טיפים לסנדוויצ׳ים לקראת שנה״ל החדשה

טיפים לסנדוויצ׳ים לקראת שנה״ל החדשה

 כשמכינים סנדוויץ' לילדים לבי"ס צריך להשתדל שיהיה בריא ומזין ככל האפשר, כדי שיתרום לתפקוד תקין יותר של הגוף ויעזור לשמור על ערנות, ריכוז ומצב רוח חיובי ורגוע של הילד בביה"ס.

סנדוויץ' מאוזן ובריא אומר שהוא מכיל את רב אבות המזון ויכול לתרום רבות בהשגת ההמלצות התזונתיות, ולצורך כך עליו להיות מורכב ממרכיבים בריאים:

הלחם:

חשיבות גדולה יש ללחם מקמח מלא אשר הינו מקור לעושר של רכיבי תזונה חיוניים: סיבים (ממקור טבעי), חלבונים, ויטמינים ומינרלים.

הדגנים המלאים הוכחו כרלבנטיים למניעת מחלות כרוניות רבות כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם וכו' ולשמירה על משקל.

כיום ילדים לרב נרתעים מלחם מלא בגלל תוספות שונות דוגמת גרעינים ודגנים, אך גם לכך קיימים פתרונות דוגמת הלחם "פשוט מלא" אשר מכיל 100% קמח מלא, ללא תוספות אשר לילדים הוא טעים בדיוק כמו הלחם האחיד אליו הם רגילים.

ההמלצות לצריכת דגנים מלאים לילדים עומדות על 2-3 מנות של דגנים מלאים ליום וילד שאכל כריך מ-2 פרוסות לחם מלא בבי"ס כבר השיג חלק ניכר מההמלצה התזונתית החשובה הזאת!

על מנת להקל על הצרכנים, יצר משרד הבריאות את תו "אפשריבריא" אשר ניתן ללחמים בריאים שעומדים בשלושת הקריטריונים: מכילים לפחות 80% קמח מלא, לא יותר מ-400 מ"ג נתרן ועד 250 קלוריות ל- 100 גרם.

כל הלחמים המלאים של מאפיית אנג'ל בעלי תו "אפשריבריא" יכילו בממוצע כ- 2.5 גר' סיבים לפרוסה ממוצעת ששוקלת כ- 25 גר'.
ילד שאוכל 2 פר' לחם מלא בבי"ס, משיג כ- 5 גר' סיבים שהם כ- 13-19% מההמלצה לצריכת סיבים לגילאי 9-18.

תוכן הכריך:

על מנת שהסנדוויץ' יספק את רב אבות המזון רצוי שהתוכן יכיל חלבונים דוגמת גבינות עד 5%, בשרים רזים קרים כגון עוף או הודו, ביצים או טונה אשר יכולים לתת מענה חלבוני מצוין לכריך.

מומלץ להימנע מסוכרים כגון שוקולד או ריבה אשר לא מספקים ערכים תזונתיים מועילים ואשר גורמים לעלייה חדה

רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה למאפיית אנג'ל

5 sep

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*