טחורים וכיצד ניתן לטפל בתופעה

טחורים וכיצד ניתן לטפל בתופעה

טחורים הם ורידים לא תקינים, נפוחים בפי הטבעת . הסיבה השכיחה ביותר למצב זה היא אורח החיים בישיבה המודרני שלנו.

טחורים יכולים לנבוע ממאמץ במהלך מעיים, הריון או השמנה. כמו כן, נפוץ שאנשים סובלים מטחורים ללא סיבות ידועות.

זה טבעי לדאוג לנושא הבריאותי הזה במיוחד כשהוא מרגיש ממש כואב ולא נוח. למרבה המזל, ישנם טיפולים לטחורים שיכולים לעזור להיפטר מהם לחלוטין תוך מספר ימים בלבד ללא אי נוחות כלל.

השיטה הטובה ביותר לטיפול בטחורים היא באמצעות משחה המכילה מרכיבים שיכווצו את רקמות הווריד הנפוחות ויפיגו כאבים הקשורים אליהן.

השיטה הטובה ביותר לטיפול בטחורים היא באמצעות משחות נגד טחורים. משחות יעילות יותר משיטות אחרות מכיוון שהתרופה עוברת דרך העור ומגיעה ישירות לאתר בו היא נחוצה.

טחורים הם מצב שכיח ביותר שגם הוא מאוד לא נוח. זה נגרם על ידי הוורידים בחלק התחתון של פי הטבעת שלך מתנפחים וגורמים לכאבים ולדלקות. למרבה המזל, יש הרבה טיפולים זמינים להקלה על טחורים, כולל ניתוח, משחות נגד טחורים ושינויים באורח החיים כמו שינוי התזונה.

ניתן לטפל בטחורים באמצעות ניתוח, תרופות או שינויים באורח החיים. ניתוח נחשב בדרך כלל כדרך היעילה ביותר לטיפול בטחורים אך הוא כרוך בסיכונים משלו. משחות נגד טחורים הן אחת התרופות הרבות בהן ניתן להשתמש לטיפול בטחורים והן בדרך כלל אינן יקרות מדי אם קונים אותן ללא מרשם בבית מרקחת.

טחורים יכולים להיגרם מגורמים שונים כמו:

עצירות: מצב זה גורם לדחף לעשות צרכים אך לא עוברים הרבה צואה. זה דוחף את פי הטבעת ומגביר את הלחץ, מה שמוביל לאחר מכן לטחורים.

הריון: מצב זה עלול לגרום ללחץ אגן ומתח בעת מעבר צואה, מה שמוביל בתורו לטחורים.

השמנה: השמנה גורמת לעלייה במשקל שמפעילה לחץ רב על הבטן וגם גורמת לעצירות. זה מגביר את הסיכון לפתח טחורים.

גיל: ככל שאנו מתבגרים, כלי הדם נחלשים ורגישים יותר לפציעה או לזיהום, מה שעלול להוביל לטחורים.

הסימפטומים למצב זה הם דימום רקטלי ללא כאבים מצד אחד או משני הצדדים

לאורך ההיסטוריה, המילה "טחורים" שימשה לתיאור מגוון מצבים רפואיים. המונח נגזר מהמילה היוונית "haimorrhoidos" שפירושה "להתפרץ". טחורים הם ורידים מוגדלים בפי הטבעת או בפי הטבעת התחתונה או בסביבתה.

סיבות להופעת טחורים

גוף האדם נועד לשמור על עצמו נקי, ולכן כאשר פסולת אינה עוברת, דופן פי הטבעת מתחילה להתנפח. המשמעות היא שאם לא ניתן להעביר פסולת במועד, ישנם גורמים פוטנציאליים רבים לנפיחות זו. בקע יכול להיות אחד מהם, או שעצירות עלולה לגרום גם לתסמינים אלה. נשים שזה עתה ילדו עלולות לסבול גם מטחורים, מכיוון שהרחם שלה דוחס את המעיים ודוחף את דופן פי הטבעת במאמץ לדחוף את השליה. טחורים נפוצים גם אצל אנשים שנאלצים להתאמץ במהלך מעיים או כאלו שיש להם תזונה עתירת שומן ואינם שותים מספיק נוזלים

טחורים נפוצים מאוד בחברה כיום. מה שרוב האנשים לא יודעים הוא שיש שלושה סוגים של טחורים שיכולים להשפיע על אנשים. הסוג הראשון נקרא טחב פנימי הנמצא בתוך פי הטבעת ואין לו תסמינים כלל. הסוג השני נקרא טחול צנוח או חיצוני שעלול להיות כואב ולפעמים דורש ניתוח לתיקון. הסוג השלישי של הטחורים, שבו האדם יצטרך להשתמש בטיפול כלשהו, הוא חיצוני שיכול להתנפח או לדמם כאשר נוגעים בו.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*