חתימת נוטריון אפוסטיל  

חתימת נוטריון אפוסטיל  

חתימת נוטריון  

בנושאים משפטיים ברוב המקרים חתימתו של עורך דין מספיקה ברוב סוגי המסמכים אשר קשורים לתחום ההתנהלות כמו לדוגמה חתימה על חוזי מכר או חוזים עסקיים, אימות חתימה, חתימות על תצהירים ועודאך יש מקרים חריגים שבהם נדרשת חתימה של נוטריון וזאת לאור מורכבותם של המסמכים הללו, או דרגת החשיבות הגבוהה שלהם. נוטריון אשר מאשר מסמכים ספציפיים בחתימתו, מעניק להם תוקף חוקי ולכן הוא מצרף זאת לתעודה מיוחדת שכוללת סרט אדום וחותמת לחץ ממתכת שהיא ייחודית. 

נוטריונים הם עורכי דין שהמשיכו את לימודיהם, כדי לפעול בקונסטלציה הזו. רק בתום הלימודים ולאחר שהם עוברים בהצלחה את המבחנים, כל אחד מהם מקבל תעודה של נוטריון לאחר מכן בתוקף סמכותם הם מסייעים ללקוחות אשר זקוקים לחתימה מיוחדת זו על מסמכים שונים. בחתימתו הנוטריון מעניק תוקף חוקי לתעודה שהיא כעת ציבורית ולכן היא יכולה לשמש ראייה בבית המשפט על פי הצורך ואפשר גם להציג אותה לרשויות השונות. אזרחים שנדרשים להציג תעודות רשמיות לגורמים שונים נזקקים מדי פעם לאימות ואישור של נוטריון.  

פעולותיו של נוטריון  

החקיקה מתייחסת לסעיף 7 לחוק הנוטריונים ומסמיכה את הנוטריון לבצע כמה פעולות כמו לדוגמה: 

  • אימות חתימה על גבי מסמכים. 
  • אימות חתימה של אדם אשר במסמך רשום זולתו, אך הייתה לו סמכות לכך. 
  • אישור תרגום של מסמך שהוא תואם למקור. 
  • לקבל ולהעניק אישור לתצהיר. 
  • להעניק תעודת חיים לאדם מסוים כדי לאשר שהוא בחיים, כמו עבור ניצולי שואה שמקבלים קצבאות חודשיות מאחת ממדינות אירופה. 
  • אישור נכונות העתק של מסמך ספציפי. 
  • לבצע פעולות כנוטריון ציבורי על פי דין. 
  • לאמת הסכם ממון שנחתם בין בני זוג טרם מועד הנישואין שלהם. 
  • לאשר את הצוואה שנערכה על ידי בני זוג או על ידי אחד מהם 

השימוש החריג של חתימת נוטריון אפוסטיל 

אזרחים זקוקים מדי פעם לאימות חתימת נוטריון אפוסטיל עבור מסמכים שקיבלו מרשויות המדינה. כמו לדוגמה תעודת נישואין או תעודת לידה ממשרד הפנים, תעודות על סיום לימודים במוסד אקדמי להשכלה גבוהה ועוד. המטרה היא שהתעודה הזו תוכר כתעודה בין לאומית ולכן האדם המוסמך לנושא זה הוא נוטריון אפוסטיל. 

אמנת האג  

אמנת האג שנחתמה בהולנד בתאריך 5.10.1961 קובעת את הכללים הבין לאומיים בעת הצורך בהפיכת תעודה של מדינה מסוימת לתעודה בין לאומית. מדינות שחתמו על אמנה זו ואזרחיהם הזקוקים להציג תעודה ארצית בפני גורם בין לאומי, מחויבים להגיע אל הגורם המוסמך ולבצע תעודת נוטריון אפוסטיל 

נוטריון זה מאשר בחתימתו כי התעודה היא מקורית, רשמית והונפקה על ידי הרשות המוסמכת למטרה זו. כך על פי החוקים הבין לאומיים תעודה זו הופכת כעת לבין לאומית ואפשר להשתמש בה. ישראלים רבים צריכים לבצע מהלך זה עבור המשך לימודים בחו"ל, הוצאת אזרחות נוספת ועוד.  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*