טור משפטי: הלוואה או מתנה?

טור משפטי: הלוואה או מתנה?

האב נתן לבנו וכלתו 800,000 ₪ לרכישת דירה, לאחר שבני הזוג החלו בהליכי גירושין האב דרש את הכספים בטענה שזו הלוואה, לעומתו טענה האישה כי מדובר היה במתנה בהלוואה. בית המשפט קיבל את טענתו של האב שיוצג על ידי עורך הדין נתנאל מויאל מאשקלון שמדובר בהלוואה, וחייב אותה להשיב לאב מחצית מסכום ההלוואה

לפני כעשר שנים התחתנו בני הזוג, ואביו של החתן העביר להם 800 אלף שקלים כעזרה לרכישת בית שרצו לרכוש בשווי 2.2 מיליון שקלים ולשיפוץ אותו בית.

בזכות אותו סכום קנו הזוג את הבית הפרטי באזור הדרום וחיו בשלום. אלא שלפני שנים בודדות עלו היחסים על שרטון והם החלו בהליך גירושין.

האישה מבחינתה לא הכחישה כי הכסף הועבר לבני הזוג, אך טענה כי היא חתמה על הסכם ההלוואה לאחר לידת קשה וכאבים עזים אחריה, כי הייתה במצב קשה כאשר חתמה על ההלוואה כשהיא תחת כאבים, ולא הבינה במה מדובר ומה משמעות החתימה שלה על המסמך ולמעשה סמכה על בעלה בעת החתימה.

אלא שבבית המשפט הוכיח האב באמצעות עורך דינו נתנאל מויאל- מומחה לדיני משפחה- כי המציאות שונה בהחלט. עו"ד נתנאל מויאל הצליח להוכיח כי האישה חתמה על המסמך עשרה חודשים לפני לידת בתה הבכורה, כמו כן המסמך היה מסמך פשוט אשר לא ניתן לטעון כי "לא הבינה" וגם אם הייתה במצב בריאותי לא תקין לא היה כל קושי להבין את תוכנו של המסמך.

כמו כן הצליח עו"ד מויאל להפריך טענות שונות של הנתבעת כאשר הוכיח סתירות בעדותה ובגרסותיה.

במסגרת פסק הדין ציינה השופטת עפרה גיא כי אם אכן חתמה האישה על המסמך ללא הבנה מה משמעות החתימה שם, הייתה ודאי פועלת לתיקון המעוות משך כשש שנים מרגע החתימה ועד הרגע בו החלו הליכי הגירושין, ומשלא עשתה זאת משמעות הדבר כי חתימתה הייתה בתוקף וכי היא הבינה כי מדובר בהלוואה לכל דבר ועניין.

בעקבות הדברים, קיבלה השופטת את התביעה שהוגשה על ידי עורך הדין נתנאל מויאל, חייבה את האישה להחזיר את חלקה בהלוואה בסך 400 אלף שקלים, כאשר את המחצית השנייה ישיב בנו, או 17.5 אחוזים מערך הבית, שערכו עלה מאז הקניה של בני הזוג, בה עמדה ההלוואה על סך 35 אחוז מערך הבית וכן חויבה בהוצאות משפט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*