חוק בתים משותפים – מה היא מטרתו ואיך לפעול לפיו?

חוק בתים משותפים – מה היא מטרתו ואיך לפעול לפיו?

כחלק מהחיים של כולנו, אנחנו כפופים לחוקים ולרגולציות של מדינת ישראל ברמה היומיומית. לרוב, החוק הוא חלק מאוד טבעי מהאופן שבו אנחנו מתנהגים, אבל יש מקרים שבהם אנחנו לא מכירים את כל רזי החוק וזה יכול לפגוע באופן שבו אנו מנהלים את החיים. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בתחומים שבהם האחריות היא אחריות קולקטיבית, כמו למשל חוק בתים משותפים. המטרה של החוק היא להסדיר את החיים בתוך מבנה משותף ולהבטיח שכל אחד מהדיירים מקבל את תנאי החיים הטובים ביותר, בסביבה ראויה למגורים. חוק בתים משותפים מגדיר את מערכת היחסים בין הדיירים השונים, את האחריות של הדיירים לנכס ואת האופן שבו מתנהלים בחיי היום יום בנכס.

ארבעה דברים שחשוב לדעת על חוק בתים משותפים

כדי לעמוד בכל תנאי חוק בתים משותפים כדאי לדעת ש:

  1. חוק בתים משותפים קובע כי בית משותף הוא כל נכס שבו יש למעלה בשתי דירות ובהן מתגוררים שני דיירים באופן נפרד. התנאים והדרישות בחוק חלים על מבנים גדול כקטן, והאחריות על הדיירים מתחלקת באופן שווה.
  2. החוק מתייחס אלמנטים רבים מאוד והוא נוגע בכל שלבי החיים של הדיירים בבית המשותף. מה שאומר שאתם תוכלו למצוא פתרונות לבעיות בסכסוכי שכנים מסוגים שונים או אתגרים שקשורים בתחזוקת הבית לאורך זמן ובאופן שבו אתם צריכים להתנהג אל מול השכנים שלכם בסיטואציות מסוימות.
  3. החוק מחייב כל בית משותף להחזיק ועד בית שינהל את ענייניו הכלכליים ואת ענייני התחזוקה של בית המגורים, בצורה שוטפת. ועד הבית יהיה אחראי על חשבונות הבנקים ועל גביית הכספים והוא ייבחר בצורה שוויונית בין כל הדיירים.
  4. אם אתם לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע אחריות על ניהול ענייני הבניין, ניתן  להעניק את הסמכות לטיפול בענייני ועד הבית בידיה של חברת ניהול ועד בית מיומנת ומקצועית. החברה מחזיקה בצוות עובדים שזה הוא תחום האחריות שלהם והיא מסוגלת לשמור על שגרת התחזוקה ועל ענייני הטיפול השוטפים בנכס.

שמירה על החוק היא האינטרס של כל אחד מהדיירים במבנה שלכם

בכל מצב פיזי בו נמצא הנכס שלכם, ולמרות שמדובר על אתגר, יצירת שגרת התחזוקה היא המשימה הראשונה והכי חשובה של אנשי ועד הבית. זאת כמובן, לצד שורה ארוכה של מטלות שעליהן אחראיים אנשי ועד הבית. אל תחששו לבדוק לעומק את כל המטלות שעליהן אחראים הדיירים בבית משותף, וגם את כל הזכויות שעומדות לרשותכם, שכן זהו האינטרס שלכם וחשוב לשמור על סביבת המגורים האופטימלית גם לאורך שנות חיים ארוכות בנכס שלכם. עמידה בדרישות החוק היא לא המלצה אלה פעולה שתאפשר לכם לקבל הגנה במקרה של תביעות משפטיות ולהבטיח שאתם יכולים להנות משכנות טובה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*