חוגגים מימונה אשדוד

חוגגים מימונה אשדוד

חוגגים באשדוד טקס מימונה מיוחד ושמח על פי מיטב המסורת עם המתוקים, התלבושות, הריקודים וכמובן המופלטות החגיגות יתקיימו ב"חווית עמים": אוהל אירוח מיוחד ומעוצב בו פוגשים תושבים משלל העדות בעיר כל מפגש מלווה בסיפורים, מוזיקה ומטעמים ייחודיים לאותה עדה

פסח כבר כמעט מסתיים, ובתיירות אשדוד יודעים בדיוק איך לחגוג את סוף החג. בטקס מימונה מיוחד, בחוויית עמים – אוהל האירוח החדש באשדוד, החוגג את העושר התרבותי של עיר בה חיים תושבים מ- 99 עמים ועדות.

המבקרים באוהל האירוח יוזמנו להצטרף לטקס החגיגי, וליהנות מאווירה מיוחדת ומאירוח מפנק כמיטב המסורת, עם  מספרי סיפורים, מופלטות ומתוקים, הכפתנים המסורתיים, וכמובן עם הרבה שמחה וריקודים.

כיאה לעיר עם מגוון תרבותי כה עשיר, החווית עמים יחגגו את המימונה גם עם העדה המרוקאית, וגם מימונה בסגנון העדה הפרסית.

חווית עמים הוקם כדי לתת טעימה מהעושר התרבותי והרוחני שמסמל את אשדוד, אוהל אירוח שהוא בעצם מסע לזיכרונותיהם, סיפורי הקליטה וההשתלבות, הבגדים, המסורות הייחודיות, המוסיקה – ואיך אפשר בלי? – האוכל שהביאו עימם.

את הבאים לאוהל יקבל שחקן המשמש כ"נציג הסוכנות היהודית", לבוש בבגדי התקופה, שיספר על ראשיתה של העיר, קשיי העלייה, הקליטה ותנופת ההתפתחות הגדולה.

לאחר מכן יצאו המבקרים לבקר בחדרים שעוצבו על פי מסורות ומנהגים של עדות ועמים – צפון אפריקאי, גיאורגי, הודי, אתיופי, מזרח אירופאי ותימני.

בכל אחד מהחדרים הונחו פריטים מקוריים המאפיינים את העיצוב והאופי התרבותי של התפוצות השונות. בכל אחד מהם הם יפגשו תושב.ת אשדוד שעלה אליה מאותה תפוצה.

  • חגיגת המימונה תתקיים ביום ראשון, 4.4. בשעות 12:00, 14:00 ו-16:00
  • מחיר: 80 ₪ לאדם  |  ההרשמה עד יום חמישי
  • כתובת: חניית פארק אתגרים – אוהל חווית עמים
  • להזמנת מקומות באתר תיירות אשדוד: https://visit.ashdod.muni.il/
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*