התנגדות הירוקים למלונות על החוף – חוזרת

התנגדות הירוקים למלונות על החוף – חוזרת

חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מצרים על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאשר בניית בתי מלון על חוף ימה של אשדוד תוך חריגה ממשית מהוראות החוק ותוך התעלמות מהצעתם המעשית והאפשרית לקידום התיירות העירונית

אתמול אישרה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד את בקשתם של יזמים להגדלת מספר החדרים בשני בתי מלון מרשת הילטון שברצונם לבנות על שני מגרשים, בתחום 100 מטר בחוף לידו בעיר. באחד מהם, הגדלת הזכויות הקיימות של 66 חדרים ל-159 דיירים ובשני, הגדלה דומה מ-66 חדרים ל-90. בנוסף, מבקשים מגישי התוכניות החדשות תוספת של "חזית חמישית" שמשמעה הוספת בריכת שחייה על כל שירותיה בקומת הגג אשר יצריכו הגבהת המבנים תוך חריגה מן המותר. באחד המגרשים הגבהה בת 4.69 מ' ובשני הגבהה בת 2.90 מ'. התנגדו לאישור התוכנית: חברי האופוזיציה – הלן גלבר, אלי לחמני ואופיר לסרי אך גם חברי הקואליציהסגנית ראש העיר הגב' שרון מרק, ולדימיר גרשוב, יניב קקון ומאיר אברג'ל.

לבקשתם של היזמים התנגדו חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה כפי שעל כך הצהירו בפנייתם לראש העיר בתחילת חודש פברואר האחרון. אלא שלאחר אותה הפנייה, איתרו חברי הפורום פתרון יצירתי ומעשי לפיו החזית החמישית ניתנת להעתקה לקומת הקרקע בלי לחרוג מן הגובה המותר במקום. על כך הועברה פנייה הן לראש העיר והן לראש הוועדה המקומית, אינג' שמעון כצנלסון. אלא שהוועדה בחרה שלא לדון בהצעה של חברי הפורום ואישרה כאמור את בקשת היזמים, אליה הפורום על חבריו, מתנגדים נחרצות.

בועז רענן יו"ר הפורום מסר שהתנגדותם לתוכניות שאושרו על ידי הוועדה המקומית בתחילת השבוע תמשיך את מסלולה המקורי בכל השלבים הבאים. כך, כחלק מהמשך מאמציו רב השנים של הפורום לדאגה לאיכות חיי תושבי אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*