השקופיות חוזרות, רק בפורמט דיגיטלי.

השקופיות חוזרות, רק בפורמט דיגיטלי.

כדי להבין את הביקוש הנוכחי ל'סריקת שקופיות', צריך לעשות מסע קצר במנהרת הזמן. עבור מי שגדל בשנות השבעים, השמונים או התשעים – 'ערב שקופיות' הוא חלק מהזיכרון הקולקטיבי. סוף המילניום הקודם השקופיות היו חלק ממאגר הזיכרון. תחליף לאינסטגרם או אלבומי התמונות בפייסבוק. יחד עם מצלמות הסופר שמונה, שקופיות היו הדרך של המשפחות 'הטכנולוגיות' לתעד את הטיולים והאירועים. הפילם האיכותי שכלל את הנגטיב והפוזיטיב על אותו סרט, פותח במעבדות צילום מיוחדות שגם היו ממסגרות כל שקופית. אלו היו מוקרנות על הקיר בסלון, בעזרת מקרן שקופיות, שהיה בבעלות כל משפחה שכיבדה את עצמה. כמעט כל התכנסות משפחתית לוותה ב'ערב הקרנת שקופיות', זו היתה מדורת השבט המשפחתית.

ואז הגיע עידן הווידיאו. אנשים גילו שהרבה יותר קל ונוח לצלם על קלטת ואז פשוט להכניס אותה למכשיר הווידאו ולצפות בה בטלוויזיה. בהמשך, המצלמות הדיגיטליות, דחקו את הפילם כליל. צלמי השקופיות הפכו להיות זן נכחד. מקרני השקופיות הועברו לבוידעם והעלו אבק, רק כדי להיזרק לרחוב עשור מאוחר יותר.

הפתרון: סריקת שקופיות

השקופיות עצמן, נשמרו ברובן, סודרו במגירות קטנות ונשכחו. הן סווגו כמזכרת משפחתית שצריך לשמור עליה, אבל גם לא באמת אפשר לממש. סביר להניח שגם אם ניתן מקרן שקופיות ליליד המילניום הנוכחי הוא יצליח להבין מה צריך לעשות עם זה.

אבל לנוסטלגיה יש כוח. את מה שדור ההורים זנח דור הנכדים מגלה בסקרנות. יש משהו מאוד רומנטי בשקופית הקטנה, שגם מבט מקרוב מול האור לא יצליח לפענח את הסיפור שמסתתר בה. בכל שקופית מסתתר סיפור, כל שקופית היא קפסולת זמן שנושאת איתה מסר מהדורות הקודמים. אבל איך מפענחים את המסר הזה? הסוד לפענוח – סריקת השקופיות והעברתן לפורמט דיגיטלי.

יש הרבה מעבדות שמציעות את השירות הזה, אבל רק מעטות יודעות לבצע סריקת שקופיות איכותית באמת.

סורק אופטי מתחכם

המפתח לסריקה איכותית של שקופית תלוי בשני גורמים עיקריים: איכות הציוד והמקצועיות של מי שמפעיל אותו. סריקה איכותית דורשת סורק עם אופטיקה מצוינת ויכולת עיבוד תמונה גבוהה במיוחד. הבעיה עם ציוד כזה היא שגם מי שמפעיל אותו צריך להיות מומחה שידע להפיק ממנו את המיטב ולייצר סריקה דיגיטלית שתשמר את האיכויות הפילמיות של המקור. למצוא שילוב כזה זה יותר מסובך ממה שנדמה לכם. צריך לקחת בחשבון שסריקה איכותית על ידי איש מקצוע ראשוני היא לרוב עסק לא זול. אבל כמו בהרבה מקרים, התוצאה תצדיק את זה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*