זרם מים חלש בברז: כל הסיבות

זרם מים חלש בברז: כל הסיבות

זרם מים חלש בברז, במקלחת או במטבח, זו תופעה ידועה וגם מאוד מתסכלת. אך מסתבר שלא תמיד הסיבה לכך היא תקלה שמחייבת טיפול עשרת אלפים לצנרת. קיימות סיבות שונות לזרם מים חלש (מה שנקרא גם ספיקת מים נמוכה או לחץ מים נמוך). נסביר על הסיבות וגם נכיר כמה פתרונות.

זרם מים חלש בשל עבודות תחזוקה

זרם מים חלש בברז עשוי להופיע כאשר מתקיימות עבודות תחזוקה בצנרת הראשית. כאשר ספיקת המים בקו המים כולו יורדת גם לחץ המים בבית או בדירה עשוי להיות נמוך. מול תופעה כזאת יש צורך רק בדבר אחד – סבלנות. כשהעבודות תסתיימנה, זרם המים יסתדר.

זרם מים חלש בשל נזילה

במידה וברור לכם כי לא מתקיימות עבודות תחזוקה בקרבת מקום, זרם מים חלש עשוי להצביע על כך שקיימת נזילה. לא תמיד אפשר לאתר תקלה כזאת באופן עצמאי ואם אתם סבורים שישנה נזילה, הזמינו בהקדם איש מקצוע שיבדוק. גרים בפתח תקווה? הזמינו איש מקצוע זמין, אינסטלטור בפתח תקווה 24 שעות שיאתר את הנזילה כשהיא עוד קטנה. לאחר התיקון לחץ המים יחזור ויהיה משביע רצון כמו תמיד.

זרם מים חלש בגלל סנן מים שהתיישן

מסנני מים איכותיים יכולים להבטיח זרימה של מים נקיים, טובים וללא אבנית. זו הסיבה שרבים מתקינים מסנני מים ליד שעון המים בבית. סנן מים מסוג אחר נהוג להתקין גם סמוך לדודי שמש וחשמל. זרם מים חלש עשוי להיות תוצאה של סנן מים שהתיישן. את הפילטר חשוב להחליף מפעם לפעם, לפי הוראות היצרן. במידה וחלף זמן רב מאז שהחלפתם את הפילטר (מסנן המים), הגיע הזמן להחליף. לרוב תראו לאחר מכן שזרם המים בברזים מתחזק כרצוי.

זרם מים חלש בגלל שיבר סגור למחצה

סיבה מפתיעה בפשטותה לכך שזרם מים חלש תופס אתכם באמצע המקלחת היא שמישהו בטעות סגר את השיבר. לפעמים אחד השכנים סגר בטעות את השיבר הלא נכון ולאחר מכן פתח את השיבר בצורה חלקית. אם לחץ המים יורד לפתע, ללא שום סימן מקדים יתכן שזו הסיבה. גשו לשען המים, פתחו את השיבר ותראו כי הבעיה נעלמת.

זרם חלש בגלל צנרת ישנה וסתומה

צנרת מים ישנה עלולה להיסתם בשל סיבות שונות. הצטברות של חלודה, הצטברות של אבנית, לפעמים כניסה של שורשים ותקלות אחרות. הגברת לחץ המים תיעשה במקרה כזה על ידי פתיחת הסתימה בצורה מקצועית. חשוב להביא בחשבון שאם הצמרת מיושנת ופגומה, לפעמים יהיה עדיף להחליף מקטע בצנרת או אפילו את כולה, אחרת יגיעו מהר מאוד נזילות ותקלות.

זרם חלש בגלל תקלה בדוד

אם הזרם החלש נובע רק מברז המים החמים, הסיבה לכך היא שישנה תקלה בדוד. לרוב, התקלה מלווה בזרם מים חלש בצבע מלוכלך וחלוד. הטיפול יכלול את ניקוי הדוד ותחזוקה תקופתית.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*