חברת אדמה ואסותא אשדוד פותחות מחזור נוסף של האקסלרטור לחדשנות רפואית

חברת אדמה ואסותא אשדוד פותחות מחזור נוסף של האקסלרטור לחדשנות רפואית

לא מוותרים לקורונה – לאור הצלחת האקסלרטור לחדשנות רפואית: חברת אדמה ואסותא אשדוד פותחות מחזור נוסף של התכנית

האקסלרטור מעודד מציאת פתרונות חדשניים לאתגרים רפואיים לצד שיפור איכות הטיפולים • בין המיזמים שנבחרו השנה: ניוד מטופלים באופן רובוטי ומערכת אוטומטית לאיתור תרופה ומיון למטופל • מתוך המחזור הראשון נחתם הסכם עסקי לשיווק ומכירת אחד המיזמים

תכנית ההאצה לסטארט-אפים בתחום היזמות הרפואית של חברת אדמה ובית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד נושאת פרי ולאור ההצלחה נפתח בשבוע שעבר המחזור השני של התכנית – "אקסלרטור אדמה לחדשנות רפואית".

כזכור, לפני כשנה השיקו אדמה, מהחברות המובילות בתחום הגנת הצומח וביה"ח אסותא אשדוד, אקסלרטור ליזמות רפואית במטרה לעודד ולמצוא פתרונות חדשניים בתחום הבריאות, לשפר את איכות השירותים הרפואיים ולסייע לאתגרים בתוך בתי החולים.

התוכנית שמנוהלת על ידי דר' יוסי רוזנבלום, המנהל של eHealth Ventures, כוללת 2 מסלולים מרכזיים: ליווי ליוזמות עסקיות (מוצרים או שירותים) וליוזמות פנים ארגוניות במטרה לשפר תהליכים בתוך בית החולים. בתוך בכך, במסגרת התכנית מקבלים היזמים ליווי והדרכה ממנטורים ומומחים מעולמות הבריאות והטכנולוגיה ומחברת אדמה שיסייעו להם בבניית מודל עסקי, אסטרטגיה שיווקית, פניה למשקיעים וגיוס הון.

תכנית ההאצה לסטארט-אפים כבר נושאת פרי ומתוך המחזור הראשון, חתם היזם ד"ר אושרי בר אל על הסכם עסקי לפיתוח, שיווק ומכירה של המוצר הכירורגי שפיתח, המאפשר הוצאת גידולים ורחמים גדולים מתוך חלל הבטן תוך הקטנת הסיבוכים במהלך הניתוח. יתרה מכך, מיזם שפיתחה נטלי גרקוב, אחות אחראית במכון אונקו-המטולוגי נכנס לשימוש יומיומי בבית החולים ומאפשר לייעל את כמות הטיפולים הכימותרפיים שעוברים חולים אונקולוגיים ולחסוך זמן רב בביצוע בדיקות דם טרם הטיפול.

את המחזור החדש פתחו 11 מיזמים אשר הוגשו על ידי אנשי מנהלה, אחים ורופאים בבית החולים ונמצאים ברובם בשלבי תכנון ראשוניים. אלה, נועדו לספק מענה לאתגרים יום-יומיים בתחום הרפואה ולייעל את התהליכים הרפואיים. בין המיזמים שנבחרו: מערכת לניוד מטפלים בתוך בית החולים באופן רובוטי, מיזם שמפתח ד"ר עידן מרקוביץ', מתמחה במחלקה לרפואה דחופה המייעל את תהליכי הקליטה והמיון של המטופלים. ד"ר אפרת שקל, פיזיקאית בבית החולים יזמה אפליקציה לריכוז והנגשת נתוני הביטוח הרפואי של המטופלים באופן שיקל עליהם לאורך התהליך ויאפשר להם למצות את זכויותיהם.

צבי מנור, סמנכ"ל תפעול ישראל באדמה: "כחלק מהפעילות העסקית של אדמה, אנו תומכים ומקדמים פיתוח מוצרים חדשניים שיצעידו את ישראל קדימה, הן בתחומי הליבה שלנו והן בתחומים אחרים אותם אנו מקדמים כמו בריאות, קהילה ואקדמיה. אנחנו גאים בעבודה הטובה שנעשית בתכנית ובהצלחתה ומאמינים ששיתוף הפעולה בין אדמה לבית החולים יסייע במציאת טכנולוגיות חדשניות פורצות דרך שתענינה על אתגרי המחר ותשרתנה את עולם הרפואה הישראלי והגלובלי".

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד הוסיף כי התכנית מקנה לבית החולים יתרונות מול גופים אחרים ומקדמת את החשיבה היזמית פורצת הדרך של אנשי בית החולים. "לצד האתגר בגיוס כוח אדם, אנו פועלים למיצוב העיר אשדוד כפריפריה במושגים של 'מדינת ת"א' והצורך שלנו הוא בתשתיות. אנו עסוקים בגיוס השקעה של מיליארד ש"ח על מנת לבנות את בית החולים החדש, בבנייה חכמה עם מערכות ממוחשבות, טכנולוגיה עתידיות ומחקר".

סגן ראש העיר, עו"ד אלי נכט שיתף בהתרגשות כי חיי ביתו ניצלו בבית החולים וציין את החשיבות שבהקמת בית החולים בעיר. "העולם הולך לחדשנות והשכיל מי שהצטרף לתכנית. אני מאמין שהעיר, בית החולים והתכנית ימשיכו לטפח יזמים וחדשנות ומקווה שמהידע הרב שייאסף בתוך כותלי בית החולים יצמחו מיזמים עסקיים רבים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*