השקעות אלטרנטיביות ב-2022

השקעות אלטרנטיביות ב-2022

השקעה אלטרנטיבית – היא מסוכנת או לא מסוכנת? לטווח קצר או ארוך? האם זה נכון שרק צעירים מתעניינים בנושא? כל מה שרציתם לדעת על השקעות מסוג זה, לשנת 2022.

מהי השקעה אלטרנטיבית

נתחיל בכמה מילות הסבר, למי שנפגש בפעם הראשונה בצמד המילים השקעה אלטרנטיבית. מדובר על כל סוג של השקעה שלא הייתה קיימת, לא הייתה מוכרת או הייתה לכל הפחות הייתה נדירה, לפני עידן האינטרנט וטכנולוגיית המחשבים. מדובר על אלטרנטיבות, שנועדו להביא רווח אך לא דרך הזירות הוותיקות של הבורסות ושוק ההון או שוקי המט"ח. ניתן לתת הרבה דוגמאות להשקעות שמהוות אלטרנטיבה, למשל קניית נכסים דיגיטליים, הקמת חנות מקוונת, השקעה במטבעות קריפטוגרפיים, הצטרפות לפלטפורמות של הלוואות חברתיות (P2P) ועוד.

האם השקעה אלטרנטיבית זו השקעה נזילה

בדומה להשקעות מהסוג הוותיק, אי אפשר לדבר בהכללה על השקעות אלטרנטיביות במובן של נזילות. חלק מההשקעות אפשר להנזיל (כלומר למכור תמורת מזומן), בתוך פרק זמן קצר יחסית. השקעות במטבעות קריפטוגרפיים ניתן לנהזיל בכל רגע, בדומה למכירה של מט"ח. השקעות מסוימות ניתן להנזיל בתוך פרק זמן ארוך יותר. ככלל,  כמשקיעים ראוי לבחון את רמת הנזילות בהתאם לצרכים האישיים ולתוכניות העתידיות.

השקעות אלטרנטיביות מניבות או לא מניבות

חלק מההשקעות האלטרנטיביות יכולות להיות מניבות (באופן הדומה לנדל"ן מניב כגון דירה להשכרה). כך לדוגמא חנות מקוונת שרוכשים והיא מניבה הכנסה שוטפת. ההבדל הוא שבניגוד לרכישת נדל"ן, אין צורך בכסף רב כל כך על מנת לרכוש את הנכס. ככל השקעה מניבה, השאיפה היא לבחור נכס סולידי יחסית. השקעות אלטרנטיביות אחרות, למשל השקעה בביטקוין, הן לא השקעות מניבות. במקרים כאלה, ההשקעה נחשבת ברמת סיכון גבוהה והרווח למשקיע ניכר רק במימוש (מכירה).

השקעה אלטרנטיבית – לא לצעירים בלבד

כמו כל המהפכה הדיגיטלית כולה, שסחפה תחילה את הצעירים ורק לאחר  מכן הגיעה אל היותר מבוגרים, כך גם ההשקעות האלטרנטיביות. כהשקעה שיש בה מן החידוש, תחילה פנו אליה בעיקר משקיעים יחסית צעירים, בגילאי העשרים והשלושים. אולם כפי שגם הדור המבוגר יותר אימץ את טכנולוגיות הזום ואפליקציות מכל סוג, קיימת הרבה יותר פתיחות גם בגיוון ההשקעות.

על פי כל ההערכות, בשנת 2022 נראה הרבה יותר משקיעים, לרבות וותיקים, מפנים כסף לתחומים האלטרנטיביים. נדגיש כי כל אחד צריך להביא בחשבון את השיקולים שלו, מבחינת הסכום הפנוי להשקעה, טווח ההשקעה, רמת הסולידיות שלה. בכך, אין הבדל לעומת קבלת החלטות ביחס להשקעות הוותיקות יותר. כמו כן, ניתן בהחלט להתייעץ עם אנשי מקצוע שכבר צברו קילומטרז' בתחום ההשקעות האלטרנטיביות.

לסיכום, השקעות אלטרנטיביות יכולות להתאים לא רק לאנשים שמעדיפים להתרחק מהשקעות רגילות. מה שאפשר לומר בוודאות זה שבשנת 2022 הרבה יותר אנשים מתעניינים בתחום, בהחלט לא רק משקיעים עתירי הון או גופים מוסדיים.

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*