הרשות העירונית מהות נלחמת באלימות הכלכלית

הרשות העירונית מהות נלחמת באלימות הכלכלית

לאורך כל השנה הרשות העירונית מהות מובילה ומפתחת תכניות ומיזמים פורצי דרך, מענים מניעתיים והסברתיים בנושא מניעת אלימות במשפחה בכלל ומניעת אלימות כלפי נשים בפרט.

היום קיימו במהות יום עיון לאנשי מקצוע ולעובדים בנושא אלימות כלכלית. אלימות מסוג זה, תשנה את צורתה או תופיע ביותר מצורה אחת, אך תמיד תהיה דינמיקה זהה: לפגוע על מנת להחליש, על מנת לשלוט!

היום נפתח במונולוג קורע לב מתוך אוסף העדויות מנשים שבילו במסיבת הטבע "נובה" ובפרוץ המתקפה בשבת השחורה נאנסו על ידי מחבלי חמאס. את המונולוג המזעזע הציגה הגב' אפרת אברמוביץ' מנהלת מניעה בחינוך הבלתי פורמאלי שהייתה אמונה על תכלול וארגון הכנס ושיקפה במונולוג מרגש את המציאות המחרידה של נשים רבות שהותקפו באופן ברוטלי ב7 לאוקטובר.

 

 

מנכ"לית מהות, הגב' סימונה מורלי הודתה לכל הנוכחות והנוכחים שלקחו חלק ביום חשוב זה:

"כאישה, כבעלת דעה וכמשפיעה בתחום השוויון המגדרי, חשוב לי היום לעורר את תשומת לבכם לכך כי שתיקתו של העולם רועמת לנוכח האכזריות והפגיעה הבלתי מוסרית בנשים, מבישה אף היא שתיקת ארגוני הנשים בעולם אשר לא משמיעים את קולם ולא פוצים את פיהם.

עלינו להתחייב כקהילה לתרום למניעה של אלימות ופגיעה פיזית, מינית וכלכלית בנערות ובנשים, וכמובן גם בנערים ובגברים. זוהי אג'נדה חברתית מוסרית של נשים וגברים כאחד, ככל שיתרחבו השורות של נשים וגברים, המשתפים פעולה במאבק הזה, נוכל להפחית את האלימות, הניצול, העוני והתלות בחברה הישראלית" .

הגב' מורלי הודתה לראש עיריית אשדוד, נעל ההחלטה שקורמת עור וגידים בימים אלו , להקים מרכז לנפגעות תקיפה מינית. וכן הודתה לו על ההובלה האחראית, המקצועית והרגישה בכל תקופת המלחמה , המשרה ביטחון וחוסן לתושבי אשדוד.

לאחר קבלת הפנים והברכות התקיימה הרצאה על אלימות כלכלית מאת הדס צמח סננס מעמותת "רוח נשית", ומספר הרצאות טד קצרות על ידי קטי אליאב ולילך רוזנברג דורי ממרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה, עדי מגדיש מנהלת מקלט לנשים מוכות באשדוד והילה הר צבי ממשטרת אשדוד.

בהמשך הוצגה ההצגה " שביל הבריחה " בבימויו ובכתיבתו של נחום ישראלי הממחישה מצב חריג במשפחה כאשר הבעל אלים כלכלית כלפי אשתו.

יום העיון נחתם בפאנל מקצועי מרתק.

כיבדו בנוכחותן ביום חשוב זה: עו"ד אורית אלמוזלינו רייז, חברת מועצת העיר והממונה על קידום מעמד האישה ויו"ר הועדה הסטטוטורית למיגור האלימות , הגב' אתי אטיאס יקירת העיר, הגב' יעל כהן מנהלת אגף השירותיים החברתיים, הגב' חנית שמש ממונה על השוויון מגדרי מטעם ביטוח לאומי אשדוד, הגב' נורית שגב גוטמן מנהלת סניף ביטוח לאומי , הגב' הילה הר צבי קצינת עו"ס במשטרה, הגב' אסתר אשכנזי לוי מנהלת תחום במשרד לביטחון קהילתי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*