השמיים הם כבר לא הגבול – כל מה שצריך לדעת על רישיון טיס אזרחי 

השמיים הם כבר לא הגבול – כל מה שצריך לדעת על רישיון טיס אזרחי 

אלו מאיתנו שנושאים עמם את החלום לאחוז בהגה המטוס ישמחו בוודאי לגלות כי רישיון טיס אזרחי הוא בהישג ידם. כיצד זה עובד? ולמי זה מתאים? הכול במאמר זה  

עולם התעופה הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. כולנו משתמשים במטוסים על מנת לגמוע מרחקים, לחצות אוקיינוסים ויבשות ולגלות עולמות רחוקים. ואולם, יש אנשים שבעבורם עולם התעופה הוא הרבה יותר מזה  החלום להטיס מטוס, לקחת את ההגה לידיים וללמוד לעומק את רזי המקצוע בוער בהם מילדות ולמרות השנים שחלפו, הוא עדיין בוער בעוצמה. 

ומי אמר שזהו חלום שלא ניתן להגשים? החלום על רישיון טייס אזרחי בהחלט ניתן למימוש בעבור אלו שעומדים בתנאים הנדרשים ושמתחייבים למסלול לימודים ארוך, מורכב ומקיף שיכשיר אותם כטייסים מקצועיים. גם אם לא הוכשרתם כטייסים במסגרת שירותכם הצבאי, אין זה אומר שלא תוכלו להגשים את החלום  באקדמיה לטיס תמצאו את מסלול ההכשרה שאתם מחפשים. 

מי יכול להצטרף למסלול ההכשרה לטיס? 

בשל האחריות הרבה המוטלת עליו, האדם האוחז בהגה המטוס צריך להיות בעל סט מסוים של איכויות וכישורים שעליהם לא ניתן להתפשר. המשמעות היא שבעוד שכל איש ואישה יכולים להגיש מועמדות לתוכנית, לא כולם יצליחו להתקבל אליה בסופו של דבר.  

תהליך הסינון והבדיקה שנערך לכל מועמד הוא מעמיק ורציני ומבוצע בכמה שלבים: מילוי טופס מפורט על אודות המועמד, יום מיונים הכולל שיחות עם פסיכולוג ומבחנים ממוחשבים, קבלת תעודת כשירות מרופא תעופתי ולבסוף, ראיון אישי עם צוות האקדמיה. כל אלו נועדו לאתר את האנשים המתאימים ביותר לתוכנית ההכשרה ולקריירה בטיס אזרחי. 

הדרכה ברמה הגבוהה ביותר 

חיל האוויר הישראלי ידוע ביסודיות ובדקדקנות המבטיחות איכות ובטיחות. שיטות ההדרכה שביסס החיל לאורך שנות פעילותו מהוות את המודל שעליו נשענת תוכנית ההכשרה של האקדמיה לטיס. העקרונות שעומדים בבסיס תפיסת ההדרכה הזו הם שניים: הכשרת המדריכים הטובים ביותר וחיזוק כישורי ההדרכה שלהם באופן קבוע; ושיפור מתמיד של תהליכי הלמידה וההדרכה תוך ביצוע תחקירים שוטפים למיקסום התועלת שבהם. אלו מבטיחים כי תהליך ההכשרה יהיה תמיד הטוב והאפקטיבי ביותר ויסייע במניעת טעויות וסיכונים מיותרים. 

מבין צוות ההדרכה והמנהלים באקדמיה לטיס, רבים הגיעו משירות ארוך בחיל האוויר, וכך הידע, הניסיון והיכולות שהופכות את חיל האוויר הישראלי לאחד הטובים בעולם עומדים גם לרשותם של תלמידי הטיס באקדמיה.  

המימון  לא בשמיים 

ההכשרה לקבלת רישיון טיס אזרחי היא הכשרה יקרה. היא כוללת שעות טיסה רבות, שימוש בסימולטורים מתקדמים ושעות הדרכה תיאורטיות רבות. לכל אלו עלויות גבוהות, ומכאן עלותה הגבוהה של תוכנית הלימודים. על מנת לאפשר למתאימים לטיס להשתתף בתוכנית ולהפוך לטייסים אזרחיים יצרה האקדמיה מסלולי מימון נוחים בתנאי פריסה מצוינים שיענו על הצרכים של רוב המועמדים. ובסופו של דבר, חשוב לזכור כי מדובר בהכשרה למקצוע מבוקש ומכניס, שעשוי בהחלט להחזיר את ההשקעה הראשונית. 

החלום להיות טייסים בוער גם בכםמחפשים בית ספר לטיסה?זה הזמן להגשים את החלום. פנו לאקדמיה לטיס אזרחי CAA לקבלת פרטים ותגלו שהשמיים הם באמת כבר לא הגבול. 

 קרדיט: האקדמיה לטיס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*