חשיפה מדהימה לפעילות מרתקת

חשיפה מדהימה לפעילות מרתקת

השבוע חל שבוע החשיפה במוסדות החינוך והרווחה ובמוסדות החברה העירונית למתנ"סים, בה ניתן היה לצפות בעבודת הקודש שעושים עובדי מערכת החינוך, הרווחה והמתנ"סים בקרב ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים. עשרות אירועים לאלפי תלמידים התקיימו במהלך השבוע בעשרות מוסדות ולעיני קהל מוזמנים. החוויה מרגשת, ההישגים מפתיעים באיכותם והסיפוק מהעבודה מרקיע לשחקים. שנה רביעית של "ואהבת לרעך כמוך".

03

זו השנה הרביעית שעיריית אשדוד והחברה העירונית למתנ"סים מקיימת את שבוע החשיפה ומאפשרת הצצה אל העבודה המקצועית והמדהימה שעושים כל עובדי המערכות עם אוכלוסיית הילדים והאנשים עם צרכים מיוחדים. במהלך שבוע החשיפה אפשר היה לצפות במגוון פעולות ואמצעים המתקיימים כל השנה במוסדות העירוניים. כך היה אפשר לחזות במופעי במה, חבורת זמר, קבוצות משחק וקטעי הנחייה וקישור. בהפנינג חוויות, במשחקי חברה ובפעילות הפגתית. במרכזי למידה לקיימות, חינוך סביבתי, סדנאות עבודה ופעילות. בתחרויות ספורט, קט-רגל, כדורסל. באטרקציות מיוחדות כמו טיפול באמצעות כלבים, הפנינג כיבוי אש, סדנת בישול, פעילות אתגרית ועוד.

04

על הפעילות החינוכית המתנהלת בקרב ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים, אחראים כמה מסגרות: המחלקה לחינוך מיוחד במינהל החינוך, מחלקת השיקום וצרכים מיוחדים במינהל לשירותים חברתיים והחברה העירונית למתנ"סים. מוסדות אלה מקיימים פעילות מתמדת לכל אורך השנה, בתשומת לב מיוחדת ובהרבה מאוד רגישות ואהבה. לא לחינם זכה שבוע החשיפה לפעול במסגרת הכותרת "ואהבת לרעך כמוך", תוך הדגשה לקבלת האחר, להכלת הציבור המיוחד הזה וגילויי אמפתיה לעולם השונה של אוכלוסיה זו.

01

בתי הספר הרבים שנטלו חלק בשבוע החשיפה הציגו תוצרים מדהימים של עשייה חינוכית וערכית, מלווה בהרבה מאוד רגעים של הנאה וסיפוק, הן לעושים במלאכה והן לתלמידים עצמם, שכן הרעיון העומד בבסיס העבודה עם אוכלוסיות אלה הוא שילובם המלא בקהילה הנורמטיבית ובמסגרות החינוך הרגילות. כך אפשר היה לראות הרכבים מעניינים של ילדים רגילים עם ילדים עם צרכים מיוחדים, בהפקות מיוחדות ובפעילות מדהימה המעידה על כברת הדרך שעשתה המערכת העירונית בנדון. "חשיפה ושילוב של אוכלוסיית ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים בתוך האוכלוסייה הרגילה, הינה מטרה נעלה אליה אנחנו מכוונים בפעילותינו המגוונת" אומרים כל השותפים לעבודת הקודש אך מדגישים את הרצון להגביר את המודעות לנושא, בקרב הציבור הרחב.

שבוע החשיפה נפתח בטקס חגיגי שהתקיים בבי"ס ארזים, בו נטלו חלק בית ספר גאולים ומקיף ג', אל מול קהל גדול ואורחים רבים. מקיף ח' הציג מופע של חבורת זמר ואירח מאות תלמידים מבתי ספר יסודיים ברבעים הסמוכים אליו. כך אירח מקיף א' את התלמידים לתחרות קט רגל בבית ספר אלונים התקיימה פעילות משותפת לשקד רתמים ואמירים. בית ספר עלומים הפעילו הפנינג חווייתי, בי"ס אילנות הפעיל מרכז למידה לנושא קיימות, בי"ס מעלות אירח תלמידים עמיתים לסדנאות הפעלה שונות ובמתנ"ס קופף התקיימה ההצגה "בין המלך והעני" אליו הגיעו נציגי ביה"ס במועצת התלמידים. כן אפשר היה להנות ממפגשי שירה "שירי ארץ ישראל" (מעלות), פעילות אתגרית (אילנות, שז"ר ומתנ"ס ה'), טיפול באמצעות כלבים (נוף ים, רעים, שחר ורננים), יצירות אומנותיות וצילום (רננים, פסג"ה) ועוד עשרות פעולות כאמור, בהיקפים חסרי תקדים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*