טיפים שיעשו לכם סדר לקראת מעבר הדירה

טיפים שיעשו לכם סדר לקראת מעבר הדירה

מעבר דירה נתפס בקרב לא מעט אנשים כעניין שטומן בחובו לא מעט כאב ראש. צריך לעשות הרבה דברים, לזכור פרטים חשובים ואין מדובר רק במעבר עצמו אלא בפעולות שצריך לבצע מול הרשויות, סגירת חשבונות ומיון של חפצים רבים שיש בתוך הבית. אז איך כדאי לגשת לנושא בלי להתבלבל ולשכוח דברים?

הטיפ הטוב והחשוב ביותר הוא להתחיל לבצע את כל הפעולות מוקדם ככל האפשר. כאשר זמן רב עומד לרשות אלה שעומדים בפני מעבר דירה הם יכולים ללא לחץ להספיק את כל מה שהם נדרשים לעשות. טיפ נוסף שכדאי לאמץ הוא הכנת רשימה מסודרת (אפשר כיום ליצור טבלאות ממוחשבות שאפשר לשתף עם אנשים נוספים) ושם לחלק את המשימות בין בני המשפחה או להציב תאריך יעד לביצוע כל פעולה חשובה. כך כל אחד יודע בדיוק מה עליו לעשות והוא מודע לפרק הזמן העומד לרשותו לצורך כך.

אריזת הדירה – החלק הכי מאתגר

זמן ארגון המעבר הוא הזדמנות מצוינת עבור בני המשפחה להיפטר מחפצים, רהיטים או פריטים שלא יהיה להם צורך בהם בהמשך הדרך ואולי אין טעם לארוז ולסחוב אותם לדירה החדשה. כיום קיים תחום שלם של אחסנת דירות שבעזרתו אפשר להשאיר מאחור רהיטים או חפצים באחסון מקצועי ואין הכרח לקחת אותם לדירה החדשה. כאשר פונים אל חברה מקצועית המציעה שירותי הובלה ואחסנה אפשר לברר את כל הפרטים בנוגע לאחסון לטווח קצר או ארוך וכך לקבל את ההחלטה הנכונה.

מה מאחסנים לטווח ארוך?

כאשר מגיע הזמן למיין את החפצים שיש בבית חשוב ממש לוודא שנותנים תשומת לב לכל פריט ופריט. להלן האפשרויות העומדות בפני בני המשפחה בעת המיון, אפשרויות שלא תמיד כולם מודעים אליהן:

  • מכירה או מסירה של חפצים בשוק היד השנייה.
  • העברת הפריטים לחברים, מכרים או בני משפחה.
  • תרומה לעמותות או ארגונים התומכים באוכלוסיות מרקע נמוך.
  • מציאת פתרונות אחסנה לטווח קצר או ארוך על מנת להמשיך להחזיק בחפצים אך בלי שהם יתפסו מקום בדירה החדשה.
  • מתן החפצים לשימוש על ידי אדם אחר בהשאלה.

מהי אחסנה לטווח ארוך?

מדובר בשירות חדש שהולך ותופס תאוצה בארץ בשנים האחרונות למרות שהוא כבר מוכר וידוע במדינות רבות. מדובר על יחידות אחסנה להשכרה שבהן יכולים הלקוחות לאחסן את כל מה שהם רוצים או צריכים לשמור, אם לפרק זמן של כמה שבועות או חודשים או לפרק זמן ארוך יותר של כמה שנים טובות. אפשר למצוא יחידות כאלה בגדלים שונים כך שתהיינה מתאימות לכל מה שהלקוח צריך לאחסן וכך הוא לא חייב לקבל את ההחלטה אודות פריט זה או אחר בעת שהוא עמוס ועסוק עם שאר פעולות המעבר.

מה עוד לעשות מבעוד מועד?

כאשר מנהלים את המעבר בצורה מושכלת, עם טבלה ורשימה מסודרת – קל לרשום דברים על מנת להיזכר בהם בשלב מאוחר יותר של התהליך. כך למשל סגירת חשבונות מול חברת החשמל, רשות המים או הרשות המקומית לא צריכה להתבצע הרבה זמן מראש אלא כמה שבועות לפני המעבר הפיזי. על מנת שלא לשכוח לעשות את זה – כדאי שזה יהיה רשום וכך אפשר יהיה להתייחס אל זה בדיוק בזמן המתאים. כך הדבר אודות מציאת פתרונות אחסנה. כשיש מספיק זמן – אפשר לברר את כל הפרטים מבעוד מועד.

מה בנוגע למעבר לחוץ לארץ?

משפחה שצריכה לפנות את הדירה שלה לטובת מעבר למגורים במדינה אחרת יכולה להחליט שכלל לא לוקחת איתה שום פריט או רהיט מהבית. אפשר להשכיר את הדירה שבה גרים עכשיו עם כל התכולה וכל מה שיש בתוכה, או שאפשר לפנות אל הדירה ולחפש פתרון של אחסון דירות. כך יגיעו עובדים מקצועיים מטעם חברת האחסון ויאחסנו את כל תכולת הדירה במחסן ייעודי המתאים לכך. גם את זה כדאי לברר ולבצע מספיק זמן מראש על מנת שלא לפגוע בהכנות של בני המשפחה לקראת הטיסה.

חשיבה מוקדמת למעבר מסודר ויעיל

כאשר לוקחים בחשבון את על הפרמטרים והפעולות שצריך לבצע אין ספק שהמעבר יהיה קל, מהיר ויעיל הרבה יותר. חלוקה לתפקידים ו-ווידוא שכל אחד מבני המשפחה עומד במשימות שמולו – יאפשרו ביצוע מהיר ויעיל והתקדמות בטוחה בתהליך כולו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*