התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בקונצרט מימונה מיוחד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בקונצרט מימונה מיוחד

חזרה לתרבות, חזרה לחג המימונה במעמד היסטורי עם שגריר מרוקו בישראל.

חגיגת מימונה מרגשת במיוחד התקיימה במסגרת קונצרט של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, בהשתתפות חברי המשלחת הדיפלומטית של מרוקו בישראל, שהגיעו לראשונה באופן רשמי וציבורי. האירוע אשר התקיים במשכן האמנויות באשדוד לבש חג לקראת הביקור ונוכח היה שישנה אוירה והתרגשות מיוחדת בקרב הקהל והאורחים במעמד מיוחד זה. התרגשות נוספת הורגשה מחזרתה של התזמורת לפעילות עם קהל רב שנכח באולם. נהלי התו הירוק הזכירו לכולנו שקיום אירוע תרבות אינו דבר של מה בכך.

את האירוע פתח בדבריו ראש העיר אשדוד, דר' יחיאל לסרי שקיבל את פני המשלחת באופן אישי, וסיפר על הקשר המיוחד שיש לעיר אשדוד עם מרוקו כבר מימי ראשיתה של העיר. ראש העיר הזמין את ראשי המשלחת לסיור היכרות עם העיר אשדוד. בדבריו לקהל הדגיש ראש העיר את חשיבותו של חג המימונה ככזה שיש בו לקרב את הלבבות ואת העמים וברך על הסכמי השלום שנחתמו. "בלאדנא בלאדכום ודארנא דארכום", עירנו היא עירכם וביתנו הוא ביתכם סיכם ראש העיר.

תחושת צמרמורת מרגשת עברה בקרב הקהל שנעמד לברכתו של הרב הראשי של אשדוד, רבי חיים פינטו אשר ברך בברכה מיוחדת "ברכת המלכות" את מלך מרוקו ומשפחתו והדגיש את הגורל המשותף בין העמים ונשא תפילה לשלום בין יהודים למוסלמים בעולם כולו.

כשעלה ראש המשלחת המרוקאית בישראל מר עבדרחים באיוד נישמעו קריאות שמחה וצהלולים אשר ביטאו את שמחת הקהל על נוכחותו, ניכר היה לקהל שאנו עדים למעמד היסטורי. מר עבדרחים באיוד שהינו דיפלומט מקצועי וותיק שעשה תפקידים בלונדון, ניו יורק, וושינגטון ואמסטרדם ציין בדבריו את הזכות והחשיבות הגדולה שהוא מרגיש בתפקיד היסטורי לו זכה בהגיעו לישראל. בדבריו המרגשים ציין את חג המימונה ככזה שמעיד על הקשר השורשי והעמוק של מרוקו וישראל. "יום חגכם הוא יום חגנו" סיכם את דבריו שזכו למחיאות כפיים ואהבה מהקהל.

השר לביטחון פנים מר אמיר אוחנה שכיבד בנוכחות את האירוע, התקבל באהבה רבה וברך את הקהל והעיר אשדוד ושיבח אותה על הישגיה ואופיה המיוחד בנוף הישראלי. בדבריו פנה לראש במשלחת המרוקאית וברך אותו ואת חברי המשלחת להצלחה ולשיתוף וסיכם בברכת המימונה המסורתית "תרבחו ותסעדו".

הקונצרט בניצוחו וניהולו המוסיקלי של רפאל ביטון ניפתח בסערת מקצבים וצלילים מהמוסיקה המרוקאית העממית אשר יש בהם לשמח ולסמל את שמחת חג המימונה. הסולן בנימין בוזגלו אשר ידע להוביל בשיריו את המסורת המוסיקלית ולשתף את הקהל בשיריו ביצע על הבמה שיר מיוחד שמילותיו ניכתבו על ידי ראש המשלחת המרוקאית, שיר אשר ביטא את אחוות העמים והכמיהה לשלום. שיר זה בוצע כמחווה למשלחת ממרוקו.

הזמרת ריימונד אבקסיס הידועה "כריימונד אל-בידאוויה"עלתה בדרכה המלכותית אל הבמה ומייד גרמה לקהל לשיר ולעמוד ולהתרגש יחד איתה. ריימונד אשר יודעת לפלרטט עם הקהל ולתת לו את ההרגשה שהיא שרה במיוחד בשבילו הצליחה לרגש כל אחד ואחת בהשתתפות האמנים בנג'מין בוזגלו וריימונד  אבוקסיס הגישו קונצרט שמח, צבעוני, עם מיטב הקלאסיקות מהמסורת המרוקאית.

הקונצרט ההיסטורי והמרגש שהתקיים באשדוד וחתם את חגיגות המימונה הזכיר לרבים את החוויה של מפגש עם הקהל, את ההתרגשות הנילוות לכך ואת החיבוק והמגע האנושי עם הקהל. הקונצרט שודר בערוצי המדיה הדיגיטלית של התזמורת ויועבר לשידור בערוץ הטלוויזיה המרוקאית.

צילום: רפי דלויה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*