חברת נמל אשדוד הודיעה על השקעה של כ-5 מיליון שקל בחמישה סטארטאפים

חברת נמל אשדוד הודיעה על השקעה של כ-5 מיליון שקל בחמישה סטארטאפים

כחלק מהכניסה לתחרות ולקראת הפרטה, חברת נמל אשדוד הודיעה על השקעה של כ-3.6 מיליון שקל בחמישה סטארטאפים

תחזית ההכנסות העתידיות מהסכם התמלוגים: כמיליון שקל לשנתיים הקרובות

השקעה זו מצטרפת ל-4.5 מיליון שקל שהשקיע הנמל בארבעה סטארטאפים בספטמבר האחרון

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור : ההחלטה בדבר השקעה בסטארטאפים  הינו מנוע צמיחה משמעותי וחשוב לנמל אשדוד. לדירקטוריון נמל אשדוד חזון ברור, והוא להפוך את הנמל לתחרותי ומוכן להפרטה, כאשר הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות השקעה מאסיבית בטכנולוגיה ובסטארטאפים השונים שכבר פועלים בתחומי הנמל. ההתקשרות הנוכחית צפויה להביא לרווח של מיליוני שקלים לשנים 2023 ו-2024 בעקבות הסכמי התמלוגים שחתמנו, וכמו כן לייעל את פעילות הנמל בתחומי הסייבר, הלוגיסטיקה, הביטחון, ואיכות הסביבה. מדובר במנוע צמיחה משמעותי, אשר מעלה את ערך החברה וממצב את הנמל בתור נמל חדשני, טכנולוגי, ורווחי."

דירקטוריון נמל אשדוד קיבל את המלצת הנהלת החברה וסוכני החדשנות, והודיע על קניית טכנולוגיות וחתימה על הסכם תמלוגים עם חמישה סטארטאפים הפועלים במסגרת החממה הטכנולוגית אשר הוקמה כחלק אסטרטגיית החדשנות של הנמל.   מאז הקמתה ב-2021, מלווה החממה למעלה מ- 70 סטארטאפים בתחומים שונים, ביניהם תפעול, לוגיסטיקה, סייבר, בטיחות ועוד, וצפויה לצאת במכרז לסטארטאפים נוספים במהלך פברואר הקרוב.

הסטארטאפים נבחרו מתוך רשימה של 10 חברות, וכוללים את חברת Greazly, בעלת מערכת ייחודית לניטור נקודות גירוז שונות אשר ימנעו בזמן אמת תקלות והשבתה של מנופים, חברת Captain's Eye אשר משתמשת במצלמות הנמל לצורך זיהוי והרתעה בזמן אמת על אירועי בטיחות, ביניהם אירועי זיהום, ACiiST, המספקת רשת תקשורת יעילה ובעלת יכולת שרידות בעת פגיעות פיזיות או מתקפות סייבר, וחברות הסייברSalvador , המאפשרת יכולת התאוששות מהירה בת כ-30 שניות מהתקפות סייבר ותקלות, ו-Enigmatos, המספקת הגנה מפני התקפות סייבר על ציי רכב.

עם כל אחד מהסטארטאפים, החברה חתמה על הסכם תמלוגים, וזאת בהמשך לשיתופי הפעולה שהנמל מוביל עם נמלים אחרים בעולם כמו נמל ניו-ג'רזי ונמל ברצלונה להפצת ורכישת הטכנולוגיות הישראליות. תחזית ההכנסות העתידיות מהסכם התמלוגים הנוכחי צופה רווח של כמיליון שקל לשנתיים הקרובות.

השקעה זו מצטרפת ל-4.5 מיליון שקל שהשקיע הנמל בספטמבר האחרון בארבע חברות סטארטאפ אשר פעלו בנמל כחלק מהחממה הטכנולוגית בראשות ראש מערך החדשנות, רועי אברהמי: חברת SPINFRAME המפתחת טכנולוגיה ייחודית של מערכות צילום אוטומטיות שמעניקה את היכולת לבצע ספירה, תיעוד, ובקרת נזקים של רכבים בעת פריקתם, חברת ENWIZE  המפתחת טכנולוגיה של מציאות רבודה ומדומה לאימון צוותי התפעול המסייעת למניעת טעויות וליצירת סביבת עבודה בטוחה, חברת 2.0 CYBER המפתחת טכנולוגיה למניעת התפשטות התקפות סייבר בתוך הרשת הארגונית, וחברת GccTeam אשר פיתחה פלטפורמת ניהול אבטחת המידע Cyberview.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*