נמל אשדוד חתמו עם חברה ספרדית להארכת זרועות המנופים והגבהתם

נמל אשדוד חתמו עם חברה ספרדית להארכת זרועות המנופים והגבהתם

הפרויקט, בעלות של כ- 8 מיליון אירו, יסתיים עד סוף הרבעון השני ב-2017 והוא יאפשר לנמל לקלוט אוניות מטען גדולות.

חברת נמל אשדוד חתמה עם הנציגות הספרדית של חברת קלמאר השבדית על ביצוע פרויקט להארכת זרועות והגבהתם של שני עגורנים ברציף 23.

מדובר על הגבהה של העגורן ב-9 מטר והארכת הזרוע ב-5.5 מטר.

(קצת במספרים: גובה תא מפעיל לאחר הגבהה – 50 מטר מהקרקע, גובה הרמה מקסימלי – 44 מטר לאחר ההגבהה גובה קצה העגורן כאשר הזרוע מורמת – 118  מטר).

הפרויקט, שעלותו היא כ- 8 מיליון אירו, מתבצע במסגרת יישום התכנית האסטרטגית והמוכנות לעידן התחרות שאושרו בדירקטוריון חברת נמל אשדוד. הנהלת הנמל החליטה להקדים את הפרויקט בשנה ולבצע אותו כעת לאחר שחתמה על הסכם עם ברית ההובלה הימית אשר יאפשר את הגעתן של אוניות המשא הגדולות החל מאפריל השנה.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי "הנהלת הנמל והדירקטוריון אישרו תכנית אסטרטגית מקיפה עד שנת 2028, הכוללת תכנית השקעות בגובה של  כ- 2.4 מיליארד ₪  להשקעה בתשתיות החברה והצטיידות, כדי לתת מענה לתחרות מול הנמל החדשים שנבנים. התכנית האסטרטגית של נמל אשדוד מתייחסת לכל תחומי הפעילות בחברה. ביצוע פרויקט הארכת המנופים והגבהתם יאפשר לנמל אשדוד לקלוט אוניות בעלות קיבולת מטען גבוהה באופן משמעותי לעומת האוניות שמגיעות כיום לרציפי הנמל. מדובר במהלך חשוב, ביצוע הפרויקט מבטיח שנמל אשדוד יוכל להתחיל לקלוט אוניות מטען גדולות של 14,000 אלף TEU החל מחודש אפריל השנה."

צילום: אבי רוקח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*