התמכרות לקטמין – מה לעשות אם אני מכיר מכור לקטמין?

התמכרות לקטמין – מה לעשות אם אני מכיר מכור לקטמין?

יותר ויותר אנשים בעולם המערבי הופכים למכורים וזו בבעיה רצינית. כך למשל בארצות הברית לפני הקורונה פעם ראשונה שתוחלת החיים התקצרה מזה עשרות שנים כאשר ההנחה היא כי הדבר הזה קרה בגלל התמכרויות ובעיקר עקב התמכרות לקטמין. אל תגידו לי זה לא יקרה בגלל שיכול להיות מאוד שגם קרוב משפחה שלכם או חבר קרוב התמכר לקטמין. על רקע זה עולה השאלה מה אנו צריכים לעשות אם אנו מכירים מכור לקטמין?

אם כן הצעד החכם ביותר שאתם יכולים לעשות זה לשלוח את החבר שלכם למרכז גמילה. במרכז גמילה יטפלו בו ויעזרו לו להבין כי הוא מכור. רק אדם אשר משלים עם זה שהוא מכור יכול להתנקות מהתמכרות ולרוב את זאת אפשר לעשות רק במרכז גמילה. לכן שלחו את המכור למכון גמילה ואל תנסו לטפל בו לבד.

מדוע אנו חייבים לעזור למכור?

עליכם להבין כי אדם אשר יש לו התמכרות לקטמין הוא לא אדם רגיל והכוחות שלו מאוד חלשים. מכור לקטמין או לכל דבר אחר יתקשה מאוד להיגמל לבד וזו כמעט משימה בלתי אפשרית להתמודד עם ההתמכרות לבד. לכן אם אתם מכירים מכור לקטמין כדאי לכם לעזור לו ולהיות שם בשבילו.

רק הסביבה הקרובה של המכור יכולה לסייע לו להתגבר על הבעיות שלו וזו הדרך היחידה להצליח להתמודד עם הבעיה של ההתמכרות. עליכם להבין כי מכור הוא לא אדם רגיל ופעמים רבות הדבר היחיד שמעניין אותו זה הסם ולכן אתם חייבים להיות שם בשבילו ולסייע לו להתגבר על ההתמכרות בכל דרך אפשרית.

האם התמכרות לקטמין מסוכנת?

ככל שעובר הזמן כך התמכרות לקטמין נעשית יותר ויותר מסוכנת. עליכם להבין כי מכור לקטמין מתחיל במנות קטנות ואז כאשר הוא הופך לקהה לסם הוא מתחיל לקחת מנות גדולות יותר ויותר אשר משפיעות על המוח שלו.

ככל שהמכור מגדיל את המנה שלו כך הסכנה מהסם יכולה להיות יותר גדולה. לכן אתם חייבים להבין כי התמכרות לסם קטמין היא מאוד מסוכנת ויכולה להוביל לאשפוזים ואף למוות במקרים מסוימים. לכן אם אתם מכירים מכור אל תחכו רגע אחד ושלחו אותו ישר למרכז גמילה בכדי לסייע לו להתגבר על הבעיה ועל ההתמכרות שהיא כה מסוכנת עד כדי מוות ובכך לא כדאי לזלזל.

האם כל רופא יכול לסייע למכור?

עולה השאלה האם התמכרות לקטמין היא כמו כל מחלה והאם כל רופא יכול לסייע למכור לקטמין? אם כן התשובה היא לא. רק רופא או איש מקצוע המומחה להתמכרויות יכול לסייע למכור. כפי שרק אונקולוג יכול לסייע לחולה סרטן כך רק רופא המומחה להתמכרויות יכול לסייע למכורים ואת זאת אתם חייבים להבין אם אתם מכירים מכור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*