חגיגת מצוינות בשקד

חגיגת מצוינות בשקד

מצוינות באשדוד היא אחד מהערכים שקבע ראש העיר בחזון החינוך העירוני. מצוינות היא דרך חינוכית וטיפוח אישיות השואפת למקצועיות ולביצוע מושלמים. אבל מצוינות היא גם סיבה להנאה. תשאלו את תלמידי בית ספר שקד והם יאמרו לכם שאצלם בבית הספר המצוינות משלבת בין כל ההגדרות בהנאה גדולה.

חגיגה בית ספרית מתקשרת לרוב במסיבה המונית, כיתתית או בית ספרית. בבית ספר שקד הוכיחו כי לחגיגה יכולה להיות גם משמעות חינוכית ערכית וכדוגמא, ביום ראשון האחרון בשעה 18:00, התכנסו הורי ותלמידי בית ספר לחגיגה שכולה מצוינות, חגיגה שנותנת ביטוי ליכולות האישיות של תלמידי בית הספר תוך שהיא משלבת גם פעילות מהנה.

"כבר בכניסה לבית הספר ניתן היה לחוש באווירה החגיגית" אומרת אחת המורות ומציינת "את פני הבאים קיבלו תלמידי קבוצת הנגינה בכינור ותלמידים המנגנים בתופים", תוך שהיא מתארת את האווירה החגיגית ואת השמחה הנסוכה על פני התלמידים.

כך גם קידם שלט מאיר עיניים את פני הבאים לבית הספר ועליו הכיתוב "גם אני סיימתי שנת התמחות – בשקד מאמינים שכל אחד יכול". אמירה זו ליוותה את כל העשייה במהלך הערב והיא עולה בקנה אחד עם הכתוב בחזון בית הספר: "בית הספר כבית חינוך שואף לחנך את תלמידיו להישגים חברתיים ולימודיים בדגש על תהליכי העצמה ומיצוי אישי, המכבדים את השונות הקיימת בין באי בית הספר".

צוות בית הספר ובראשם רכזת התכנית המורה לריסה נתנאלוב פועלים במהלך כל השנה במטרה לפתח תלמידים עם אוריינטציה לחשיבה גבוהה, ליצירתיות ולביטוי אישי. "תחומי העניין המגוונים הם הדרך שלנו לחשוף ולאפשר לתלמידנו לחלום, לשאוף ולהתנסות בחוויית למידה אחרת" אומרת מנהלת בית הספר קרן סבג ומוסיפה כי "המטרה העיקרית שלנו היא לאפשר לתלמידים גישה למצוינות כהרגל וכדרך חיים, מתוך אמונה כי הצלחה גדולה היא אוסף של הרבה הצלחות קטנות".

ואכן ההצלחה היא תולדה של הצלחות קטנות ונקודתיות כמאמר הידוע "מפרוטה לפרוטה מצטבר חשבון גדול". על ההצלחות הללו אחראים צוותי המורים והמחנכים של בית הספר והיכולת לרתום את ההורים לשיתופי פעולה בחינוך ילדיהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*