חרבות ברזל – הנתונים

חרבות ברזל – הנתונים

יומן מלחמה: בשש וחצי בבוקר נפתחה המלחמה והמוקד העירוני עבר משגרה לחירום באופן מיידי. תפקידו של המוקד העירוני בחירום הוא לתכלל את כל האירועים, ולהעביר את מצב החוסן העירוני אל מקבלי ההחלטות, ע״י השיחות המתקבלות במוקד.

  • 19,000 שיחות הגיעו למוקד שליטה ובקרה 106 מאז תחילת המלחמה
  • 2,200 חלונות ודלתות ממ״ד תוקנו עד עכשיו.
  • 4 מוקדים פועלים – מוקד עירוני 106
  • מוקד רואה
  • מוקד מתנדבים שפות זרות
  • מוקד אחוד של כוחות הביטחון ועיריית אשדוד

מנהל המוקד העירוני 106 הוא עו״ד דבש, אשר מכהן גם כנציב קבילות הציבור והממונה על חוק חופש המידע.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

"ריבוי הפניות למוקד מעיד על אמון במערכות העירוניות, והן מנגד מעניקות שירות מהיר ויעיל בזמן אמת המגביר את הביטחון של כל התושבים. המענה ההיקפי הנוגע לכל תחומי החיים מתבצע על ידי טכנולוגיה ואנשי מקצוע מצוינים, ונותן לנו שליטה מלאה על המתרחש ויכולת תעדוף משימות. אני מודה לכל מי שתורם לכך, וקורא לכל התושבים להמשיך ולפנות אלינו בכל עת".

בזמן המלחמה, יושבים במוקד 50 מוקדנים ומתנדבים – פי 5 מאשר בשגרה. אליהם הגיעו מתחילת המלחמה 19,000 שיחות. מתוכן כ-2,200 בנושא טיפול בדלתות וחלונות תקולים בממ"דים, וטופלו כ-2,150 פניות בנושא זה. בנוסף, הגיעו למוקד כ-470 קריאות לגבי פריצה וטיפול במקלטים פרטיים. כמו כן, מחלקת חשמל מטפלת בבעיות חשמל במקלטים פרטיים וציבוריים מאז תחילת המלחמה. עד כה, הגיעו למוקד גם כ-900 אירועים מסוגים שונים של עזרה לאוכלוסייה על ידי מתנדבים.

בזמן המלחמה, יושבת במוקד העירוני נציגה של השירות הפסיכולוגי, מהבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות, אליה ניתן לפנות במקרים בהם זקוקים לסיוע מהסוג הזה.

המוקד הרואה מצויד ב-900 מצלמות אשר פרוסות ברחבי העיר, וב40 ק"מ של סיב אופטי – מה שהוביל לזיהוי מהיר, תוך דקות ספורות, בכל הנפילות שהיו בעיר מתחילת המלחמה, באמצעות הכוונת הכוחות על ידי מוקד רואה. בנוסף, המוקד הרואה סורק בשגרה ובחירום את העיר, ומסייע בטיפול בקריאות לגבי דמויות חשודות.

 

 

דוד דבש מנהל המוקד העירוני 106 :

תפקידו של המוקד העירוני בזמן שיש אירוע של נפילה בעיר, הוא בראש ובראשונה ניהול השלב המיידי – איתור הזירה ותיעדוף הזירות באמצעות המוקד הרואה וכוחות הביטחון וההצלה שפרוסים ומסיירים בעיר. בנוסף, בכל אירוע כזה יש גם טיפול בצד האנושי, יוצאת עובדת סוציאלית לזירה, לתת מענה לזקוקים לכך.

בימים אלו, אנו רואים את ההון האנושי המדהים בעירנו בא לידי ביטוי על הצד הטוב ביותר, שימו לב לנתונים: 50 מתנדבים ומתנדבות דוברי שפות – אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ואמהרית, 30 מתנדבות ומתנדבים במוקד העירוני, 30 עובדי עירייה שהסבו את עבודתם בימים אלו על מנת לסייע בטיפול בחלונות ודלתות בממ"דים. ועוד מאות מתנדבים ברחבי העיר, בכל התחומים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*