חשיבותו של עורך דין לתעבורה

חשיבותו של עורך דין לתעבורה

מדינת ישראל מגישה כתבי אישום כנגד נהגים שביצעו עבירות תנועה. ישנם כתבי אישום קלים ביותר, כמו למשל דוחות תנועה המכילים עבירות קלות, וישנם כתבי אישום חמורים יותר. בכתבי אישום, המוגשים כנגד עבירות חמורות, כמו: תאונת דרכים, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, תאונת פגע וברח וכדומה, העונשים שאותם המדינה מבקש מבית המשפט להטיל על הנאשם הינם כבדים ביותר ומכילים עונשים כבדים, כגון: פסילת רישיון לתקופה ארוכה, פסילת רישיון על תנאי, קנס כספי גדול ועוד. בשל כך, ישנה חשיבות רבה להיערך מראש במצב בו עומדים מול אישום שכזה, וזאת כדי למנוע נזקים כבדים. הדרך היעילה והטובה ביותר להיערך היטב לסיטואציה משפטית שכזו היא בהסתייעות משפטית של עורך דין לתעבורה. תפקידו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה הוא לעמוד לצדו של הנאשם לאורך כל התהליך, להשתמש במהלכים ובכלים שונים כדי להקל את עונשו של המואשם ולהטות את כף המאזניים לטובתו של המואשם.
לאחר שהנהג המואשם מגיע לבית המשפט בכדי להישפט בפני שופט תעבורה, הוא צריך לבחור האם הוא מעוניין לייצג את עצמו או לשכור את שירותיו של עורך דין לתעבורה. כדי להבטיח ייצוג הולם וכדי למנוע נזקים בשל חוסר ידיעת החוק והנהלים, מרבית האנשים בוחרים להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לדיני תעבורה המביא עמו ידע מקצועי וניסיון רב. עזרה שכזו יכולה להציל את רישיון הנהיגה של הנאשם, לשמור על חירותו, על פרנסתו ולחסוך ממנו תשלום סכומי כסף גבוהים.

כיצד לבחור עורך דין מומחה ומנוסה לדיני תעבורה? לפניכם מספר קריטריונים:

מקצוענות – עורך דין תעבורה טוב מכיר, יודע ונושם את עולם התעבורה. על עורך הדין לשלוט היטב בעולם התעבורה על כל דיניו וחוקיו, כלומר עליו להיות בקיא בעולם זה.

היכרות עם תביעות התעבורה – על עורך הדין להכיר את תביעות התעבורה בארץ, להכיר את לשכות התביעות כדי להיות על העליונה ולהעריך נכונה את המצב במקרים של הסדרי טיעון או חקירת עדים בבית המשפט. הכרות מוקדם עם לשכות התביעה מסייעת לסיים את האישום בצורה הטובה ביותר.

יחס אישי – אישום בבית משפט הוא אף פעם לא דבר קל ונעים, לכן חשוב שבמהלך התהליך, עורך הדין יהיה קשוב, אכפתי, זמין וסובלני.

נהג אשר מואשם בגין עבירת תעבורה, כדאי שייוועץ עם עורך דין תעבורה, וזאת כדי לקבל אבחנה מדויקת ומקצועית בעניין. חשוב לזכור כי שירות משפטי שכזה יכול לחסוך חודשים של פסילת רישיון ויכול למנוע תשלום קנסות גבוהים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*