יתרון חשוב נוסף של הרכב החשמלי טמון בנוחות הנסיעה ובכך שהמנוע החשמלי שקט במיוחד. עד כדי כך שקט המנוע החשמלי, עד שבתחילת שנת 2019 נכנסה באיחוד האירופי תקינה חדשה המחייבת להתקין אמצעים שיגרמו למנוע החשמלי להשמיע בזמן הנסיעה רעש שעיוורים ולקויי ראייה יכולים לזהות אותו. מבחינת הנוסעים בתוך הרכב החשמלי מדובר ללא ספק בנסיעה נוחה, שקטה, נטולת רעידות וחלקה במיוחד.

ביצוע טעינת רכב חשמלי ועלייה במספר הרכבים החשמליים

נכון לכתיבת שורות אלה, המכשול העיקרי הניצב בפני העלייה במספר הרכבים החשמליים, הוא העדר מספר מספיק של עמדות טעינה, אשר אמורות להיות מוצבות בעתיד בכל רחבי הארץ במקומות שונים לאורך צירי התנועה. בנוסף, יש עדיין מגבלות גם בכל האמור באפשרות לטעינה ביתית. חברת סונול אמונה על מציאת פתרונות הולמים לטעינה ביתית ופריסת עמדות טעינה ציבורית במקומות שונים ברחבי הארץ. עם זאת, את הקדמה אין לעצור. הצפי הוא שעד לאמצע שנות השלושים של המאה הנוכחית, בתוך כחמש עשרה שנים, ייאסר או יוגבל מאד השימוש ברכבים מונעים באמצעות דלק. מצד אחד, הסוללות שיותקנו ברכבים החשמליים יהיו בעלות יכולת לספק את החשמל הנדרש לרכב לנסיעות ארוכות מאד, מה שיפחית את הצורך בטעינה לעיתים קרובות וממילא יפחית את התלות של הרכבים החשמליים בעמדות טעינה מרובות לאורך הדרך. אם יש לכם עניין להרחיב את הידע שלכם בנושא ואם יש לכם צורך בהתקנת עמדת טעינת רכב חשמלי, אתם במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת באמצעות האתר והמומחים של סונול יחזרו אליכם בהקדם. אנשי המקצוע הללו יסייעו לכם לאורך כל הדרך מרגע יצירת הקשר ועד סיום התהליך שבסופו תעמוד לרשותכם עמדת טעינת רכב חשמלי שתיתן מענה לצרכים ולהעדפות שלכם.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*