חשש לסכנה בריאותית לילדי הגנים והצהרונים

חשש לסכנה בריאותית לילדי הגנים והצהרונים

חשש לסכנה בריאותית לילדי הגנים והצהרונים ככל הנראה כתוצאה מהמזון המוגש בצהרונים ואי יישום הוראות משרד הבריאות בנוגע להחלפת החול בארגזי החולות.

הגיעו מספר תלונות של הורים בנוגע לאיכות המזון המוגש לילדים בצהרונים. ההורים טוענים כי במזון המוגש לילדים נמצאו תולעים ומוגשים ירקות רקובים… בנוסף ישנן תלונות מזה למעלה מחצי שנה בנוגע לזיהומים בארגזי החול – לטענת ההורים, ילדיהם מגיעים הביתה וסובלים משלשולים, כאבי בטן חזקים ופצעים מוגלתיים ודלקות בכל חלקי גופם.

1

חמור מכך, כאשר נודע לראש המנהל ומנהלת אגף הגנים כי ההורים ביקרו בגנים יחד עם גב' הלן גלבר, חברת מועצת העיר, הם זעמו, איימו על הורים וניסו להלך אימים…

לאור התלונות הלן גלבר ערכה סיור במספר גנים ובח מהמטבחים ולהלן הדברים לאשורם:

  1. ישנם מספר מטבחים מהם נשלחים ארוחות הצהריים: א. מטבח של החברה עירונית הממוקם בצמוד למתנ"ס ה'. ב. מטבח בגן "גוזלים". ג. חברת קייטרינג בשם "מבושלת".
  2. המזון מועבר מהמטבחים לגנים החל משעה 10:30 בבוקר. המזון מועבר במשאיות בתוך קופסאות קלקר. האוכל שמגיע לגנים נשאר בקופסאות על הרצפה עד ארוחות הצהריים בין השעות 14:30 ל-15:00. מה שאומר כי האוכל נמצא ללא חימום/קירור מעל ל-5 שעות!!!
  3. הסיור נערך בשני שלבים – שלב קבלת המזון בגנים ושלב ארוחת הצהריים. בסיור התברר כי בשלב קבלת האוכל הונחו הקופסאות מבלי שנערכו הבדיקות הנדרשות על פי הנחיות המחלקה לבריאות הסביבה במשרד הבריאות. כגון: ניהול יומן בו נרשמו התאריך והשעה של קבלת המזון, התפריט והטמפרטורה במד חום. כמו כן אין השגחה על שמירת צידניות סגורות עד להגשת הארוחה לילדים וזאת על מנת לשמור על טמפרטורת האוכל.
  4. הצוות לא טועם את האוכל כך שהילד מקבל אוכל מבלי שקיימת בדיקה וביקורת מקדימה האם המזון נשמר טרי וראוי למאכל אדם והאם הוא טעים .
  5. נושא ארגזי החול בגנים אינו מטופל והעיירה לא מיישמת את הוראות משרד הבריאות – הלן גלבר פנתה למנהלת אגף הגנים שאמרה לה כי לא מחליפים את החול בגנים והדבר לא מחייב.
  6. בגן "תות" ישנה חתולה שעומדת להמליט. הורים טענו כי ילדים חזרו עם שלשולים וכאבים בפי הטבעת.3
  7. הלן גלבר העלתה את נושא החלפת החול בישיבת מועצת העיר האחרונה, אבל ראש מנהל החינוך טען כי הוא אינו מחויב להוראת משרד הבריאות אלא אך ורק להוראות משרד החינוך.

לאור החשיבות הרבה והדחופה של הנושא שכן מדובר בבריאות ילדינו, הלן גלבר שלחה פניה לרופאת המחוז בלשכת הבריאות מחוז דרום של משרד הבריאות כדי לבדוק את הנושא לעומק וביסודיות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*