חשיבות השמת מנהלות בכירות בארגון

חשיבות השמת מנהלות בכירות בארגון

ההצלחה של עסקים היא תולדה של מוצר מנצח, ואולי גם גישה מעולה ללקוחות. אבל ההצלחה האמיתית של מותגים, כזו שנמשכת לאורך שנים, היא הצלחה שמבוססת על ההון האנושי. זו הוא המשאב החזק והעוצמתי ביותר בחייו של כל עסק. והיום יותר מנהלים בכירים מבינים את כוחן של מנהלות בכירות, שמשתלבות בנקודות המפתח של העסק ועוזרות בתהליכים שונים. זה לא רק עניין של שוויון, אלא גם נכונות לפתוח את המשק ליותר נשים, ולהעניק להן את הכוח להשפיע על החברה והתעשייה הישראלית. כך שבהחלט מדובר על מטרה חשובה מאין כמוה שאתם רוצים וצריכים לקחת בה חלק, גם בארגון שלכם.

ארבע סיבות שבגללן אתם רוצים מנהלות בכירות בעסק שלכם

ההשמה של מנהלות בכירות בתעשייה ובמשק הישראליים, היא התפתחות חיובית שמתרחשת בשוק בשנים האחרונות, והיא מאפשרת לעסקים להצליח משום ארבע סיבות:

  1. יצירת שוויון הזדמנויות – בחברה שמושתת על שיתוף נשים מהיום הראשון להקמת המדינה, אין גבול לאמונה בכוחן האישי והמקצועי של נשים. כמי שנלחמות בצבא וממלאות את שורות האקדמיה, הנשים הישראליות פורצות את כל תקרות הזכוכית בדרך להשתלבות מלאה בחברה כמה שיותר שוויונית. יש עוד דרך ארוכה לעבור, אבל אנחנו בהחלט נמצאים על המסלול הנכון.
  2. הפרספקטיבה הנשית – בפיתוח של מוצרים, בעבודת שיווק וקידום, בתהליכי רכש. לנשים יש פרספקטיבה ייחודית שמשפיעה על החוויה של נשים אחרות כשהן רוכשות מוצרים. ועל כן, נשים צריכות להיות מעורבות בדיוק באותה המידה, בתהליכי קבלת החלטות של חברות וארגונים. נקודת המבט הנשית, תאפשר ליצור סביבה שמתאימה גם לגברים וגם לנשים.
  3. המסר לעובדים – אם אנחנו רוצים להמשיך את תהליך השילוב המוצלח של נשים בחברה הישראלית, אנו צריכים לתת דוגמה לנשים צעירות. יצירת דוגמה חיה, היא דרך מעולה ליצור מוטיבציה בקרב צעירות, ואתם יכולים להראות לנשות המקצוע של העתיד, שיש להן לאן לשאוף בארגון שלכם.
  4. היכולות והכישורים – ההבדלים המגדריים נוכחים, אבל הם לא באמת אלו שמשפיעים על השמת מנהלות בכירות במשק. בהסתכלות הוגנות, נשים צריכות לקבל תפקידים בכירים במשק, פשוט כי הן מקצועניות, איכותיות, חרוצות ומצליחות. זו היא שאיפה ראלית שאנחנו יכולים להטמיע בחברה הישראלית, אם רק נבחר להסתכל על מועמדים בהוגנות לאורך כל שלבי התהליך.

לא בגלל המגדר – אלא בגלל היכולות

הרציונל מאחורי שילוב נשים בעמדות הבכירות במשק, הוא עדיין עניין שצריך להסביר ולהצדיק. כמובן שזה הוא לא מצב אידיאלי, ואנחנו, כנשים צריכות להשקיע יותר משאבים על מנת להפוך לשחקניות שוות ערך לגברים. זה הוא תהליך, שעושה צעדים מהירים אל עבר שינוי, ואנחנו יכולות להשפיע בשטח על קבלת ההחלטות. עם עבודה קשה ורמה מקצועית ללא פשרות, האנשים והנשים שיובילו את המשק בשנים הקרובות, יהיו המנהלים והמנהלות הכי טובים שניתן לבקש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*