טכנאי מזגנים מסביר על: מילוי גז במזגן

טכנאי מזגנים מסביר על: מילוי גז במזגן

המזגן לא מקרר מספיק ונראה מתאמץ? ייתכן שחסר בו גז. כל מה שרציתם לדעת על גז מזגנים: באיזה גז משתמשים, מה השפעתו על החור באוזון, איך ממלאים גז מחדש במזגן ועוד.

מזגן שלא מקרר (או לא מחמם בחורף) היא תלונה שכיחה בקרב לקוחותיהם של טכנאי מזגנים. סיבות שונות יכולות להביא למצב זה, ואחת מהן היא היעדר כמות מספקת של גז במערכת המיזוג כתוצאה מדליפת הגז החוצה. לפני שנדבר על תיקון הבעיה ובטרם תרוצו להקיש בגוגל: שירותי טכנאי מזגנים אלקטרה מומלץ בתל אביב, כדי לטפל במילוי מחדש, כדאי לערוך היכרות קלה עם הנושא של גז מזגנים, ובשמו הפחות קליט, R410A. אין חובה לזכור את השם. מה גם שרוב הטכנאים לא זוכרים אותו, פרט למקצוענים ביותר בתחום.

תפקידו של הגז במזגן

המזגן הומצא בעקבות תגלית שדחיסת גז והפיכתו לנוזל יכולה לצנן את האוויר כשאותו גז נוזלי מתאדה. בתחילת דרכם של מערכות המיזוג היו משתמשים בסוגי גזים שונים כמו אמוניה לצורך יצירת פעולת הקירור, אבל גזים כאלו הם רעילים ודליפה יכולה לגרום לאסון ממשי. עקב כך, החלו להשתמש בגז הפריאון הבטוח, אבל עם השנים התגלה חלקו ביצירת החור באוזון. וכך לפני כ-13 שנה הוחלט בישראל לעבור לגז ירוק יותר וידידותי לסביבה, הוא ה-R410A (בדרך כלל), ושיווקם של מזגנים חדשים עם גז פריאון נאסרה. טכנאי מזגנים אלקטרה מסביר שלא רק שהגז החדש טוב יותר לאוזון, אלא הוא גם טוב יותר לשיפור היעילות האנרגטית של המזגן, ובכך תורם לחיסכון בחשמל ובעלויות השימוש במיזוג האוויר. זה מה שנקרא WIN WIN  – גם הצרכן הספי הרוויח וגם העולם מפחית נזקים אקולוגיים אפשריים.

למה הגז בורח מהמזגן?

כשכל כך הרבה אנשים מחפשים בקיץ אחר שירותי טכנאי מזגנים מומלץ בתל אביב למילוי גז במזגן, נשאלת השאלה: למה הגז דולף?

על אף שמדובר במערכת גז סגורה, עם השנים והבלאי בורח מעט מהגז בדליפה איטית שכמעט אינה מורגשת גם כשהכל בסדר, כך אחרי שנים מגיע הרגע שבו צריך למלא גז מזגנים מחדש. אבל כשיש בריחה יותר רצינית, היא מעידה על תקלה של דליפת גז. הדליפה יכולה להתרחש בגלל התקנה לא נכונה או חיבור שאינו תקין של הצנרת, בגלל חור קטן שנוצר בצנרת או סדק בצנרת. במצב כזה ניתן לעיתים אפילו לשמוע באוזן את רעש הגז המשתחרר. בדיקה מקומית על ידי מים וסבון תציג מייד בועות סבון שמבעבעות באזור הדולף. ממש כמו בתיקון פנצ'ר (תקר בעברית) באופניים.

האם מילוי גז במזגן יפתור את הבעיה?

מילוי גז במזגן לבדו אינו מספיק כדי לפתור את הבעיה מהשורש: כן, בתום המילוי הגז במזגן יהיה מלא, אבל הדליפה תמשיך, עד ששוב תצטרכו להתקשר לאותו טכנאי מזגנים בתל אביב, למשל, לביצוע מילוי חוזר. לכן עדיף לא לצאת בהצהרות שאתם יודעים שהבעיה היא חוסר גז ורק צריכים מהטכנאי שירות מילוי גז ותו לא – הזמינו טכנאי מזגנים במרכז שקיבלתם עליו המלצות ותנו לו לבדוק את המזגן כדי לוודא מהי הבעיה, וגם להציע לה פתרון. בעל המקצוע אמור לרתך בחזרה את האזור ובו חור על מנת לסתום אותו באופן הרמטי לחלוטין. ללא ריתוך, לא משנה כמה גז יכנס למערכת. בסופו של דבר הכל ידלוף חזרה החוצה. בהנחה שאתם אדם רגיל שאינו יודע (כמו רובנו) לרתך צינורות מזגנים, הואילו בטובכם לקחת ליד את מכשיר הטלפון ולחייג אל בעל מקצוע אמין, מוסמך ומקצועי בתחום.

כאמור לעיל, טכנאי מזגנים רציני וטוב לא יסתפק רק במילוי גז מזגנים אוטומטי: הוא יבדוק במכשור מתאים (למשל גלאי אלקטרוני ייעודי) האם אכן יש דליפה ומאיפה היא נובעת, ואז יתקן את התקלה כדי למנוע דליפה נוספת בטרם מילוי הגז מחדש על ידי ריתוך מקצועי.

המידע במאמר הוא באדיבות:

קוּלינג תיקון מזגנים – שירותי טכנאי מזגנים מוסמך בתל אביב והמרכז

תוכלו לצפות בעשרות סרטונים מקצועיים בתחום

תיקון של כל תקלה אפשרית במערכות קירור ומזגנים: החלפת מדחסים, מילוי גז, נזילות מים, ניקוי, חיטוי ושטיפה,

החלפת מנוע מאוורר, טיפול בקצרים ושלל תקלות רבות ושונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*