חמישה ימי הפעלה ראשונים לפיילוט התחבורה

חמישה ימי הפעלה ראשונים לפיילוט התחבורה

לאחר חמישה ימי הפעלה של פיילוט התחבורה הציבורית, ולאור התובנות שנאספו מגורמי המקצוע ומהתושבים, מודיעה העירייה על כמה החלטות חשובות ומבטיחה להמשיך ולהאזין לתושבים, עד להטמעת המיזם בצורה המיטבית.

מודל התחבורה הציבורית של אשדוד הושק ביום שישי ה-21/1/22, לתקופת פיילוט במהלכו ייבחנו כל מרכיבי הפרויקט, בדגש על איכות השירות לתושב. מאז, ובתום חמישה ימי הפעלה של המיזם, נאספו נתונים ותובנות גם של גורמי המקצוע וגם של הציבור, ולאורם התקבלו ההחלטות הבאות:

  1. משרד התחבורה יסייע לאפיקים לאשר בהליך מזורז הוספת תחנות על מסלול נסיעה קיים, במקומות בהן יש תחנות ועלה הצורך בהוספה, על מנת לצמצם מרחקי הליכה של הנוסעים.
  2. יש מספר מקומות שנדרש להשלים בהם תחנות. על מנת לקצר את הליכי האישור וההצבה, הורה ראש העיר להציב בשלב זה עמודי תחנה ללא סככה. הסככה תוצב בהמשך ובהקדם האפשרי, אולם הצבת עמוד תאפשר שיפור של איסוף והורדת נוסעים, במקומות שבהם חסר מענה כרגע, כדוגמת המע"ר ורחוב שבט לוי ברובע י"ב. זהו הליך שדורש אישורים בעירייה ובמשרד התחבורה, וגם כאן יעשה מאמץ לצמצם את לוח זמנים הנדרש.
  3. יתוגבר מערך הדיילים, בנוסף ל-50 המועסקים כיום, לטובת הדרכה צמודה לנוסעים שמתקשים בהיכרות עם התכנית החדשה.
  4. יערכו שינויים נוספים בהמשך, גם בחלק ממסלולי הנסיעה הקיימים שעלה ויעלה הצורך לשנותם בשבועות ההפעלה הראשונים. על שינויים אלה תפורסם הודעה נפרדת לכשיאושרו על ידי כל הגורמים.
  5. העירייה תדאג לסרטון הדרכה לשימוש באפליקציות, לתכנון נסיעה שמסייעות לנוסעים בתכנון מיטבי של הדרך, כולל זמן נסיעה ותדירות, ולא פחות חשוב שהתשלום באמצעותן מוזל באופן משמעותי, ואף מקנה נסיעה בתעריף אחד למשך 90 דקות.

כפי שהבטיח קרש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עיריית אשדוד תמשיך להיות קשובה לתושבים ותמשיך לעשות התאמות בתקופת ההרצה, על בסיס המידע מהשטח, וכמובן תמשיך את קמפיין ההסברה וידוע הציבור. אחרי הכל המטרה של כולם היא לשפר את שירותי התחבורה לתושבי העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*