"חוכמת ההמונים" בדרך אלינו

"חוכמת ההמונים" בדרך אלינו

עובדי המינהל הכללי סיכמו את שנת הפעילות האחרונה ביום גיבוש משולב שכלל סיקור פעילות ע"י יחידות המינהל, הרצאה מרתקת בנושא "חוכמת המונים" ופעילות כייפית בחיק הטבע. ראש המינהל והמשנה למנכ"ל גב' דינה בר אולפן הכתירה את עובדי המינהל בתואר "לב טוב וראש חכם" שהם בעיניה המאפיינים הכי בולטים של עובדי המינהל הכללי.

מסורת חדשה נרקמה בעיריית אשדוד המביאה לידי ביטוי את הישגי העובדים בשנת הפעילות האחרונה. כך עשו כמה מינהלים והשבוע התכנסו עובדי המינהל הכללי ליום מיוחד ביער עופר – ים כרמל, והציגו מעט מהפעילות הענפה וממגוון השירותים שבתחום אחריותם.

גב' דינה בר אולפן, המשנה למנכ"ל וראש המינהל הכללי, פתחה את הכנס בהרצאה קצרה אודות "הדבק" המלכד את הארגון כשהיא משתמשת במונח "מחוברות" כמושג חדש המלווה היום ארגונים וחברות והמשמעויות הנגזרות ממנו. "מחוברות לארגון היא אותו מוטיב שמוביל היום בהרבה חברות וארגונים והעיקרון הוא ניצול אופטימלי של האנרגיה האנושית בארגון, כשהעובדים משקיעים את מלוא מרצם למען הארגון ושיפור השירות" אמרה וציינה את "שלושת הגלגלים שמרכיבים את המחוברות הארגונית: חיוניות ומרץ, מסירות, התעמקות והיטמעות הופכות את הארגון למערכת שונה לגמרי והטמעה נכונה של הגלגלים הללו משפיעה באופן מובהק על ההתנהלות הארגונית".

בר אולפן פרגנה לעובדי המינהל על הרמה המקצועית שהם מפגינים, איש איש בתחומו, והתרומה שהם מביאים לארגון. היא דימתה את הארגון לבגד כאשר המינהל הכללי משמש כבטנה. "כל אישה יודעת כי מה שקובע איך הבגד 'ישב' עלייך זו הבטנה" אמרה וציינה כי המינהל הכללי למעשה מייצר את המבנה הפנימי של הארגון, הקובע כיצד ייראה הארגון כלפי חוץ. אגב כך היא הכריזה על הסלוגן "שירות חכם בעיר חכמה" כסלוגן שנבחר להוביל את המינהל בשנה הקרובה, מתוך כוונה לנצל את חוכמת ההמונים של כל עובדי המינהל ולנתב אותם לשיפור השירות לתושב.
אחריה, עלו יחידות המינהל אל הבמה והציגו חלק מהעשייה שלהם בשנה האחרונה. הם עשו זאת בחן רב ובהומור מפתיע: בצליל וזמר, בתמונות וסרטונים, בתנועה ותלבושות, במצגות ובמלל ובכולם עם הרבה מאוד חיוכים ושמחה מופגנת. כך עלו נציגי היחידה לתכנון אסטרטגי ומנהל בניין העירייה, לשכת המנכ"ל והלשכה המשפטית, המחלקה לעליה ולקליטה ומחלקת הדרכה והשתלמויות, דוברות ויחסי הציבור, מיחשוב ומערכות מידע, ביקורת, קשרי חוץ, מכרזים ולשכת ראש העיר. שעה ארוכה של הנאה צרופה, סיפוק וגאווה מינהלית.

גולת הכותרת היתה הרצאה מרתקת מפי הדוקטורנט, הסופר והחוקר ליאור צורף, מחבר הספר "המוח המשותף". בתורת ישראל נאמר "אחרי רבים להטות" ודומה שאין מונח המשקף יותר מכל את המונח המודרני "חוכמת ההמונים", הטרנד החדש המלמד אותנו כי עיקר הידע והחוכמה האנושית נמצאים בידי הציבור ובעזרת ניהול נכון, איסוף ועיבוד המידע אפשר לנצל ידע זה בצורה אפקטיבית בכל ארגון. יותר מכך, מר צורף ציין כי "חוכמת ההמונים" מסייעת גם במישור האישי ויש בה כדי להקל עלינו בקבלת החלטות, לעתים גורליות, בקיצורי דרך משמעותיים וביעילות מרבית המביאה גם לחיסכון במשאבים. את ההרצאה המרתקת ומלאת ההומור הוא טיבל בלא מעט דוגמאות ובאנקדוטות מחייו האישיים, מה שמבטיח כי טכניקת השימוש ב"חוכמת ההמונים" עוד תיושם בארגון.

בסיום, השתתפו העובדים בפעילות מגוונת בחיק הטבע, שכללה משימות מאתגרות המחייבות שיתופי פעולה וניצול אופטימלי של כל אדם בקבוצה. טכניקת שיתופי הפעולה היא אחת מהמאפיינים לחוכמת ההמונים וככל שהיא נעשית בצורה רחבה יותר, מגוונת ואקראית כך סיכוייה להצליח מובטחים יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*