חשיבותו של ויטמין A  לעור הפנים

חשיבותו של ויטמין A  לעור הפנים

ויטמין A הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר לגוף. הפעילות שלו זוהתה לראשונה כבר ב 1909, אך רק ב 1947 הוא סונתז בפעם הראשונה. המקורות של ויטמין A הם מהחי ומהצומח וניתן למצוא אותו בין השאר בדגים, ביצים, גבינות, חמאה, ירקות ירוקים וצהובים, פירות, עדשים, אגוזים ועוד. מעבר לתרומתו למערכת החיסונית ולעובדה כי הוא מעודד גדילה ומחזק את העצמות והשיער, לוויטמין A יש חשיבות עצומה בשמירה על בריאות העור בכלל ועור הפנים העדין בפרט.

איך זה עובד?

וויטמין A לפנים חודר אל עומק האפידרמיס בעור הפנים העדין והופך לחומצה רטינואית – חומצה עוצמתית  הנספגת בעור במהירות ונקשרת לחומצות גרעין שנמצאות בתאי העור. תהליך זה מעודד את ייצור החלבונים בתא ומשפיע על תהליך ההתמיינות שלו, מה שבסופו של דבר מוביל לעור במרקם רך ואלסטי ומראה זוהר ובריא. כתוצאה מכך מטשטשים קמטים וקמטוטים, נעלמים סימני אקנה ועור הפנים הופך לצעיר ורענן.

יתרונות נוספים של ויטמין A הם הגנה מפני קרינת UV (קרינת השמש) וכתוצאה מכך הפחתה של הופעת כוויות או כתמי פיגמנטציה. כמו כן, ויטמין A ממלא תפקיד חשוב בהגנה מפני זיהומים. מכיוון שהעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף וגם החיצוני ביותר, הוא מהווה את שכבת ההגנה הראשונית מול זיהומים. עור שנהנה מהיתרונות של ויטמין A, הוא עור חזק שהודף זיהומים בקלות יחסית ומונע מהם לחדור אל תוך הגוף.

חפשי את המרכיב המנצח

כאמור, שימוש קבוע בויטמין A כחלק משגרת הטיפוח שלך, יכול לעשות פלאים לעור הפנים. בדיוק מהסיבה הזו, ניתן למצוא את הוויטמין במבחר מוצרים קוסמטיים לעור הפנים ובעיקר בסרומים יוקרתיים וקרם פנים למגוון סוגי עור. כדי לדעת שהמוצר שלפנייך באמת מכיל כמות מספקת של ויטמין A, כזו שתזין את עורך ותגרום לו להיראות נהדר, שימי לב לסדר המרכיבים של המוצר.

בדרך כלל, רשימת המרכיבים מסודרת כמותית, כלומר הרכיבים שמופיעים ראשונים הם אלו שנמצאים במוצר בכמות הגבוהה ביותר. מוצרים עם כמות גבוהה של ויטמין A (או רטינול) הם מה שאת צריכה עבור טיפוח איכותי. ההיגיון הזה גם יכול לסייע לך לבחור מבין מגוון המוצרים העצום שנמצא על מדפי הפארמים. לפעמים עדיף להשתמש במוצר אחד איכותי עם ויטמין A, מאשר שני מוצרים שונים שלא מכילים אותו. התוצאה תהיה זהה או אפילו טובה יותר, בהתחשב בכוח העוצמתי והיעילות של הוויטמין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*