חרם על ילד – איך מתמודדים עם זה?

חרם על ילד – איך מתמודדים עם זה?

חרם על ילד יכול לשנות את חייו ואת חיי משפחתו לעד. כדי להתמודד עם התופעה החברתית הקשה, יש לנקוט בפעולות ממוקדות, יעילות, אשר יחזירו לילד את האמונה בעצמו ויאפשרו לו לצמוח מהמציאות הקשה שחווה

תמיר הוא ילד מוכשר מאוד. הוא מגיע ממשפחה טובה, עטוף באהבה ותמיד היה מוקף בחברים טובים. כל זה השתנה כאשר הוריו עברו דירה והוא הגיע לבית ספר חדש. "המציאות השתנתה לנו ברגע מול העיניים", אומרת דקלה, אימו של תמיר. "מילד מוקף בחברים, מצטיין בלימודים ופעיל מאוד בחוגים ובתנועות נוער, תמיר שלי הפך לילד מבודד, כבוי, הידרדר בלימודים ובשלב מסוים ממש אי אפשר היה להוציא אותו מהחבדר. הוא סירב ללכת לבית הספר או לפגוש חברים. פשוט נהיה ילד אחר".

אימו של תמיר ניגשה לשוחח עם המורה, וזו אמרה לה שתמיר היה מופנם מהרגע שהגיע לכיתה. "התפלאתי מאוד לשמוע את זה", אומרת דקלה. "הייתי בטוחה שהגענו למקום ממש איכותי, שתמיר יקלט ויצליח להביא את הכישורים שלו לידי ביטוי ובפועל הדברים היו הפוכים לגמרי. הבנתי שכנראה מתחת לפני השטח יש משהו שאני לא מודעת אליו שעובר על תמיר".

דקלה חזרה הביתה וביקשה מתמיר את הטלפון הנייד שלו. "בהתחלה הוא לא הבין למה, והתעקש לא לתת לי את הטלפון שלו", היא מספרת. "הבהרתי לו שאני עומדת על העניין ולא הרפיתי עד שהוא נתן לי את הטלפון ופתח אותו. מה שראיתי שם פשוט זעזע אותי. הילד שלי הפך להיות שק החבטות של כל ילדי הכיתה והשכבה. הוא ספג קללות, נאצות, יש תמונות שלו כקריקטורה, צילומים מביכים שלו ועוד. תמיר פרץ בבכי ואמר לי שהרבה מהדברים הוא מחק כי פחד שאראה. כל מה שראיתי זה רק מהימים האחרונים. הרגשתי כאילו מישהו נתן לי אגרוף בבטן. מיד עשיתי צילומי מסך ושלחתי למורה וליועצת בית הספר. ביקשתי שיתחילו טיפול מיידי בנושא. במקביל חיפשתי פסיכולוג שיוכל לקבל את תמיר באופן מיידי. הרגשתי שתפסתי את הדברים ברגע האחרון לפני שהוא היה מתייאש לגמרי".

הפעולות המהירות של דקלה הניבו תוצאות. עוד באותו יום זומנו הורי התלמידים המחרימים לשיחה אצל המנהלת, אותם תלמידים הושעו מבית הספר, התקיימו שיחות רבות עם התלמידים ובמקביל היה יחס עוטף לתמיר. "למורה של תמיר היה חשוב שהוא יגיע לבית הספר, אפילו לשעה אחת או שתיים", אומרת דקלה. "אחרי שכנועים רבים, תמיר הסכים ללכת, ניכר היה עליו שהוא חושש. הבטחתי לו שאשאר איתו. המפגש הראשוני עם הילדים היה מורכב רגשית, אבל מהר מאוד חברים שלו עטפו אותו בחיבוקים. כאמא זה היה מרגש מאוד לראות. תמיר נמצא בטיפול פסיכולוגי ואני מקווה שהוא האחרון שחווה חרם על ילד, כי זה משהו שקשה מאוד להחלים ממנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*