חבילות נופש עם סיור בקברי צדיקים

חבילות נופש עם סיור בקברי צדיקים

כדי לבקר בקברי צדיקים לא חייבים לטוס לחו"ל עד לאומן. בישראל יש כמה וכמה אתרים של קברי צדיקים, מהצפון ועד לדרום, ותוכלו לשלב חבילת נופש מהנה עם סיורים וביקורים בקברי צדיקים. תוכלו לשלב סיור מודרך או עצמאי ותוכלו להזמין סיור פרטי או בסיור כחלק מקבוצה. יש ביקוש רב לביקור בקברי צדיקים. מספר מועדים במהלך השנה מאופייניים בביקושים גבוהים כמו למשל בחגי ישראל, אך בפועל אנשים רבים מגיעים לבקר בקברי צדיקים לכל אורך השנה. קברי צדיקים הם מקומות אשר בהם נקברו הצדיקים או אשר מזוהים עמם. קברי הצדיקים הם מוקד לא רק לעלייה לרגל למקום הקבר אלא גם להילולות, תפילות, בקשה למציאות זיווג, בקשה למרפא או לפרנסה. לפניכם סקירה של אתרי הצדיקים ומידע שימושי לתכנון נופש המשלב סיורים בקברי צדיקים.

מפת הפריסה של קברי הצדיקים

קברי צדיקים פרוסים באזורים רבים בארץ. כך יש קברי צדיקים בגליל, בטבריה, ביהודה ושומרון, בירושלים ובאזור הדרום. הביקור בקברי הצדיקים הוא נחשק מאוד ותוכלו להנות לא רק מהביקור עצמו אלא לשלב זאת בחבילת נופש של כמה ימים כולל לינה במלון, עם פעילויות נוספות, הרצאות, רחצה בחוף הים ועוד. יש חבילות נופש מאורגנות לקברי צדיקים שכוללות יציאה קבוצתית. המסגרת הקבוצתית, שכוללת כמובן גם הדרכה, היא לרוב גם מבוססת על מטרה משותפת של חברי הקבוצה. כמו למשל למציאת זוגיות או קבוצות מאורגנות של וועדי עובדים ועוד. מלונות כלולים בחבילות הנופש המאורגנות לקברי הצדיקים כאשר תוכלו לבחור חבילת נופש כזו כולל לינה במלון – במגוון של לוקיישנים ברחבי הארץ.

בתי מלון יוקרתיים ומפנקים מאוד כלולים בחבילות כאלו, כאשר תוכלו למצוא חבילות ברמות מחירים שונות – בהתאם לרמה של המלון, בהתאם לבסיס האירוח (בסיס ארוחת בוקר או חצי פנסיון) ובהתאם לביקוש בעונה. אין עונה מועדפת או מבוקשת יותר לקברי הצדיקים, אלא הביקוש הוא באופן שוטף לאורך כל ימות השנה. כדאי מאוד להתעדכן בעדכוני מזג אוויר וגם חדשות בכדי להגיע מוכנים לביקור במקום.

חבילת נופש משולבת קברי צדיקים  – בדרום הארץ

אחד מאתרי הביקור המבוקשים יותר הוא קבר הבאבא סאלי. זהו קברו הרבי ישראל אבוחצירא והוא ממוקם בעיר נתיבות. באתר הקבר ישנו סגנון מרוקאי מבחינה אדריכלית ועיצובית וסביב הקבר עצמו ישנו פארק עם חלוקה למגדר שני ולמגדר גברי. מלונות בסביבה וכמובן מלונות באילת כלולים בחבילות נופש כאלו. חבילות נופש לאילת משלבות עצירה בדרך לביקור מודרך בקבר הבאבא סאלי, ומשם המשך נסיעה דרומה לאילת.

קברו של הבאבא סאלי הוא מוקד לא רק לביקורים אלא גם לפעילויות נוספות הקשורות בנושא כמו למשל סגולות וקמעות והילולות גדולות רבות משתתפים אשר מתקיימות במקום כמה פעמים בשנה. אחד מזמני העלייה לרגל במקום הוא ל"ג בעומר כאשר בממוצע מעל מאתיים אלף איש מגיעים לקבר כל שנה. לפני כמה שנים עבר המקום שיפוץ בהשקעה כספית לא מבוטלת של כמה מיליוני שקלים ותיירים רבים גם מחו"ל מגיעים למקום. המקום גם נודע בביקוש של אנשי ממשל ופוליטיקה לבקר בו, וסיורים מודרכים מתקיימים לכל אורך השנה.

באילת עצמה תוכלו להנות מכל מה שיש לעיר להציע. אילת היא העיר המבוקשת ביותר בישראל לנופש ותיירות כאשר מעל ל2 מיליון איש מדי שנה מגיעים לנפוש בה. העיר אילת מוגדרת כעיר קיט, והיא מוקד לתיירות וגם לספורט משום מזג האוויר האידיאלי בה לכל אורך השנה. מעל 200 אלף ספורטאים מגיעים לאילת כל שנה להתאמן, ולהשתתף בתחרויות שונות אשר מתקיימות בעיר כמו למשל תחרויות של ספורט ימי, טריאתלון, צלילה ועוד. מדי שנה מתקיים בעיר גם פסטיבל מיוחד מאוד – פסטיבל הג'אז אשר השם הרשמי שלו הוא "ג'אז בים האדום". בעיר גם מתקיים מדי שנה פסטיבל סטודנטים ויש במהלך השנה בעיר הופעות ופסטיבלים נוספים.

חבילת נופש משולבת קברי צדיקים  – בצפון הארץ

בצפון הארץ יש ריכוז גבוה יחסית של קברי צדיקים – בעיקר באזור טבריה ובגליל. לכל אתר קבר אליו תבחרו להגיע תוכלו בקלות למצוא מלון טוב בסביבה ללון בו. חבילות נופש אשר משלבות ביקורים בקברי צדיקים בצפון הארץ כוללות בתוכן מספר מלונות בצפון אשר באופן שוטף לאורך השנה ערוכים לאירוח של תיירים המבקרים בקברי צדיקים. המלון מקיים גם הרצאות וסדנאות העשרה בנושא ופעילויות שונות – למסגרות קבוצתיות ולבודדים או זוגות, כאשר מלון בוטיק הוא אפשרות לינה נהדרת לזוגות.

קברי הצדיקים בגליל מונים 13 אתרים כאשר אחד הפופולריים הוא קברו של רבי שמעון בר יוחאי. זהו אחד מאתרי הצדיקים המפורסמים שיש והמקום הוא אתר דתי שהיקף המבקרים מדי שנה בו הוא במקום השני – ובמקום הראשון הכותל המערבי. בקברו של בר יוחאי מתקיימת מדי שנה הילולת ל"ג בעומר והמקום מושך אליו המונים מדי שנה, בהילולה ובמהלך השנה כולה. הקבר עצמו מאופיין בכיפת התכלת שלו ויש במקום עמדה ייעודית לבקש בקשות שונות ולהדליק נרות. בסביבת העיר טבריה יש כמה עשרות אתרים של קברי צדיקים כאשר אחד המוקדים המבוקשים לביקור הוא קברו של רבי מאיר בעל הנס. הקבר ממוקם סמוך לכנרת, בדרום העיר טבריה ועל הקבר עצמו ישנו מבנה של בית כנסת.

חבילת נופש משולבת קברי צדיקים  – במרכז הארץ

גם ביהודה ושומרון וגם בסביבת ירושלים ישנם קברי צדיקים. בערים הבולטות באזור המרכז כמו תל אביב או רמת גן לא קיימים לפי הידוע אתרים של קברי צדיקים אך תוכלו להנות מחבילת נופש נהדרת הכוללת לינה במגוון של מלונות בתל אביב ובנסיעה של שעה אחת בסך הכל להגיע לביקור באחד מהבקרים המבוקשים ביהודה ושומרון, או בירושלים. כך למשל אחד האתרים המבוקשים שיש הוא קברה של רחל. הקבר מצוי בבית לחם ויש סיורים מיוחדים מאורגנים עם הסעה למקום עצמו.

עוד מידע שימושי

נציין כי במידה ואתם מעוניינים בחבילת נופש הכוללת לינה במגוון של מלונות בים המלח, תוכלו להזמין חבילות נופש נהדרות דרך סוכנויות התיירות או דרך המלונות עצמם. חשוב לציין שבסביבת ים המלח אין אתרי ביקור בקברי צדיקים אולם במרחק של שעת נסיעה מירושלים תגיעו לים המלח – ולכן אידיאלי לשלב ביקור באחד מאתרי קברי הצדיקים שבירושלים רבתי, ולאחר מכן להגיע לים המלח ללילה אחד או יותר במלון מפנק עם מתקני ספא.

קרדיט: משאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*