חושבים לפגוש פסיכותרפיסטית?

היה זה הבודהה שהצביע על כך שכולנו, כל בני האדם, חיים עם סבל. אין אדם אחד שלא חווה סבל, ברמה יומיומית, ואפילו שרמות הסבל משתנות, והסיבות כביכול שונות לגמרי מאדם לאדם, הרי שהחוויה בסופו של דבר משותפת לכולנו. זה נכון גם לגבי אהבה, שמחה, עצב, או כל חוויה אחרת, רק שהסבל הוא הרקע להכול, ועל בסיס זה הרבה מהאמונה הבודהיסטית. פסיכותרפיסטית אומנם לא תציע, לרוב טיפול בודהיסטי ללקוחותיה, אבל בהחלט תציע טיפול בסבל, לכל אדם באשר תהיינה אמונותיו.

אם אתם גם חווים סבל בחיים, סבל שרודף אתכם, מחשבות שמגבילות אתכם, קשיים שקשה לצאת מהם, וירידה בשמחת החיים, אל תבזבזו זמן חיים יקר. גשו כעת לטיפול פסיכותרפי ותקצרו את התוצאות בהקדם.

מה עושים אצל פסיכותרפיסטית?

במילה אחת, שוברים הרגלים של סבל, אך בואו ונסביר בעוד כמה מילים. בחדר הטיפולים אתם תקבלו הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לקבל פרספקטיבה רחבה, עמוקה ושונה למדי על מצבכם בחיים, פרספקטיבה משנת חיים. לא מדובר על שיפוט או ביקורת, וגם לא על דעה או סיפור. מדובר על הפרספקטיבה שאתם מפיקים, כאשר אתם מתבוננים בצורה אחרת על החיים שלכם, על המחשבות שלכם, ועל הבחירות שאתם עושים.

הפרספקטיבה הזו מאפשרת לכם לבצע שינויים, לעיתים מינוריים ולעיתים דרסטיים, שמטרתם להפחית את הסבל בחיים שלכם, ולהגביר את השמחה והסיפוק. כל אחד עם המטרה הספציפית שלו והסיפור הספציפי שלו, אך בסופו של דבר הכול מתרכז לאותה הנקודה בדיוק – לחיות חיים טובים יותר, להיות מאושרים.

ישנם יותר מדי אנשים שנכנעו, השלימו עם הסבל, אך לא מלשון שלום, אלא מלשון השלמה שבחוסר האמונה בשינוי. זה חבל, שכן שינוי הוא לא רק אפשרי, אלא גם בלתי נמנע. שוב נחזור לדבריו של הבודהה, והפעם לאמירה המסקרנת כי שינוי הינו הקבוע היחידי. הכול משתנה, כל הזמן, וגם אם זה נראה סטטי, זה לא. העובדה שהכול רק יציב לכאורה היא חשובה מאוד בעולם הטיפול, כי זה אומר, בעצם, שבכל רגע נתון, אם רק נדע איך, נוכל לשנות משהו, ולצאת מהסבל.

איך אדע שזה עובד עלי?

דבר ראשון, אין בכלל שאלה כזו, מה שעובד עובד, נקודה. אבל נכון, מי שלא התנסה, לא מכיר ולא יודע, הרי שבאופן טבעי יש לו ספקות. לעיתים, דרך אגב, ספקות הן הדבר שמעכב בחיים, והן בדיוק העניין שדורש טיפול, אך זה כבר נושא אחר, מעניין בפני עצמו, אך לא במסגרת הטקסט הזה.

כדי לדעת באמת, כמו כל דבר, חייבים להתנסות, ולא לחינם המשפט המפורסם מצהיר כי "אין חכם כבעל ניסיון". זו עובדה, והיא נכונה, ולכן כדאי לנסות. הרי מקצוע זה לא היה מגיע לאן שהוא הגיע, ומתבסס כפי שהוא מבוסס אם הוא לא היה עושה את העבודה ומספק את הסחורה, אז אם אתם רוצים להתגבר על סבל, מוטב להתחיל זאת כעת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*