חניכי "המחנות העולים" יצאו מאור המסכים לאור המדבר

חניכי "המחנות העולים" יצאו מאור המסכים לאור המדבר

ביום ראשון, ה-17.12, יצאו חניכי הבוגרת של המחנות העולים למסע חנוכה בן 4 ימים. המסע נערך בשביל ישראל דרך במכתש רמון, ביום השני – נחל גוונים והר אפור, ביום השלישי – נחל נקרות, עין סהרונים ומעלה דקלים. ביום רביעי – גבעת חרוט והר ארדון. במהלך המסע למדו חניכי הבוגרת על מרד המכבים, על ההיסטוריה של ארץ ישראל וההתיישבות באזור ועמדו באתגרים הפיזיים של המסלול.

"מסע חנוכה בוגרת הוא דרך שלנו כתנועה לציין ולחגוג את חנוכה. הוא מממש את ערכי וסמלי החג: האור והמרד. הטיול מזמן לחניכים אור אחר: לא של פלורסנט או של צגי הטלפון, אלא אור שמש חשוף ואמיתי." אומרת אדווה מנוליס, רכזת ההדרכה של המסע- ומוסיפה, " כל טיול הוא יציאה מובהקת משגרת החיים ומאזור הנוחות, ומזמן חוויות ראשוניות, מחנכות. לעבור קטע בעלייה, שלא הייתי מצליחה לעבור בעבר; להתמודד עם תנאי טבע שאני לא מורגלת אליהם; רגע של מסוגלות חדשה בבישולים, בשינה תחת כיפת השמיים, במורל, בדאגה לחברות הקבוצה… כל רגע כזה מלמד את החניכות משהו על עצמן, כיחידות וכקבוצה, מקנה להן הבנות וכלים חדשים, שנותרים איתן גם לאחר הטיול, עד שיהיו קבועים בהן".

מור נהון, חניכה ומדריכה בשכבת י' מספרת "זו הייתה חוויה נפלאה עבור החוג (קבוצה) שלי, הכרתי צדדים חדשים ומעניינים בחברותיי לחוג. …אנו מדליקים אש בעצמנו, מבשלים את הארוחות ומטיילים יחד".

הטיול הנודד במחנות העולים יוצר חוויה אתגרית ייחודית. חוויה המהווה עבור החניכים הזדמנות לגיבוש זהות תנועתית, אישית וקבוצתית. האתגר הפיזי והנפשי שבמסלול, ההתמודדות במרחק מהבית במשך יומיים, בישולי השדה ויותר מכל האתגר הקבוצתי לחיות זה עם זה במשך יומיים, כל אלו מגבשים ומחזקים את העצמאות, אחריות ואהבת הארץ בקרב החניכים.

בפעילות התנועתית לוקחים חלק חניכים מכיתות ד – י"ב, החל מפעילות במחנה (סניף) התנועה במהלך השבוע, דרך סמינרים אזוריים וארציים, טיולים, מחנות, ופרויקטים קהילתיים.

מחנה אשדוד ט"ו של המחנות העולים, ברחוב מונטיפיורי פינת רוטשילד (בבי"ס אופק), רובע ט"ו,  פועל לשכבות ד' – י"ב כל ימי שני, שלישי, חמישי ושישי בשבוע.

מחנה אשדוד א' של המחנות העולים, ברחוב קדש 8, רובע א', פועל לשכבות ד'- י"ב כל ימי שני, שלישי, שישי בשבוע.

למידע נוסף אודות תנוער הנוער "מחנות העולים", נא התקשרו: 08-8521114

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*