הרשות העירונית מהות ומקיף ז' מתחברים על בטוח

הרשות העירונית מהות ומקיף ז' מתחברים על בטוח

חודש פברואר הוא החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת, מתוך הכרה במקום המרכזי שתופס האינטרנט בחיינו, קבע האיחוד האירופאי את חודש האינטרנט הבטוח בכל שנה בתחילת פברואר. חודש זה מוקדש ליצירת מרחב אינטרנטי בטוח עבור כל המשתמשים, ובראשם הילדים.

בשנים האחרונות במהות, הרשות העירונית לחוסן וביטחון קהילתי פיתחו מודל עירוני הנוגע לתוכן מניעתי של סכנות ברשות וגלישה בטוחה ברשת עבור ילדים, אנשי מקצוע והורים. כחלק מאירועי העיר ואירועי מהות התקיימו לאורך חודש פברואר אירועים שונים ומגוונים בנושא גלישה בטוחה וסכנות ברשת.

עולם בני הנוער והילדים קיים כיום ברשתות החברתיות, במציאות שנת 2024, בני הנוער נמצאים הרבה יותר במסכים, חלקם לצורכי לימודים, עבודה ותקשורת וחלקם למילוי שעות הפנאי. אלא שלצד התופעות החיוביות קיימות גם תופעות שליליות לשימוש באינטרנט, שהכואבת וההרסנית ביותר בהן היא תופעת הבריונות ברשת.

ימי הלחימה וההיעדרות מבית הספר בשל מלחמת 'חרבות ברזל' הביאו עימם שימוש רב יותר מצד ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות. זמן נזיל המוקדש לשיטוט ברשת.

אירוע השיא של חודש זה יום עיון "מתחברים על בטוח בשגרה ובחירום",  התקיים השבוע, במהות  בהובלת ראש תחום חינוך מניעה והסברה במהות, הגב' בריזיט דוקהן ורכז המניעה של התחום, מר שחר כחלון. בשיתוף פעולה עם גב' עליזה סבג מנהלת המקיף, גב' אלה שוורצמן – מב"סית ויועצת בית הספר,  וגב' איילה ממן – יועצת בית הספר.

 

 

מנכ"לית מהות הגב' סימונה מורלי בירכה על היוזמה ועל הרצון להטמיע עוד שיתופי פעולה מוצלחים כאלו בבתי הספר ובקהילה ואמרה כי אנו מאמינים כי תפקידנו במהות כאמונים על החוסן והביטחון העירוני, לבצע הסברה ברורה בתחום, יצירת תכניות מותאמות לבני הנוער אשר נחשבים למשתמשים העיקריים בפלטפורמה זו. כולי תקווה כי יום זה יעשיר אתכם ויספק לכם כלים משמעותיים להמשך עשייה פורייה בתחום חשוב זה.

במהלך היום התקיימה הצגה של "תיאטרון הכרכרה" : "ספר הפנים" על ילדה שחווה משבר בעקבות פגיעה ברשת וכיצד הילדה הופכת להיות מפוגעת לנפגעת בעצמה.

לאחר מכן התקיים פנאל מקצועי עם מר אליק קצב נציג מוקד 105, הגב' אלינה גמזו יועצת שכבה ז', הגב' קלאודיה כץ מנחת הורים מטעם מהות ובמאי ההצגה מר ארז מושלם. בפנאל הוצגו שאלות לכל אחד בתחומו בנושא פגיעה ברשת, התמודדות בבית ספר בנושא רשתות חברתיות ומעורבות הורים, עם המסר : שילוב של הורים- מורים ובני נוער, תחת היכרות עם עולם התוכן של בני הנוער והילדים, זה השילוב הנכון והמנצח בכדי להתמודד עם עולם התוכן האינטרנטי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*