חודש שכולו צהוב: וכעת חובת ההוכחה גם על האוהדים

חודש שכולו צהוב: וכעת חובת ההוכחה גם על האוהדים

זה לא סוד שמונח ה"ספורט" בעיר אשדוד, נחשב לאחד המובילים בין הערים הגדולות של מדינת ישראל. עיר הנמל הדרומית נחשבת לייצוא רב-גוני של קבוצות ספורט שונות,בענפים כאלה ואחרים.

שתיים מהקבוצות הרבות של העיר הן: מכבי "קפלן" אשדוד באר-טוביה, וקבוצת האוהדים של עירוני אשדוד בכדורגל.

היתרון? חלק מגרעיני האולטראס של שתי הקבוצות הוא משותף, האוהדים ה"שרופים" של קבוצת הכדורסל מגיעים ופוקדים מדי שבוע את המגרש הסינתתי ברובע ב', ואף נחשבים לבין הראשונים שמלווים את קהל האוהדים הצהוב של עירוני אשדוד גם במשחקי החוץ של הקבוצה.

החיסרון? כנראה שזה לא מספיק. ביום שני האחרון נכחתי במשחקה של מכבי אשדוד באר-טוביה, באולם החדש בחולון. כ-חמש דקות לפני תום המשחק, שחץ הניצחון היה ברור מאליו לאיזו קבוצה הוא פונה. האוהדים הנהדרים של הפועל חולון הראו שוב מה היא תצוגת עידוד מרשימה, אם כי צריך לתת מילה או כמה מילים טובות גם לעשרות האוהדים הנלהבים מאשדוד שעודדו לאורך כל המשחק את הקבוצה של מאיר טפירו.

ישבתי וחשבתי לעצמי, אם לעיר כמו חולון, יש קהל אוהדים כל כך גדול, אף על פי שזאת קבוצה שנחשבת לאחת עם מסורת של לא מעטי שנים בליגה הבכירה. אז אם לערים כמו חולון, או ראשון לציון יש כמות יפה ומכובדת שמגיעה מדי יום ראשון ושני למשחקי הכדורסל. אז למה בעיר כמו אשדוד,העיר השישית בגודלה במדינת ישראל, עיר שמתאפיינת כל כך בצד הספורטיבי שלה, אין קהל אוהדים רב שממלא גם את מגרשי הכדורגל, גם את של הכדורסל, ואפילו את של קבוצת הכדור יד המצליחה.

בחודש הקרוב, חודש נובמבר שהוא גם נחשב לחודש ה"אזרחי". הקבוצות הצהובות של העיר אשדוד, יזכו לארח במגרשיהם הביתיים כמה משחקים גדולים, שגם אני מייחל ומקווה שיגרמו להיווסדות של גרעין אוהדים גדול יותר בקרב שתי הקבוצות הללו.

ביום שני הקרוב תארח מכבי אשדוד בכדורסל את קבוצת היורוליג של מכבי תל אביב ושל רמי הדר. בשנים האחרונות כשהצהובים מתל אביב הגיעו לאולם הקריה באשדוד, האולם אכן היה מלא. אך בעיה אחת ברורה רחפה לה מעל האוויר, או מתחת לגג של "הקריה" אם תרצו להביע זאת כך. לא מעט מהקהל שמילא את ההיכל באשדוד באו לראות בעיקר את מכבי תל אביב, אולי אפילו מעט בצדק, בכל זאת לא כל יום מגיעה קבוצה כזאת לעיר כמו אשדוד.

אבל לכולם אין ספק שזה אמור להשתנות, הגיע הזמן שהאוהדים שימלאו וידחפו קבוצה בצהוב במפגשים מול תל אביב, יהיו אוהדים שיזוהו עם הקבוצה מאשדוד. זו גם ההזדמנות של אוהדי עירוני אשדוד בכדורגל, אלו שלא מרבים להגיע למשחקי הכדורסל, לתת יד ודחיפה לחבריהם שמזוהים עם הכדור הכתום. רק לשם השוואה, לפני כשבועיים במשחק הבית של עירוני אשדוד, הגיעו ארבעה משחקניה הישראלים של קבוצת הכדורסל, אל מגרש הכדורגל הזר להם, ועודדו בצורה שלא הייתה מביישת אף אחד מהנוכחים ביציע, אותם שחקני כדורסל אפילו השתתפו במסגרת פרוייקט הנקרא "דיל-עירוני" ותרמו לכמה הזמנות של מגשי פיצה מפיצרייה בעיר, על מנת לעזור ולתרום בעצמם לקבוצת הכדורגל.

תוסיפו לזה, ששבוע אחרי ההתמודדות מול האימפריה מתל אביב, תגיעה לאולם "הקריה" , הקבוצה השנייה בטיבה בכדורסל הישראלי, יש שיגידו גם הטובה כיום בליגת העל, הקבוצה מהבירה של הפועל ירושלים.

אין הזדמנות יותר מיוחדת מזאת לגרום להבאת קהל נוסף וגדול בין היתר ממגרשי הכדורגל לכיוון הפרקט של הכדורסל. בין היתר מי שעוד יגיע מירושלים הוא כוכב הNBA לשעבר,אמארה סטודמאייר. ובככלל לקבוצת הכדורסל של טפירו יש לא מעט אופי ואיכויות מוצלחות העונה, שפשוט כדאי לבוא ולראות. ובכלל דבר נוסף שאמור לעזור לקהל הצהוב להגיע ולצהול משמחה עבור כל סל של הקבוצה המקומית, היא ההודעה שהוציאה מנהלת הליגה בכדורסל, הודעה המבשרת על כך שסבא או סבתא, יוכלו להגיע עם נכדיהם למשחי הכדורסל השונים, כעשכרטיס משותף יעלה בסך הכל כ25 שקלים!!

דיברתי על הכדורסל?

גם לקבוצת הכדורגל מצפה בסוף החודש משחק עונה מבחינתם על המלחמה לעלייה לליגה א'.

עירוני אשדוד תארח ב25.11 (עשוי להשתנות ביום), את מוליכת ליגה ב' דרום, ביתר נורדיה ירושלים.

המשחק שאמור להתקיים באצטדיון היא' בעיר, אמור להיות משחק שיביא אליו לא מעט קהל, בין היתר גם מהקבוצה הצהובה מירושלים.

אם פרוייקט חיבור הקהלים בכדורגל ובכדורסל יצליח, הרי שגם קבוצת הכדורגל של עירוני אשדוד תוכל להרוויח עוד לא מעט אוהדים שיגיעו מאולם הכדורסל.

אז בקיצור ולעניין, החודש הקרוב יכול להיות חודש מפתח בנושא הקהל הצהוב של העיר אשדוד, אם אוהדי הכדורגל יגיעו לעודד את קבוצת הכדורסל,ולהפך, העיר שלנו רק תרוויח.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*