זיכרון בסלון במהות

זיכרון בסלון במהות

הערב התקיים ברשות העירונית מהות מפגש מיוחד, במסגרת המיזם החשוב "זכרון בסלון". המיזם הפך בשנים האחרונות למסורת ישראלית של התכנסויות לא פורמליות המבקשות לזכור ולא לשכוח!

את המפגש במהות תיכללה חני אבן חיים והנחתה הסופרת ורדה גנזך, בלווי המוזיקלי של ליז ממן. אנשי העדות משה וסימה שלכטמן , שורדי שואה המרגשים, אשר מסע חייהם המיוחד הפגיש ביניהם גוללו במפגש את הסיפור המרתק של חייהם.

כיבדו בנוכחותם ח״כ מאיר כהן ונורית טופז מובילת המיזם באשדוד.

מנכ"לית מהות, סימונה מורלי אמרה כי המספר העצום של הנספים בשואה, כשישה מיליון יהודים, הוא כמעט בלתי-נתפס ועלול לטשטש את המשמעות של אבדן של כל יחיד מתוכם, שמשקלו כאובדן עולם מלא. כל יחיד שאבד נשא בתוכו גם חלק מעולם רחב יותר, של משפחה וקהילה שהתפוררו עם אובדנם של האנשים שהרכיבו אותה – כי כולנו רקמה אנושית אחת חיה.

צבא הגנה לישראל, מפקדיו וחייליו, בעבר, בהווה ובעתיד, מהווים את כוח המגן שאליו התפללו בדרכם למשרפות. מחובתנו להמשיך לספר את סיפורם כבני הדור האחרון שזוכה להיווכח בעדויותיהם ממקור ראשון, נאחז בכל ציור ששרד או בדף יומן שנותר, למען תמשיך עדותם להדהד לדורות הבאים.

השנה אנו יותר ממחויבים לשאוף, לפעול ולייחל לאחדות העם, כי רק עם חזק יכול לשרוד את מה ששרדו ניצולי השואה. ה-7/10 ייחרת בזיכרון האומה כטבח שייזכר לדורות. מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי, זוכרת את הקורבנות ומצדיעה לשורדים. זכר השואה והלקחים העולים ממנה, מאירים את המשך פעילותינו, יש לנו הזכות לקחת חלק בפעילויות למען שורדי השואה, בכך אנו מגשימים את חזון הדורות ואומרים כי "לעולם לא עוד" !!!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*