"חג השכנים" צוין השבוע בעשרות מוקדים ברחבי העיר  

"חג השכנים" צוין השבוע בעשרות מוקדים ברחבי העיר  

לאחר הפסקה של שנה (בעקבות מגפת הקורונה)  "חג השכנים" חזר ובגדול. אתמול (15 ביוני) מאות שכנים אשדודים יצאו החוצה, פתחו שולחן מתקפל, הניחו  מאכלים ושתיה שכל אחד הביא ונהנו מזמן איכות בטעם של פעם.  

אורי כרמל, מנכ"ל ארגון ארץ עיר שמוביל את חג השכנים בארץ: "החג הגיע בדיוק בזמן, לאחר שנה של קורונה  ולאחר עוד מערכה צבאית, זו מסגרת מצויינת למפגש מהנה בין שכנים." 

חג השכנים הוא היום בו אנו מתכנסים עם האנשים שנמצאים כל כך קרוב אלינו, ולעיתים אנחנו אפילו לא מכירים. החג צוין אתמול (ה-15/6) במאות מוקדים שכונתיים שונים ברחבי הארץ, ובלא פחות מ 44 מוקדים באשדוד ברובעים: א' ,ג' ,ד', ה', ו', ט"ז, י"ז. את החג בעיר מובילים היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי אשדוד ומנהלות הרובע של השכונות הוותיקות.   

למעשה זו הפעם השלישית שהחג צוין באשדוד, כאשר ברמה הארצית החג מובל על ידי ארגון "ארץ עיר" והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה. במסגרת החג נפגשו שכנים בכל יישוב ויצאו אל המרחבים הציבוריים, אל החצרות והפארקים הקרובים לביתם עם אוכל ביתי, פרסו שולחנות ומחצלות ובילו יחד, ממש כמו פעם. 

חבר המועצה, מאיר אברג'ל, המחזיק את תיק השכונות הותיקות והון החברתי מספר לנו: "אנחנו שמחים מאד להוביל ולהמשיך עם המסורת שהתחילה לפני שנתיים בעיר אשדוד. המגוון האנושי והעושר התרבותי שמתגורר בשכונות הוותיקות הוא מדהים. אני רואה כאן הזדמנות לחזק את השכנות הטובה ולהחזיר עטרה ליושנה כמו פעם שחווינו שהיינו ילדים מעבר לחוסן הקהילתי הנצרך בעירנו"  

כיום, החג מצוין ביותר מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים שיוצאים לרחובות העיר והשכונה בשביל להכיר באמת ומקרוב את השכנים שלהם. חג השכנים הבינלאומי מצוין מידי שנה ביום שישי האחרון לחודש מאי,. בעקבות מבצע "שומר החומות" החג צוין השנה ב 15/6. 

ארגון ארץ עיר המקדם קהילתיות עירונית ומוביל את היוזמה מציע למארחי החג לקבל ערכת אירוח מודפסת בתשלום או לינק להורדה חינמית של ערכת אירוח דיגיטלית. הערכה כוללת פוסטרים להזמנה שניתן לתלות בבניין, לוח מודעות בנייני, שלט ברוכים הבאים, דף צביעה כהשראה להפעלה ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*