ואלה הזוכים בתחרות הקורא הטוב תשפ״ג

ואלה הזוכים בתחרות הקורא הטוב תשפ״ג

תחרות הקורא הטוב ו/או הקוראת הטובה, היא מיזם חינוכי של הספרייה העירונית וייחודי לעיר אשדוד, המתקיים זה למעלה מארבעים שנה במטרה לעודד את הקריאה ואת אהבת הספר בקרב ילדי אשדוד. אלפי ילדים השתתפו עד כה בתחרות והשנה גם נרשמו הפתעות ברמה ואיכות המשתתפים. אירוע הצדעה לשפה העברית. הספרייה העירונית באשדוד – הרבה מעבר למילים!

בשנים האחרונות, הספרייה העירונית בניהולה של איילת עמר, עורכת את תחרות הקורא הטוב, בשיתוף פעולה הדוק עם המחלקה לתוכניות חינוכיות במנהל החינוך בניהולה של מיטל אליאס, ובמסגרת המיזם החינוכי "רק מילה בעברית". התחרות בנויה מארבעה שלבים  – כתתי, בית ספרי, חצי גמר וגמר – והשנה השתתפו בחצי הגמר 32 בתי ספר, מתוכם עלו 9 בתי ספר לשלב הגמר – שחקים, צמח, יצחק רבין, נוף ים, קשת, רימונים, צפרירים, הרא"ה, רתמים.

כל המתמודדים החלו את מסלול התחרות בשלב הכיתתי, כאשר על כל אחד היה לבחור ספר שאותו אהב ולהציגו בשלב הגמר. בשלב זה הילדים קראו מתוך ספרים מסוגות שונות ובהם ספרי פנטסיה, ספרים חברתיים, קלאסיקות, ספרים היסטוריים וספרות שואה. את קטעי ההקראה בחרו הילדים בעצמם, מתוך הספר הנבחר, בהתאם לנטיית לבו– פסקה שריגשה אותם, קטע שמתאר דמות או אירוע משמעותי בעיניהם, קטע מיוחד בעלילה ..ועוד – כל אחד לפי רצונו. לאחר קטעי ההקראה, צוות השיפוט שאלו שאלות מעמיקות יותר וביקשו לבחון הבנה, יכולת ביטוי ומשמעויות הנגזרות מהסיפור/הספר. צוות השופטים כללו את הסופר ינץ לוי – יו"ר וועדת השיפוט, הסופרת איריס ארגמן ודליה סגל שורגי – מנהלת מדור ילדים ונוער בספרייה העירונית.

לשופטים היתה עבודה קשה כי כל המתמודדים הפליאו בקריאתם, גילו הבנה ובקיאות בעלילת הספר והציבו רף מאוד גבוה. "ההכרעה היתה קשה, אך יש לנו זוכים!" אמר יו"ר השופטים והכריז על הזוכים: במקום הראשון זכתה התלמידה ליאם ריפטין מביה"ס רימונים – עם הספר "הסודות המופלאים" של אפריל מאי ויוני. במקום השני זכתה התלמידה יעל ביטון מביה"ס יצחק רבין – עם הספר "האסופית" ובמקום השלישי זכה התלמיד אריאל ריבקין מביה"ס נוף ים – עם הספר "הארי פוטר ואוצרות המוות". כמו כן הוענקו ציונים לשבח לתלמידה אלה שם טוב מביה"ס שחקים – עם הספר "בית הספר לטוב ולרע" ולתלמידה הדר גיל מביה"ס צמח – עם הספר "בן המלך והעני".

ליאת רגב הנחתה את הערב בחן רב ובסיום ברכה את הזוכים והזוכות והמליצה בחום: "לעולם אל תפסיקו לקרוא".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*