חוויה בלתי נשכחת למועדון החרשים

חוויה בלתי נשכחת למועדון החרשים

חברי מועדון החרשים באשדוד התרגשו בנסיעתם לירושלים כשנגעו באבני הכותל והתארחו בבית המחוקקים הישראלי. עבור רבים מהם הייתה זו פעם ראשונה וחלקם לא האמין שאזרח פשוט יכול לטייל בין מסדרונות הכנסת, להאזין לדיון ולהציץ אל תוך מרכז הדמוקרטיה. חוויה מרגשת לפתיחת שנה חדשה.

לפני כחודשיים, במהלך שיחה שגרתית של רכזת מועדון החרשים באשדוד עם חברי המועדון הוותיקים, התגלגלה השיחה על נושאים אקטואליים. בתוך כך גילתה הרכזת כי רבים מחברי המועדון (הפועל במסגרת המחלקה לשיקום מוגבלויות) מעולם לא היו בכנסת ישראל ואף לא העלו בדעתם כי ביקור כזה אפשרי בכלל. "מבחינתם מדובר במקום שהכניסה אליו אינה מורשית לאזרחים מן השורה" אומרת גב' דבורי צור, רכזת המועדון, והבטיחה לעצמה לארגן עבורם יום טיול לירושלים.

בשבוע שעבר היא הגשימה עבור חברי המועדון את חלומם, כאשר ארגנה להם יום טיול עמוס חוויות בירושלים – בירת ישראל. בתחילה ערכו סיור בעיר וראו מקרוב את מה שבדרך כלל הם רואים בטלוויזיה. לאחר מכן הם ביקרו בכותל וחוו התעלות רוחנית על רקע ימי הסליחות והימים הנוראים המאפיינים את חודש תשרי. אבל מוקד הסיור היה הכנסת.

"כשהגיעו לכנסת, לאחר הביקור בכותל, ההתרגשות של חברי הקבוצה הייתה עצומה" אומרת דבורי ומשתפת אותנו בחוויה המסעירה. "הם הצליחו לגעת במה שלא נראה להם בר השגה, והשיא היה באולם המליאה כשכולם מיהרו לתפוס מקומות וממש נגעו בכיסאות כלא מאמינים שמאפשרים להם להיות במקום". החברים עצמם ציינו כי גם עובדי משמר הכנסת זיהו את התרגשותם ועטפו אותם בחום ובאהבה גדולה.

ירושלים-2016-3

היה מדהים לראות מהצד כיצד הם מסמנים אחד לשני, בשפתם המיוחדת, עד כמה הם מתרגשים מהמעמד, שעבורם "זה חלום והם לא מעכלים שהם בכנסת". מר ד', קשיש אלמן וחרש בן 80, אב לבחורה עיוורת ובן חולה בנפשו, אמר "רק בזכות המועדון אני מרגיש שאני חי" וכשנשאל ע"י דבורי למה הוא מתכוון? ענה בשפתו "אני לא יודע לקרוא ולכתוב, אני טרוד במצבם של ילדיי והמצב הכלכלי שלי לא מאפשר לי לצאת ולהכיר מקומות חדשים. אני מאוד אוהב חדשות ומאוד אוהב את ארץ ישראל ושבזכות הטיול הזה אני ישן טוב יותר בלילה".

כך במלים פשוטות, אמיתיות העולות מתוך הנשמה, ביטא אותו קשיש את החוויה המרגשת ואת תרומת המועדון לחייו. על כך אומרת ראש מינהל שירותים חברתיים גב' רונית צור: "ההכרה במועדון הקשישים החרשים כמועדון חברתי היא ההזדמנות שלנו במנהל לשירותים חברתיים לסייע בהגשמת חלומות שאולי עבורנו הם קטנים אך עבורם הם ענקיים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*