חשיבות התקנת פסי האטה בקרבת בתי ספר

חשיבות התקנת פסי האטה בקרבת בתי ספר

פסי האטה הינם אביזר בטיחות חשוב ביותר במיוחד כאשר מדובר באזורים רגישים שבהם פשוט נהיה חייבים לגרום לנהגים להאט את מהירות נסיעתם. אזורים רגישים אלו לרוב יהיו במקומות אשר ישנם הרבה ילדים ו או קשישים. לדוגמא בתי אבות, בתי חולים, בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים ועוד. למי שבמקרה לא יודע איך פסי ההאטה עובדים אנחנו נספר על כל מיד.

קצת רקע על פסי האטה

פסי האטה או בשמם ה"עממי" יותר, במפרים, נועדו להאט את מהירות הנסיעה של הנהגים. פסים אלו "מונחים" על הכביש והם בעצם גורמים לרעידות הרכב ברגע שעולים עליהם. דבר זה יגרום לאי נוחות (ובמידה ועוברים במהירות גבוהה מדי אף לנזק לרכב) בעבר פסי ההאטה היו עשויים בטון אספלט או אבנים משתלבות, אך בשנים האחרונות החלו לייצר גם פסי האטה העשויים גומי או פלסטיק. ישנם יתרונות וחסרונות לכל אחד מהסוגים אך אין ספק שלפסי האטה מפלסטיק (מודולאריים) היתרונות גוברים על החסרונות וכן, גוברים על היתרונות של פסי ההאטה מבטון (קבועים).

יתרונות וחסרונות של פסי האטה מודולאריים

פסי האטה מפלסטיק הינם פסי האטה מודולאריים מה שהופך את ההתקנה שלהם לקלה, פשוטה ומהירה שזהו יתרון חשוב מאוד כאשר מדובר בהתקנה במקומות הרגישים שהזכרנו קודם. התקנה באזורים "צפופים" כגון מוסדות חינוך מתנסים וכו' תהיה הרבה יותר יעילה כאשר יהיה ניתן להתקין את הפסים ממש תוך שעה פחות או יותר כך שלא יהיה צריך לסגור את הכביש לשעות רבות כמו שיהיה צורך במידה ונתקין שם פסי האטה קבועים מבטון.

אז למה כל כך חשוב להתקין פסי האטה בקרבת בתי ספר וגני ילדים?

לעיתים במקומות בהם ירצו להאט את מהירות הנסיעה, יסתפקו בהצבת תמרור המורה על נסיעה איטית אך כל עוד מדובר רק ב"מחסום" ויזואלי, אין הבטחה ממשית שנהג הרכב יאט את מהירות נסיעתו. דבר זה מסוכן כפליים כאשר מדובר באזור של בתי ספר וגני ילדים ששם יש תנועה רבה של ילדים שלא תמיד שמים לב איך הם חוצים את הכביש. בנוסף, פסי האטה יגמרו להפחתה בעומס התנועה וזו מכיוון שמי שאינו צריך מחויב לעבור או להגיע לאותה הדרך, יעדיף לנסוע מדרך אחרת שאין בה פסי האטה ויוכל לנסוע במהירות גבוהה יותר.

לסיכום

כולנו מבינים את הסכנה שיש בקרבת בתי ספר מבחינת נהיגה פרועה של רכבים, אז על מנת למנוע את התאונה הבאה חלילה, הפתרון האידיאלי הוא להתקין פסי האטה ועדיף שיהיו מודולאריים על מנת שיהיה ניתן לבצע זאת במהירות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*