ורד צרפתי זבולון: "לא ברור מה החיפזון לצאת להגרלות ולהטעות את ציבור רוכשי הדירות״

ורד צרפתי זבולון: "לא ברור מה החיפזון לצאת להגרלות ולהטעות את ציבור רוכשי הדירות״

ורד צרפתי: האוצר מבצע הגרלות ענק של 15 אלף יח"ד על דירות שמרביתן אינן מתוכננות וללא היתרי בניה, כך שבמקרה הטוב יקבלו את הדירות בעוד 5 שנים.

"מאחר והאוצר מוציא להגרלות דירות אשר כלל אין תכנון עבורן ובוודאי שאין היתרי בניה, הרי אין משמעות להגרלה בשלב זה.  כל מטרתן של הגרלות הדיור היא להושיב זוגות צעירים על הגדר ולמנוע מהם לרכוש דירות בשוק החופשי", כך אמרה  עו"ד ורד זבולון צרפתי יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיאת התאחדות בוני הארץ בכנס קבלנים שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית האופרה באשדוד. לדבריה מדובר בדירות "לא מבושלות" שהזוגות הצעירים ייכנסו אליהן במקרה הטוב בעוד כ-5 שנים לפחות ודמי השכירות אותם ישלמו הזוגות הצעירים במהלך 5 השנים הללו מבטלת כמעט לחלוטין את הטבת המחיר במסלול מחיר למשתכן.

vered-pnimi

סגנית הנשיא ורד צרפתי זבולון: "לא ברור מה החיפזון הגדול לצאת להגרלות ובכך להטעות את ציבור הרוכשים כאילו הם רוכשים דירות טרם תחל בנייתן. הנתונים מדברים בעד עצמם: בשנת 2016 נוספו 58 אלף בתי אב חדשים וכמות יחידות הבנייה ירדו מתחת  ל-50 אלף יחידות דיור.  המדינה מצהירה כי שיווקה 65 אלף יחידות דיור אך בפועל אושרו עסקאות ל-35 אלף דירות בלבד. לכן הפער בין כמות הרוכשים הפוטנציאליים לכמות הדירות המוצעות רק הולך וגדל. לדוגמא פורסמה ידיעה על מיכרז מסוים למשתכן בלי שאפילו פורסמה חוברת המכרז, מה שבוודאי לא הופך לשיווק קרקע אפקטיבית".

לדברי צרפתי, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד,  דווקא באשדוד יש אור בקצה המנהרה: "לאחר מספר שנים קשות לשמחתנו הגיע מהנדס עיר חדש שהביא את כל נושא ההתחדשות העירונית למקום אחר. הוא התחיל לתכנן רובעים חדשים כמו רובע הנחל, הרובע המיוחד ורובע י"ד וקצב הבנייה באשדוד גדל וימתן את מחירי הדיור בשנים הקרובות מה שיביא לכך שפחות זוגות צעירים יעזבו את העיר לטובת ערים סמוכות".

סגנית נשיא יו"ר ארגון הקבלנים מזהירה מפני סכנה בתחום הבנייה הציבורית עבור קבלני ביצוע ותשתיות מכיוון שמוסר התשלומים של מזמיני העבודה מזעזע. יוצא מכך שהקבלנים נאלצים לספוג את כשלי התכנון, בין היתר עקב מפקחי בנייה בעייתיים וחסרי ניסיון. לא סביר שקבלן ימתין שנה לחשבון סופי ולתשלום הצ'ק.  בימים אלה בכדי לזכות במכרז ציבורי, קבלן צריך להציע מחיר 'התאבדות' תוך סיכון ממשי לקיומו של העסק שלו. בסופו של דבר כולם יודעים שמכרזים לעבודה ציבורית מגיעים לבית המשפט ואז לאחר מלחמה משפטית יקרה  ומיותרת, מחיר המכרז עולה משמעותית".

מהנדס העיר אדריכל דורון חזן ציין בכנס כי אשדוד עומדת בפני תכנון של 30 אלף יחידת דיור חדשות, מחציתם בשיפולי הדיונה וכ-10,000 במסגרת התחדשות עירונית.  לדבריו הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד אישרה בשנת 2016 כ-  6800 יחידות דיור חדשות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*