טכנאי אלקטרוניקה תבע 48,847 ₪ ויקבל רק 17,000 ₪

טכנאי אלקטרוניקה תבע 48,847 ₪ ויקבל רק 17,000 ₪

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע פסק השבוע כי טכנאי אלקטרוניקה שהתפטר מעבודתו ותבע את מעסיקתו בשל אי הפרשות לקרן פנסיה, פיצוי פיטורין, דמי חגים, הבראה, חופשה שנתית והפרש כספי פיצויים שלא הופרשו כדין יקבל סך של 17,000 ₪ מתוך תביעה של 48,847 ₪. 

התובע הוא טכנאי אלקטרוניקה במקצועו אשר התקבל לעבודה בחברה אשר מקום מושבה בעיר אשדוד והיא עוסקת בניהולם של פרויקטים רחבי היקף בתחום עיבוד מתכות. התובע הועסק בחברה משך 4 שנים כאשר בסמוך לסיום שנת העבודה הרביעית התפטר מעבודתו ללא כל סיבה שמצדיקה מתן פיצוי פיטורין.

בכתב התביעה טען התובע כי פיטוריו נעשו בשל הרעת תנאיו לרבות אי הפרשה לקרן פנסיה ולקרן פיצויים בניגוד לצו ההרחבה ולפיכך דרש כי יראו בו כמי שפוטר מעבודתו וכפועל יוצא יהיה זכאי לפיצוי פיטורין ותשלומי פנסיה. עוד בכתב התביעה דרש התובע תשלומי חופשה שנתית, דמי הבראה, דמי חגים והפרש פיצויים שלטענתו לא הופרשו לו, כך התובע תבע מהנתבעת סך של 48,847 ₪. 

הנתבעת שהייתה מיוצגת ע"י עו"ד אופיר לסרי טענה בכתב ההגנה ובדיון שנערך בפני כבוד הרשם איתי אדרת בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי התובע מסתיר נתונים מבית הדין באשר בתחילת דרכו אצל הנתבעת הוא ביקש ממנהל הנתבעת שישולם לו תשלומי "חלף פנסיה" בתלוש השכר עד שיבחר קרן פנסיה ויעביר פרטיה לנתבעת. כך לאורך כל תקופתו התובע לא סיפק למנהל הנתבעת את פרטי "קרן הפנסיה" אליה יועברו ההפרשות משכרו מידי חודש ובמקום זאת קיבל תשלום מלא לתלוש שכרו (חלף פנסיה), עוד טענה הנתבעת כי מאחר והוא התפטר מהעבודה הוא אינו זכאי לפיצוי פיטורין כלל ועיקר תוך שהנתבעת מוכיחה כי תביעתו לדמי הבראה, דמי חגים, הפרש פיצויים וחופשה שנתית דינה להידחות שכן קיבל רכיבי שכר אלה במלואם. בנוסף העלתה הנתבעת טענת קיזוז מפורטת לפיה על בית הדין לקזז את סכומי הכסף ששולמו לתובע כ-חלף פנסיה", לקזז אי מתן הודעה מוקדמת ולקזז פגיעה מכוונת בציוד יקר עליו עבד התובע. 

הצדדים ניהלו דיון ארוך בפני כבוד הרשם איתי אדרת במהלכו הגיעו להסכמה כי הנתבעת תשלם לתובע סך של: 17,000 ₪ לסילוק מלא סופי ומוחלט של כל טענות הצדדים. בית הדין קיבל את הסכמות הצדדים ונתן להם תוקף של פסק דין.

עו"ד אופיר לסרי- "הפסיקה בעניין תשלומי "חלף פנסיה" היא שיעור למעסיקים שלא לשלם לעובד גם אם הוא מבקש ודורש מכם תשלומי "חלף פנסיה" שהרי בסוף תקופת עבודתו הוא עלול להתפטר מהעבודה בשל כך ולספר כי הורעו תנאיו, להיחשב כמי שפיטרו אותו ואף להגיש נגדכם תביעה לפיה הוא זכאי לכספי פנסיה שלא הופרשו אליו ויוצא מכך שהוא ייהנה משני העולמות ושלא בצדק, שהרי הפרשה לקרן פנסיה היא זכות קוגנטית שאין להתנות עליה הגם שהעובד ויתר על זכות ואף (לבקשתו) שילמה לו המעסיקה לאורך כל שנות עבודתו תשלומים חודשיים שמהווים 'חלף פנסיה' הרי שזכות זו עדיין עומדת לו, ולכן טוב יעשו המעסיקים אם ידאגו להפריש את כספי הפנסיה לקופת פנסיה אותה ידרשו מהעובד ועל ידי כך יבטיחו עצמם מתביעות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*