חנוך דרך ארליך ״בא לברך ויצא מקלל״…

חנוך דרך ארליך ״בא לברך ויצא מקלל״…

חבר מועצת העיר חנוך דרך ארליך העלה פוסט בפייסבוק טרום ההצבעה שתתקיים מחר במועצת העיר על העלאת הארנונה לתושבים ב-1%, בפוסט מסוגנן ניסה דרך ארליך להסביר בנימוק רב למה זו צביעות להצביע נגד ולמה המנהיגות שהוא מציע היא הנכונה, הקורקטית והלא ״צבועה״.

הרעיון המרכזי שעומד אחרי הפוסט הוא שהעלייה האוטומטית של הארנונה מתבצעת בגלל התייקרות השירותים, השירותים שעיריית אשדוד ועיריות בכלל מעניקות לתושבים, נימוק שיכל להחזיק מים אם העירייה היתה מוסיפה לספקיה ולעובדיה אחוז בכל שנה, גובים יותר, תשלמו יותר. ספקי העירייה מתבקשים להוריד מידי מכרז את העלויות וכשמגיע התור לקחת… אז מעלים את המחיר.

"יכולנו, בהנהלת העיר, להצביע נגד ההעלאה. כולם היו מוחאים לנו כף ומשבחים אותנו״

ציטוט #001: "יכולנו, בהנהלת העיר, להצביע נגד ההעלאה. כולם היו מוחאים לנו כף ומשבחים אותנו". בוא לא ניסחף, מחיאות כפיים אני בספק אם היית רואה או שומע מר דרך ארליך, אבל הזדהות אולי, נבחרתם כדי לייצג אותנו, תושבי אשדוד, ורק אותנו. כן היינו מצפים שתסתובבו ברחוב ותראו את המצוקה, כן, תבינו מה חשה העיר וכן, להתנגד. אם צריך אז להילחם ואם צריך לעשות הפגנה, תעשו הפגנה. אם צריך גם ניסע לירושלים, בואו נעלה, בטוח לא נהיה שם לבד. הרי רק ככה הגיע בית החולים לאשדוד. תשאל את ראש העיר שלך מה היה קורה אם היה נענה בנימוס לסירוב לבניית בית החולים, עוד עשרות מתושבי העיר היו מתים בדרך לקפלן או לברזילי. ואחרי שנקבל תשובה שלילית נדע בוודאות שאשדוד איתנו וירושלים לא.

״לא אכפתיים למצבם הכלכלי ובמיוחד בימי הקורונה, ורוצים רק עוד ועוד כסף לקופה הציבורית העשירה ממילא״

ציטוט #002: דרך ארליך כותב בציניות על זה שמאשימים את העירייה שרוצה למלא את הקופה בכסף. חנוך, אנחנו יודעים שהעירייה קיצצה רוחבי 20%, אנחנו מרגישים את הירידה באיכות הניקיון ואת הצמצומים בכל מחלקה ובכל רשות עירונית, אנחנו יודעים שהקורונה חסכה לעירייה את אירועי פורים, פסח, מימונה, עצמאות, טקסים, פסטיבלים, אירועי ספורט, ואת אירועי הקיץ, אנחנו חיים בעיר ומרגישים את החוסר, לקחת, לקחת ושוב לקחת, ואז עוד לעלות את מחיר הארנונה? אני יודע שאחוז אחד לא יפרק שום משפחה אבל הנראות וההזדהות ותחושת הפטריוטיות שווה לכולנו הרבה יותר מאחוז. גם בעיריית רמת גן ורעננה אולי יקבלו תשובה שלילית בסופו של יום אבל התושבים ידעו שהעיר ניסתה. וזה לפעמים שווה הרבה יותר מפוסט מתנשא של אצבע בעין.

״יכולנו, בהנהלת העיר, להצביע נגד ההעלאה. כולם היו מוחאים לנו כף ומשבחים אותנו.״

ציטוט #003: כאן אולי הטעות בבסיסה, איש לא מתכוון למחוא כפיים, אולי פרגון למישהו שביקש והשקיע מליונים כדי שנבחר בו בדיוק למטרה הזו, התודה היחידה של התושב לנבחרי הציבור היא בחירת האותיות הנכונות פעם ב-5 שנים. מי שמצפה למחיאות כפיים ותשבוחות על זה שהוא רגיש לתושביו לא נמצא בתחום הנכון, מישהו פה כנראה התבלבל. ישנה משימה אחת לנבחר ציבור מקומי, להקשיב למי ששלח אותו ולייצג את רצונותיו… בכל מחיר. לא בשביל הכפיים והתשבוחות, בגלל ההסכם הבסיסי שנחתם בקלפי, אני אבחר בך, אתה תייצג אותי.

לסיכום:

יש עוד לא מעט ציטוטים שמשרים הרגשה של אי נוחות בפוסט של דרך ארליך, לא נכנס לכולם כי קצרה היריעה, הפוסט בא להגן על ההצבעה של הסיעה לה משתייך דרך ארליך אבל מלווה באצבע בעין לכל מי שקשה לו, כל מי שהאחוז הזה מדאיג אותו ברמה הקיומית נמשל לבכיין שלא מבין מערכות גדולות, הניתוק בולט שלא לומר צורם וכמו שהשתיקה יפה להרבה מקרים, כך גם כתיבת פוסטים, כנבחר ציבור בכיר יש ציפייה להזדהות, ואם כבודו בא לדבר איתנו מהמרפסת, חשוב שדבריו יהיו דברי טעם.

למי שפספס את הפוסט המדובר… לא נגענו.

על צביעות ובצק תופח ששמו ארנונה:

"יכולנו, בהנהלת העיר, להצביע נגד ההעלאה. כולם היו מוחאים לנו כף ומשבחים אותנו. משרד הפנים היה דוחה את הבקשה והיינו מפנים אליו אצבע מאשימה ואומרים לתושבים – ניסינו"…

בעוד כ-48 שעות נידרש להצביע במועצת העיר על צו הארנונה לשנת 21.

השוני העיקרי בצו החדש מתחלק לשניים: העלאת הארנונה בהתאם לחוק, בשיעור של כ-1% וגם שינוי אזורי המס, שמבטא הפחתה לאזורים ותיקים מחד והעלאה לאזורי תעסוקה מתפתחים מאידך.

אני וחבריי נצביע בעד!

בנדון פורסמו ויפורסמו כנגדנו רשומות רבות, על כמה שאנחנו מנותקים מהתושבים, לא אכפתיים למצבם הכלכלי ובמיוחד בימי הקורונה, ורוצים רק עוד ועוד כסף לקופה הציבורית העשירה ממילא. יהיו גם את אלה שיטענו שחיתות, חזירות, אטימות וכו'.

את העגלה הזו רתמו מספר פוליטיקאים, שבצביעות מכעיסה, טוענים טענות חסרות שחר, שרק מוכיחה את חוסר הבנתם בניהול המוניציפאלי.

אלה טוענים שיכולנו שלא להעלות את הארנונה. שיכולנו לתת פטור מארנונה למגורים לתקופת הקורונה, ושגם ערים אחרות עשו את זה ולמה הם כן ואנחנו לא.

אסביר את מה שהרבה כבר יודעים. העלאת הארנונה בשיעור קבוע של כ-1% היא ברירת המחדל עפ"י החוק.
המטרה הפשוטה היא, להתאים את קופת הכספים העירונית לעליית המחירים והשירותים במשק.
היינו, מחיר מתן השירותים עולה ולכן צריך לוודא שיהיה מספיק כסף בקופה.
כסף לעזור לתושבים בעת הקורונה (הוצאנו מיליונים רבים לטובת זה), כסף למלגות, לעידוד צעירים, לתרבות, לניקיון, לתאורה לכבישים ולכל השירותים שאנו מקבלים כתושבים.
ביטול של ההעלאה הוא החריג והוא כרוך בהגשת בקשה מיוחדת למשרד הפנים. בקשה שבסבירות גבוהה של 99% – תידחה.

יכולנו, בהנהלת העיר, להצביע נגד ההעלאה. כולם היו מוחאים לנו כף ומשבחים אותנו. משרד הפנים היה דוחה את הבקשה והיינו מפנים אליו אצבע מאשימה ואומרים לתושבים – ניסינו.

אבל בגלל שאנחנו יודעים שהבקשה תידחה, ולמרות שההחלטה היא לא "פופולרית" לא נוחה ולא נעימה, אנחנו אומרים לתושבים את האמת ומצביעים בהתאם לחוק.

הפוליטיקאים האחרים- בצביעות – בוחרים אחרת.

תחליטו אתם איזו הנהגה את מעדיפים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*