חולי בי״ח אסותא יהנו מליל סדר ציבורי

חולי בי״ח אסותא יהנו מליל סדר ציבורי

בית החולים 'אסותא' אשדוד הוכשר כולו לקראת חג הפסח. החולים יהנו מליל סדר ציבורי באווירה חגיגית.

בבתים נמשכות עדיין ההכנות לחג הפסח, אבל באסותא אשדוד הושלם כבר 'מבצע פסח'- בית החולים כולו הוכשר ונוקה לקראת חג הפסח כאשר החל מה27.3 הובהר לכל הבאים לבית החולים כי אין להכניס דברי חמץ לכל מתחם בית החולים.
בבית החולים מציינים כי מאחר ומדובר בשנה הראשונה להפעלת בית החולים, היו כרוכות ההכנות לחג בהכנות לוגיסטיות ובתכנון מורכב מאד. במחלקת כשרות ודת שקדו על תוכניות הכשרת בית החולים לצד צוותי המינהלה מזה חודשים ארוכים, כאשר גובשה תוכנית מפורטת במסגרתה בוצעו ה'הכשרות' במתחמי המטבח השונים. במקביל, הונחו הספקים שלא לספק מוצרי חמץ לבית החולים זמן רב לפני הפסח.

פעולות ההכשרה כולן בוצעו בידי משגיחי הכשרות כאשר על המלאכה ניצחו רב בית החולים 'אסותא אשדוד' הרה"ג רבי יעקב קיהן, יחד עם רב רשת מרכזי 'אסותא' הרה"ג רבי חיים יצחק פלדמן. בתום עבודות ההכשרה של כלל המטבחים בבית החולים לצד ניקיון יסודי שנערך בכל מתחם בית החולים, פורסמה הודעה בארבע שפות: בעברית, אנגלית, רוסית וערבית, המבהירה שהחל מיום ה27.3 ועד לאחר חג הפסח לא תותר הכנסת חמץ לכל שטחי בית החולים.
במקביל, שוקדים בבית החולים על הפקת 'ליל סדר' ציבורי שיערך בחדר האוכל של בית החולים והוא מיועד לחולים המאושפזים בבית החולים שלא ישוחררו לבתיהם לקראת החג. את הסדר יערוך הרב צבי גודמן, שליח חב"ד לבית החולים, שיסב לסדר יחד עם משפחתו. החולים יהנו לצד סיפורי ההגדה גם מארוחת חג מהודרת ומושקעת שתכלול כמובן גם את מאכלי החג המסורתיים, כמובן בהתאם להנחיות שניתנו מבעוד מועד בידי הדיאטנית. במחלקת כשרות ודת חשבו גם על ההגדות, וכל סועד יקבל הגדה מהודרת בהוצאת 'וקסברגר'.

אך גם ביתר הימים יהנו החולים מחשיבה מיוחדת לחג. בית החולים נערך לספק מצות לכלל המאושפזים בכל ימי חול המועד בכל המחלקות, כאשר לחולים ינתנו מצות שמורה. אלו שנוהגים לאכול רק מצות עבודת יד, יקבלו מצות עבודת יד מהודרות כך שהם לא יאלצו להתפשר.

רב בית החולים, הרב יעקב קיהן: "חג הפסח, חג החרות, הוא חג שאותו שואפים כולנו לחגוג בבית במחיצת המשפחה הקרובה. אך אנו נדרשים לחשוב גם על מי שיאלץ לחוג את החג בין כתלי בית החולים, ואלו יהנו מאווירת חג ביתית ומ'ליל סדר' שיזכיר ככל האפשר את ליל הסדר בבית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*