חיות המחמד הפופולריות ביותר לילדים

חיות המחמד הפופולריות ביותר לילדים

חיות מחמד הן דרך נהדרת להכניס אנרגיות לבית ולהפוך אותו לשוקק חיים, וגם ללמד את הילדים שלנו אחריות מהי. אנו חיים בזמנים בהם יש יותר אפשרויות מכלב או חתול, ויתרה מכך, לעיתים החיים בדירה (כמו הרבה מהקוראים האשדודים שלנו) מקשים על גידול של כלבים וחתולים, מפאת חוסר מקום, או לוח זמנים לחוץ שלא מרשה לנו לצאת לטיולים או להשגיח על חיית המחמד שלנו.

החיה הכי פופולרית

אין ספק שכלב היא החיה הנפוצה ביותר כחיית מחמד. כלבים מגיעים בשלל גדלים וסוגים, ודורשים טיפול דומה אך לא זהה. כהורים אתם תגלו שקשה להעזר בילדים בגילאים צעירים בכל הקשור בגידול כלבים, מכיוון שכלב הוא כמו תינוק שמצריך טיפול צמוד. לכן על מנת שכלב יתאים לילדים צעירים, מומלץ מאוד לאלף אותו ולא משנה הגודל שלו (כן, גם כלבים קטנים). כמו כן, לילדים צעירים מומלץ לאמץ כלבים קטנים עד בינוניים, ולמתבגרים כלבים גדולים יתאימו אף הם. זאת מכיוון שלא תרצו כלב שיקשה על הילד שלכם בטיולים ומשחק בשל כוחו הפיזי.

למרות הטיפול הצמוד שכלב דורש, זוהי אחת החיות שמחנכות את הילדים בצורה הטובה ביותר. הילדים שלכם ילמדו הכי טוב מזה אומר להיות אחראים, מכיוון שכלב זו אחריות גדולה: לטייל איתו, לאסוף צרכים, להאכיל אותו, לחנך וללמד אותו משמעת, אלה חלק מהיתרונות הברורים. בתמורה הילדים שלכם יקבלו חבר לחיים שיפיג את השעמום בבית בזמן שאתם נמצאים בעבודה.

חתול היא החיה השניה בפופולריות שלה

חתולים מתאימים לילדים, אבל הרבה פעמים, במיוחד אם בחרתם לאמץ חתול בוגר, הם עלולים לשרוט ילדים קטנים, מכיוון שחתולים רגישים לתנועות חדות ותזזיתיות לרוב. בכל אופן עדיף לכם לאמץ גור חתולים, וכך סיכוי טוב יותר שהחתול יגדל ויתרגל לילדים שלכם. יש לקחת בחשבון שלאלף ולחנך חתול זה הרבה יותר קשה מכלב, ולכן אם לחתול שתאמצו יתפתח אופי חזק מאוד והוא יגלה אגרסיביות ותוקפנות כלפי הילדים שלכם, יתכן ותאלצו למסור אותו.

היתרונות של חתולים הם תחזוקה קלה. מים ואוכל נגישים כל הזמן, וארגז צרכים יעשו את העבודה, וזה מאוד נוח במיוחד אם אתם גרים בדירה. תוכלו לאמץ חתול (או כלב) מצער בעלי חיים או כל עמותה דומה, או אפילו גור חתולי רחוב, כך שתצילו חיה מחיים קשים ברחוב.

ארנבים הפכו לחיות סופר פופולריות בעקבות הקורונה

הקורונה השאירה אנשים רבים בבתים, ורבים חסרו חברה או החלו להרגיש בודדים. כתוצאה מכך ראינו עליה גדולה בפופולאריות של ארנבים כחיות מחמד בישראל. עד לאחרונה הם נחשבו לחיות אקזוטיות של ממש, ועדיין הרבה לא יודעים איך מגדלים ארנבים,  או מה ארנבים אוכלים. מי שיבחר בארנב כחיית מחמד לילדים יגלה שארנבים הם מאוד רגישים, עדינים, דורשים תשומת לב, ושצריך מאוד להקפיד על תזונה נכונה. ארנב הוא כנראה שילוב טוב מאוד בין חיה עצמאית (חתול) לחיה שדורשת השגחה ותשומת לב (כלב). כמו כן לא צריך לצאת איתה.

לפני שבוחרים לאמץ ארנב כדאי שתקראו קצת על מה שנדרש בשביל לגדל את החיה המדהימה הזו, באתר של "הארנב שלי", וגם תוכלו לקנות בו אוכל לארנבים שלא כל כך קל למצוא בחנויות לחיות מחמד באשדוד. ארנבים לא מתאימים לתינוקות או ילדים מאוד צעירים, אבל ממש מתאימים לילדים בגילאי יסודי ומעלה. שימו לב שארנבים הם חיות רגישות מאוד, וגם אינטליגנטיות מאוד, ולכן חשוב מאוד להבין שהיא לא צעצוע, ואי אפשר לזרוק אותה לרחוב אם נמאס ממנה.

אוגרים, למי שכבד עליו ארנבים

לדעתנו אוגרים הם כמו גרסת לייט לארנבים. אוגרים תמיד היו חיית מחמד פופולרית בישראל, והם נחשבים לקלים לגידול. אוגרים גם ילמדו את הילדים שלכם משמעת ואחריות, מכיון שצריך להאכיל אותם ולדאוג שיש להם מספיק מים, אבל הם לא חייבים מרחב מחייה גדול, וניתן לגדלם בכלוב תמיד ולכן לא צריכים תשומת לב תמידית. דבר נוסף שהילדים שלכם ילמדו הוא ניקיון, מכיוון שאוגרים עושים צרכים בכל הכלוב, וצריך לנקות אותו כל כמה ימים. זוהי פעולה שהרבה ילדים לא אוהבים, אבל היא בונה אופי.

אוגרים להבדיל מארנבים ניתן למצוא במרבית החנויות לחיות מחמד, והתזונה שלהם הרבה יותר פשוטה וכוללת בעיקר כופתיות. הם קטנים יותר ודורשים מעט מאוד מקום בבית, ולכן נוחים מאוד לגידול בדירה. אנחנו ממליצים על אוגרים בחיית מחמד שמצריכה מעט זמן ותשומת לב בהשוואה לחיות האחרות שכתבנו עליהן פה, והן יתגמלו את הילדים שלכם בחיבה. בגלל הקלות היחסית שבגידול שלהם אוגרים יתאימו מאוד לילדים בגילאים צעירים, אפילו לפני יסודי.

דגים – למי שאין זמן, וגם לא סומך על הילדים שלו יותר מדי

דגי נוי הם אולי לא החיה שתעניק לילדים שלכם חיבה, וגם לא ילמדו את הילדים שלכם משמעת יתרה, מכיוון שפרט להאכלה פעם ביום, וניקיון האקווריום לפי הצורך (ואם יש פילטרים ומסננים איכותיים – לא יותר מדי פעמים בשנה), אין המון שצריך לעשות איתם. אבל, דגי נוי הם זמינים וניתן לקנותם בכל חנות לחיות מחמד, הם מקשטים את הבית, והם מצויינים לילדים לא אחראים במיוחד שמתחננים לחית מחמד. דגי נוי הם חיה מצויינת להתחיל איתה ולראות איך הילדים שלכם מתמודדים איתה. ניתן לקנות דגי נוי, אקווריומים, פילטרים, ואוכל לדגים באשדוד בכל חנות לחיות מחמד.

מחשבות אחרונות

כל חיית מחמד שתבחרו לילדים שלכם תלמד אותם אחריות, בין אם זה כלב, נחש או איגואנה. אנחנו בחרנו את החיות הפופולריות ביותר בקרב ילדים בישראל, ולפי דעתינו הן גם המתאימות ביותר. חשוב להתאים את חיית המחמד לאופי ולגיל של הילד, מכיוון שהתאמה לא נכונה יכולה לגרום לתוצאה הפוכה, בה הילד זונח את חיית המחמד או מפחד ממנה. ככה במקום ללמד את הילד שלכם אחריות ולבנות לא ביטחון עצמי, אתם עלולים להנציח בו את ההיפך. למרות זאת, גידול חיות מחמד זו חוויה מדהימה, והיא תוסיף הרבה צבע וריגוש לבית ולחיי המשפחה שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*