טיפים לשמירה על שיני הילדים

טיפים לשמירה על שיני הילדים

הורים שרוצים לשמור על שיני הילדים צריכים להראות להם דוגמא אישית ולעודד היגיינה. כמו כן, עליהם לדאוג לתפריט תזונתי נכון, למים מטוהרים זמינים ולטיפוח הרגלים נכונים לצחצוח שיניים

חינוך נכון להיגיינת הפה והחניכיים מונע נזקים בלתי הפיכים לשיני ילדים. הורים צריכים לעודד את הילדים להקפיד על צחצוח שיניים מגיל צעיר, להראות להם דוגמא אישית ולהגיע למעקב קבוע אצל רופא שיניים מקצועי.

בנוסף, ילדים עד גיל 14 נהנים בישראל מטיפולים משמרים במסגרת סל הבריאות. הטבה זו חוסכת הוצאות משמעותיות עבור ההורים ואפשר להרחיב אותה באמצעות תכניות ביטוח שיניים מקיפות של קופות החולים וחברות הביטוח הפרטיות.

תזונה ומים: התפריט לשיניים בריאות

שמירה על שיני הילדים לא מתבטאת רק בחדר הרחצה. התפקיד של ההורים הוא לדאוג לתזונה למניעת עששת ולוודא שהילדים שותים מספיק מים. אפשר לשאת בהשקעה חד פעמית של מטהר מים לברז כדי לשדרג את איכות השיניים של כל בני המשפחה, ובמקביל לשנות את התפריט הקולינרי לפי המלצות משרד הבריאות.

שפרו את הרגלי התזונה כדי למנוע עששת באמצעות צמצום מזונות שמכילים פחמימות, שתיית מים במהלך הארוחה לניקוי טבעי של המזון מהפה וכמובן צמצום דרסטי של כמות החטיפים והנשנושים. האלטרנטיבה לארון הממתקים צריכה להיות פירות וירקות טריים שמכילים מעט קלוריות. אם בכל זאת מסכימים לילדים לאכול ממתק, מומלץ לעשות זאת כקינוח לאחר הארוחה.

איך מצחצחים שיניים?

צחצוח שיניים היא פעולה לכאורה אוטומטית ושגרתית, אבל מסתבר שיש הרבה ילדים וגם הורים שלא יודעים איך עושים אותה בצורה נכונה. הסיבות לכך יכולות להיות מברשת שיניים לא מתאימה או פשוט טכניקה לקויה שהשתרשה מגיל צעיר.

בחרו מברשת שיניים נוחה לאחיזה ולשימוש עם סיבים רכים שלא יגרמו נזק לחניכיים. הגודל של החלק הסיבי צריך להתאים לגודל של הפה, ולהיות באורך של 3 שיניים בממוצע. זכרו גם שלמברשת יש אורך חיים מסוים וכדאי להחליף אותה אחרי 3-4 חודשים.

צחצוח נכון מתבצע פעמיים ביום לפחות – בערב ובבוקר. הקפידו לצחצח את השיניים אחרי ארוחת הבוקר וכבר תוכלו להרגיש בשינוי משמעותי בניקיון של הפה. צחצחו את פני השטח החיצוניים והפנימיים של השיניים, התעכבו על כל 2 שיניים במשך 4-5 שניות ושמרו על מברשת בזווית של 45 מעלות ביחס לחניכיים. אל תשכחו את השיניים האחוריות וצחצחו גם את הלשון כדי למנוע מהילדים הצטברות חיידקים וריח רע מהפה.

הורים לתינוקות צריכים לצחצח להם את השיניים מיד אחרי בקיעת שיני החלב. עם זאת, כאן לא משתמשים במברשת שיניים רגילה, אלא בפיסת גזה או מטלית רטובה. רק לאחר בקיעת שאר שיני החלב ניתן לעבור לצחצוח עדין עם מברשת רכה מאוד. כדאי שהמשחה תהיה בכמות קטנה מאוד, טעימה ובעלת מראה מושך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*