התמודדות עם קשיים כספיים

התמודדות עם קשיים כספיים

קשיים כספיים

לא אחת נוצרים מצבים בחיים שבהם אדם זקוק לסכום כסף משמעותי או לחלופין להכנסה חודשית נוספת. במצבים של קשיים כספיים כל אדם בוחן הרבה מאד אפשרויות של סיוע כספי במסלולים שונים וזאת כדי לפתור את הבעיה הכספית שמטרידה יום ולילה את האזרחים הללו. אם מדובר בסכום כספי חד פעמי הנחוץ עבור כיסוי חוב לגורם מסוים, לצורך מימון טיפול רפואי, לעזרה לילדים כדי שירכשו דירה, או למימון טיול גדול לחו"ל בוחנים אפשרות של משיכת כספים או קבלת הלוואה. אחת הדרכים הנוחות לכך היא הגשת בקשה לקבלת הלוואה מקופת הגמל על סמך כספים שמושקעים בה. בדרך זו אפשר למשוך חלק מהכסף, לשלם מדי חודש ריבית בלבד שזה סכום זניח יחסית ובמקביל הכסף ממשיך לצבור תשואות.

אפשרות נוספת כאשר נקלעים למצב של קשיים כספיים היא הגשת בקשה לקבלת משכנתא הפוכה כלל שהיא קבלת הלוואה כספית על סמך הדירה של בעל הנכס. הוא למעשה "מוכר" לבנק חלק מהדירה ומקבל עבורה חלק מהתמורה בהתאם לשווי הנכס שנקבע על ידי השמאי ועל פי הקביעה של הבנק שמביא בחשבון כמה קריטריונים כמו גילו של בעל הנכס. אפשרות נוספת היא לא לקבל את הכספים בפעם אחת אלא כקצבה חודשית קבועה של כמה אלפי שקלים בכל חודש. אופציה זו היא מצוינת עבור אנשים שיצאו לפנסיה וסך ההכנסות החודשיות שלהם ירד באופן דרסטי ולכן ההכנסה הקיימת אינה מספיקה להם לרכישת דברים אלמנטריים כמו מזון ותרופות. הכנסה קבועה זו מאפשרת להם לחיות בכבוד מבחינה כלכלית וגם להישאר לגור בביתם.

הפתרון בנושא קשיים כספיים

מי שחווה קשיים כספיים עושה כל שאפשר למציאת פתרון הולם, כיוון שמצב זה מדיר שינה מעיניו. יש כאלו שחושבים למכור את דירתם ולעבור לגור בשכירות. אך יש להביא בחשבון שהם פותרים בעיה אחת ונקלעים לבעיה אחרת, כיוון שהכסף שיישאר להם לא יספיק לרכישת דירה אחרת בסביבת מגורים זו ולכן הם ייאלצו לגור בשכירות. מעבר לתחושה הנעימה פחות של מגורים בדירה שאינה שייכת לדיירים, קיים תמיד חשש שיהיה צורך מעת לעת לעבור שוב דירה, אם שכר הדירה יעלה או אם בעל הנכס יחליט למכור אותו.

ההתחשבנות של משכנתא הפוכה

החזר ההלוואה במקרים של משכנתא הפוכה אינו קורה בחייו של המלווה אלא רק לאחר מותו. בעל הנכס או בעלי הנכס גרים בדירה עד יום מותו של אחרון הבעלים. לאחר מכן הבנק מוכר את הנכס ומחזיר לעצמו את ההלוואה, הריבית והעמלות על פי ההסכם.

העברת כספים ליורשים

כיוון שהבנק העניק משכנתא הפוכה בעת קשיים כספיים רק עבור חלק מהדירה, נותר סכום כסף משמעותי לאחר מכירת הדירה והוא מועבר ליורשים על פי הרישומים בהסכם שנחתם בעת קבלת הכספים בין הבנק לבין בעלי הנכס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*