התמודדות עם תשושי נפש במשפחה

התמודדות עם תשושי נפש במשפחה

אדם תשוש נפש מוגדר כסובל מירידה קוגנטיבית הכוללת בעיות של התמצאות בזמן ובמקום ו\או בעיות זיכרון, או מצבים של אדישות והפרעות בהתנהגות שעלולים לסכנו. במצב זה, על המשפחה כולה להתגייס לעזרתו ולעשות הכל בכדי למנוע הידרדרות במצב. זהו תהליך לא פשוט הדורש ליווי של חברת סיעוד מקצועית, סבלנית, מבינה ומכילה שתסייע לקרובים למצוא את הדרך הנכונה אל יקירם.

כמה טיפים להתמודדות עם תשושי נפש – מאת חברת סיעוד

  • להתייעץ – חברת סיעוד קיימת בכדי לעזור לכם להתמודד ולענות על כל השאלות. כל מה שאתם צריכים זה כמובן להתייעץ באופן יזום, לשאול את כל השאלות וללמוד על התסמינים המדאיגים וההתנהגות. זכרו שכל קבוצת תסמינים תביא לאבחנה שונה, כך שכדאי לשים לב ולהיות מאוד ברורים.
  • רמת התמיכה – יש לקבוע מהי רמת התמיכה והטיפול לה זקוק האדם, ולהסביר זאת לבן המשפחה החולה בעדינות. התנהגות זו מבטיחה שגם אם בני המשפחה לא מסוגלים לספק רמה מסוימת של תמיכה, היא תגיע מגורם אחר ומקצועי. יש לדון בכל זמן אודות אפשרויות הטיפול ולשנות אותן בהתאם.
  • משפחתיות – אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשמור על הלכידות והמשפחתיות ככל האפשר, לתמוך באדם ולעשות הכל כדי שיידע שהוא אהוב ללא תנאים. ידיעה זו בלבד עושה פלאים לתחושה האישית ולהתמודדות עם המחלה. לאורך כל הדרך מומלץ לעודד ולנהל שיח כנה על כל הרגשות בנושא, שכן גם בני המשפחה זקוקים לתמיכה וחיזוקים בתקופה הלא פשוטה.
  • הרגלים קבועים – שגרת היום היא חשובה מאין כמוהה, כך שכדאי ליצור איזשהו לו"ז לא רק לאדם החולה אלא גם לכל בני המשפחה בהתאם לכך. למשל, השתתפות במסגרות שיקומיות, לסייע בפיתוח תחביבים ואף לקחת חלק בביצוע התחביבים ועוד.
  • עידוד – אדם הסובל מתשישות נפש לרוב יסבול מחוסר מוטיבציה לקחת חלק בפעילות חברתית או משפחתית. אחת המטרות העיקריות של קרובי המשפחה היא להתגבר על כך ככל האפשר, לעודד את האדם לקחת חלק בפעילויות השונות ולשתף אותו.
  • להיות פתוחים – המשפחה, כיחידה אחת תומכת, תהיה חייבת להימנע מלקיחת אחריות מוחלטת על הדאגה לרווחת החולה. יש לזכור שדאגה מירבית לפעולות בסיסיות (לדוגמא לתזכר שוב ושוב בנוגע לנטילת תרופות או ארוחה) לא תיטיב עם החולה אלא אף תפתח אצלו סוג של 'אנטי' וחוסר רצון לשתף פעולה. היו סבלניים וקשובים, סמכו עליו!

לסמוך גם על המטפלים

חברת סיעוד תעניק לכם את האפשרות לקחת חלק פעיל בתהליך ההחלמה והשיקום, וגם לשמור על שגרת חיים הרגילה שלכם. כדי להשיג את האיזון הכה חשוב הזה, יש לשמור על ראש פתוח בעיקר ולתת לאנשי המקצוע לבצע את עבודתם, לעודד את החולה כשהוא מבצע פעולה כלשהי או משימה שניתנה לו על ידי המטפל, ועוד. בסופו של דבר, זוהי עבודת צוות של כל הנוגעים בנושא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*