טיפים להובלת סחורות בשילוח בינלאומי

טיפים להובלת סחורות בשילוח בינלאומי

יש דברים שאפשר ואף רצוי לעשות לבד. במקרים אחרים, עדיף להשאיר את המשימה למקצוענים. דוגמא אחת לכך, היא שילוח בינלאומי הדורש המון תשומת לב, דיוק וירידה לפרטים, וכמובן שימוש באלמנטים איכותים כגון משטחים עמידים וחזקים, מכולות המוגנות מפני פגעי אקלים למשל, ועוד. שילוח בינלאומי מתאר העברה פרטית או מסחרית של חבילה או חבילות בין מדינות ואף בין יבשות – חפצים אישיים, סחורות, תכולת דירה ואפילו רכבים, על כל אלו חלים חוקי השילוח הבינלאומי ברגע שמעוניינים להעביר אותם בין גבולות.

מהו תפקידם של משטחים בהעברת סחורה?

משטחים הם חלק בלתי נפרד מתהליך הובלת סחורות בשילוח בינלאומי. למעשה, אפילו מומלץ שאת רוב האלמנטים שמעוניינים לשלוח, יקבעו למשטחים מיוחדים המיועדים לכך. איך זה עובד ולמה זה כה מומלץ? הנה כמה נקודות שכדאי לדעת בנושא:

  • איך שולחים סחורה ממושטחת – חשוב שהמשטח יתאים לגודל הסחורה, שכן ברגע שזו בולטת מחוץ למשטח היא עלולה להינזק. במידה והמשטח גדול מהמטען, עלויות ההובלה יהיו תואמות למעטפת החיצונית של המטען יחד עם המשטח. לכן, כדי לחסוך בהוצאות, כדאי לוודא שהמשטח מתאים לגודל הסחורה.
  • משטח עם סגירה – לעתים, הסחורה נארזת על פלטת עץ מוגבהת מעט על מנת לאפשר לשיני המלגזה להיכנס תחת המשטח לצורך השינוע. ההמלצה היא להקפיד על משטחים סגורים גם בחלקם התחתון, בכדי למנוע מהסחורה להתהפך בזמן השינוי על המלגזה.
  • קיבוע הסחורה למשטח – על מנת למנוע מהסחורה להתפזר, יש לקבע אותה למשטח באמצעות בנד פלסטיק. יש להקפיד שלא לקשור חזק מידי בכדי לא למעוך ולהרוס את הקרטונים. במידה ומשתמשים בקשירה כדאי להשתמש למשל במשטח עץ עליון בכדי לשמור על האריזות וליצור קשירה נקייה יותר שלא תפגע בארגזים.
  • חיזוק הקיבוע – ובכן, עדיין לא סיימנו. לאחר הקיבוע למשטח כדאי לעטוף את כל העסק בשרינק העשוי פלסטיק, ומסביב לסגור גם עם סלוטייפ ליתר בטחון. מומלץ להשתמש בסלוטייפ מיוחד שיבליט את הסחורה ויעזור לזהות אותה בין כל שאר הסחורות, ואולי גם לוודא שלא גונבים אותה חלילה.
  • מה לגבי דליפות? – בעיקר כשמדובר בהובלה ימית אבל לעתים גם בהובלה אווירית בזמן טעינת המטוס, עלול לרדת גשם. כלומר, משטחים עלולים להירטב ואיתם גם הסחורה, על אף שהכל עטוף בניילונים. כדאי לבקש תמונה של הסחורה רגע לפני שהיא יוצאת לדרך, ולו רק כדי לראות שעטפו אותה כראוי ולשחרר אותה לדרכה בראש שקט.

והעיקר שתהיה דרך צלחה!

כעת כשאתם יודעים הכל על שילוח בינלאומי וחשיבותם של משטחים בתהליך, ברור לכם על מה אתם לא עומדים לוותר; על בדיקה מוקפדת של הסחורה שלכם רגע לפני שהיא נשלחת לדרכה. בדקו היטב מהו סוג המשטחים עליהם תונח הסחורה, כיצד עוטפים וסוגרים אותה ואל תשכחו גם לבחור בדרך השילוח הבינלאומית הנכונה ביותר מבחינת זמן שילוח, תקציב, ובטיחות לסחורה שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*