חבר הקבינט בני גנץ הגיע לאשדוד

חבר הקבינט בני גנץ הגיע לאשדוד

שר הביטחון לשעבר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ הגיע היום (ראשון) לאשדוד וקיבל סקירה מקיפה מצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, באשר למוכנות והתמודדות העיר עם המצב הביטחוני מאז פרוץ המלחמה ב-7.10. לסרי הדגיש בפני גנץ את עצמאותה הכלכלית של אשדוד המאפשרת לה לבנות מערך חוסן עירוני לכל תושביה, אך בד בבד ציין כי המדינה חייבת לתת לאשדוד, ולכל רשות מקומית, סיוע כלכלי שיאפשר להוציא לפועל תוכניות הגנה וכלכלה שיסייעו לכל אזרחי המדינה לעבור את התקופה הקשה ולקבל את התמיכה מהגוף המנהל את חייהם ביום יום.

"חלוקת התפקידים המסורתית בין השלטון המרכזי למקומי בשגרה וחירום, עוברת בימי לחימה אלה טלטלה עזה ודורשת שנוי פרדיגמה יסודי", הבהיר לסרי. "העירייה אינה צריכה ואינה יכולה להחליף את המדינה בשמירה על הביטחון הלאומי, אך היא חייבת ויכולה להיות שותפה מרכזית ופעילה בהגנה על חיי התושבים בחירום ממש כפי שהיא עושה בשגרה. אנחנו רשות איתנה כלכלית ולכן לא מבקשים תוספות אלא החזר על הסכומים שהוצאנו, לא יותר מכך, וזאת מתוך מבט קדימה על המלחמה הארוכה הצפויה".

ד"ר לסרי הציג בפני השר גנץ את המשמעויות התקציביות של כלל הפעילות הזו, הכוללת בין היתר את היוזמות העירוניות להקמת כיתות כוננות, יחידת אבטחה, יחידת רחפנים ויחידת טרקטורונים, תוכנית מקיפה לסיוע כלכלי לעסקים שפעילותם נפגעה, וכלל פעילות החוסן מול תושבי העיר.
הוא ביקש את ההחזר הכלכלי ממשלתי רק כדי להבטיח את רמת החוסן הגבוהה של אשדוד, במיוחד לנוכח העובדה שלפנינו עומדת מלחמה ממושכת וקשה. "אנחנו חייבים להמשיך לתת לתושבים רשת ביטחון אישי וכלכלי בימים שעוד נכונו לנו ובניית חוסן עירוני-חברתי הנדרש בימים מאתגרים אלה", אמר ד"ר לסרי.

 

 

להלן עדכונים והחלטות בישיבת חמל שהתקיימה הבוקר, בראשות ראש העיר:

1. התושבים מתבקשים לשמור על עירנות , להמנע מהתקהלות בפארקים ולא להגיע לחופי הים.אלו ימים של המתנה להחלטות הקבינט הבטחוני ולכן נדרש לגלות סבלנות ודריכות לקראת האפשרות של כניסה קרקעית לעזה.
2. המשטרה והשיטור העירוני פרוסים בעיר בכוחות מתוגברים, בכניסות לעיר ובחופי הים.
3. איוש מלא גם של מד"א וכיבוי אש הפרוסים במספר נקודות הזנקה בעיר.
4. העיריה מכשירה עוד 2 יציאות חירום אחת בדרום העיר והשניה בצפון העיר.
5. נפתח מוקד חם של השירות הפסיכולוגי בין השעות 8.00-16.00 בטלפון 08-9524034 או בקישור bit.ly/3MdnS0W
6. אנו ממשיכים להפעיל את ההפגה בבנייני המגורים. בני נוער עוזרים להפעיל את הילדים בשיתוף וועדי הבתים.
7. בהמשך לשאלות שעלו ביחס להחזרת חלק מאתרי הבניה תחת פיקוח קפדני. אנו שבים ומבהירים-
* ההנחיה היא של שר הפנים שהודיע לכל הרשויות שאין בסמכותן לעצור את העבודה באתרי הבניה.

העיריה חייבת לכבד את ההנחיה, אך נקטה בפעולות להבטחת שלומם ובטחונם של התושבים באמצעות הפעולות הבאות:

בעקבות הודעת שר הפנים הושגה הסכמה עם ארגון הקבלנים (בראשות מר איציק חדד וגב׳ ורד צרפתי) על אופן אישור העבודה לפי סוג אתר הבניה. למשל, נקבע שאתרים של תמ״א 38 לא מאשרים, אלא במקרים חריגים ובהסכמת הדיירים. באתרים אחרים נקבעו תנאים שנוסחו בהסכם שהיזם והקבלן צריכים לחתום עליו. למשל, שהעובדים כולם צריכים להיות עם אישורים של פיקוד העורף (עובדים ישראלים, לא עובדים מהשטחים, ורק עובדים זרים מסין ואירופה).
אין לינה באתרי הבניה, ואין הפעלת רעש העלול להפחיד את תושבים והגבלה של שעות העבודה.
ויבוצעו בקרות מידי יום של פיקוד העורף והבטחון העירוני לוודא עמידה בהנחיות שנקבעו.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*